RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بهره برداری از سامانه ثبت الکترونیکی شکایات مودیان سازمان مالیاتی

۱۲:۱ - ۱۳۹۷/۳/۳۱کد خبر: 248332
ایستانیوز:در جهت ارائه خدمات مطلوب الکترونیکی از طریق میز خدمت، فاز اول سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات مودیان سازمان امور مالیاتی کشور به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سازمان امور مالیاتی طی نامه ای به مسعود کرباسیان، اعلام کرد: در راستای تحقق بند (۳) بخشنامه مورخ یکم خرداد ماه سالجاری رییس جمهور، در خصوص حقوق شهروندی و ارائه خدمات مطلوب الکترونیکی از طریق میز خدمت، به منظور تکریم مودیان و کاهش مراجعات ایشان به ادارات کل امور مالیاتی، این سازمان اقدام به طراحی نرم افزار سامانه ثبت اعتراضات و شکایات مودیان در سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی (سنیم) کرده است.
 
 بنا بر این گزارش، سامانه اعتراضات و شکایات مالیاتی مودیان در دو فاز طراحی شده که فاز اول آن جهت استفاده از کاربران درون سازمانی تهیه شده و به منظور بهره برداری کارکنان سازمان به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.
 
 این سامانه جهت بهره برداری و ثبت و اعلام نقطه نظرات نهایی کاربران ادارات کل امور مالیاتی برای مدت محدودی در این ادارات، عملیاتی خواهد شد و سپس ظرف ماه آتی به منظور عملیاتی کردن فاز دوم، از طریق پورتال در اختیار مودیان مالیاتی قرار می گیرد.
 
 این گزارش با بیان اینکه "چنانچه مودی در سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی (سنیم) ثبت نام شده باشد می تواند از امکانات بخش پورتال اعتراضات و شکایات استفاده نماید"، بیان می کند: مودیان حقیقی و حقوقی می توانند با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک، طی مراحل پیش ثبت نام الکترونیکی، وارد پورتال سازمان امور مالیاتی کشور شوند.
 
 بنا بر این گزارش، انواع برگه هایی که امکان اعتراض به آن از طریق پرتال وجود دارد، شامل "ابلاغیه برگ ارزیابی حسابرسی متمم"، "برگ ارزیابی عمومی"، "برگ ارزیابی ارث"، "برگ ارزیابی درآمد اجاره مستغلات"، "برگ ارزیابی حق تمبر برای اشخاص حقوقی و حقیقی"، "برگ ارزیابی مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقیقی"، "اصلاح جزییات مودی رد شده"، "ابلاغیه رای هیات حل اختلاف مالیاتی" و " ابلاغیه شورای عالی مالیاتی" می شود.
 
 بنا بر تصریح نامه سازمان امور مالیاتی کشور به وزیر اقتصاد، مودیان مالیاتی با اعلام شماره نامه برگه ای که به آن معترض هستند، می توانند مشخصات تراکنش های مالی مرتبط را مشاهده کرده و اعتراض و شکایت خود را با جزییات اعلام کنند.
 
 همچنین مودیان می توانند نماینده یا وکیل خود را مشخص و به سازمان معرفی نمایند؛ پس از تکمیل فرم اعتراض و ثبت اطلاعات، درخواست مودی از طریق پورتال به سامانه نسیم ارسال می شود و کد رهگیری جهت پیگیری های آتی به مودی نمایش داده می شود.  

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:مالیات
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *