RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۱ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اصلاح آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه در دستور کار است

احراز هویت سهامدار ۱۰۲ ساله در سامانه سجام

بیمه سامان برای هر سهم ۲۳۶ریال سود شناسایی کرد

هزینه تنزیل اوراق دولتی، هزینه قابل قبول مالیاتی شد

عملکرد مثبت بانک توسعه صادرات در واگذاری اموال مازاد

اتوپلاس نوین، دغدغه و نگرانی مشتریان را رفع می کند

پیاده سازی پارکینگ هوشمند توسط شرکت فناپ زیرساخت

دریافت نشان تعالی منابع انسانی در جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ توسط بیمه زندگی خاورمیانه

مدیریت منابع انسانی بیمه دی برنده جایزه مدل ۳۴۰۰۰ شد

آغاز به کار مرکز تخصصی بیمه‌های زندگی شرکت بیمه نوین

وین‌کارت خود را کارت سوخت کنید جایزه ببرید

"سعید معادی" مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون شد

چالش کسب‌وکارها در سال ۲۰۱۹

سکه ۳میلیون و ۶۱۰هزار تومان شد

قیمت خرید دلار بازهم کاهشی شد

کاهش ۶۸۰ واحدی شاخص کل بورس

قراردادهای آتی سبد سهام، ۲۵ آذر در بورس تهران

مقاله برتر بیمه آسیا در همایش ملی بیمه و توسعه

تابلوی اوراق تسهیلات مسکن باز قرمز شد

نایب قهرمانی تیم شنای بانوان بانک ملی

نقش موزه بانک ملّی در استراتژی فرهنگی

بانک صادرات١٢٠ هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد

تمدیدبیمه تکمیلی مستمری بگیران تامین اجتماعی

سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی چادرملو در معدن

اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی سومین هفته جشنواره پرداخت الکترونیکی بانک کشاورزی

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:

تحول زیر ساختی در بازار سرمایه با «سجام»

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۴/۲کد خبر: 248429
ایستانیوز:مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان «سجام» خدمات زیرساختی بازار سرمایه را متحول می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان «سجام» خدمات زیرساختی بازار سرمایه را متحول می کند. بر اساس این گزارش، حسین فهیمی در نشست آشنایی اصحاب فنی بازار سرمایه با سامانه سجام با بیان مطلب فوق ابراز داشت: تاکید می کنم سمات فقط و فقط بر روی خدمات زیرساختی تمرکز دارد و نه بیشتر از آن.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی، مسوول خدمات زیرساختی قبل و بعد از معامله است و نباید وارد فضایی شود که ورود به آن حوزه برای دیگران توجیهی ندارد، ادامه داد: یکی از این مسوولیت ها؛ سامانه اطلاعات مشتریان است.
 
همچنین فهیمی با اشاره به اینکه بر همین اساس، برنامه ریزی ها به منظور راه اندازی سامانه سجام انجام شد و اقدامات لازم صورت گرفت؛ گفت: راه اندازی سامانه اطلاعات مشتریان «سجام» نیازمند میزانی سرمایه گذاری است که برای هیچ نهاد مالی دیگری توجیهی ندارد که چنین حجمی از سرمایه گذاری را انجام دهد.
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تصریح کرد: در فقدان یک سرویس مرکزی، هر نهادی، یک نوع خدمات انجام می داد و پراکندگی در دیتابیس ها انجام شده بود. اما هم اکنون سجام به مرحله بهره برداری رسیده است.
 
وی افزود: آنچه برای سرویس دهی به این سامانه دیده ایم، به مراتب از ماژول سیستم های قبلی ارزانتر، باکیفیت تر وسریع تر است. فهیمی به سهامداران توصیه کرد پیش از الزام آور شدن، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و ادامه داد: سامانه سجام، پیش نیاز سامانه متمرکز توزیع عایدی اوراق بهادار میان مالکان آن ها، است.
 
وی در خصوص مزایای سامانه سجام گفت: یکی از خدماتی که سمات در نیمه دوم سال جاری ارائه خواهد داد، فرآیند دریافت و پرداخت یکپارچه و متمرکز سود اوراق بهادار است که با کمک آن، تمامی سودهای سهام و اوراق بهادار در شرکت های مختلف به شماره حسابی که مشتری از طریق سامانه سجام اعلام کرده، واریز می شود.
 
این مقام رسمی با اشاره به اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال جاری مجمع خود را از طریق این سامانه و به صورت الکترونیکی برگزار خواهد کرد، گفت: سامانه مجامع الکترونیکی از ابتدای سال ۹۸ آماده ارایه خدمات به همه شرکت ها است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *