RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

٩٥٠ هزار راننده تحت پوشش تامین اجتماعی

۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۳/۲۹کد خبر: 248256
ایستانیوز:معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در برنامه گفتگوی ١٨,٣٠ شبکه خبر که موضوع صنفی کامیون داران مورد بررسی قرار گرفت، حضور یافت و در خصوص مسائل بیمه ای این گروه توضیح داد.
به گزارش پایگاه اطلعا رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد حسن زدا در این گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه گروهی از رانندگان در شرکتها، موسسات و کارخانجات فعالیت می کنند و تابع قانون کارهستند، گفت: این دسته از رانندگان مشمول قانون سخت وزیان آور هستند و تاکنون از مزایای این قانون بهره مند شده اند.
وی افزود: گروه دوم رانندگان، خودمالک هستند و از پوشش قانون کار خارج هستند و از این رو مشمول قانون سخت وزیان آور نیستند و همچنین بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری نیز دریافت نمی کنند.
زدا گفت: در سالهای اخیر تلاش شده قانون کار را به گروه دوم رانندگان کار تعمیم دهند که این کار صحیح نیست و باید برای این گروه قانون وشرایط جدید تعریف شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال ٨٩ توافق نامه ای میان سازمان های هدفمندی یارانه ها و تامین اجتماعی منعقد شد و سازمان هدفمندی یارانه ها متعهد شد رانندگان را تحت پوشش ببرد و بر این اساس ١٣,٥ درصد حق بیمه را راننده و ١٣.٥ درصد را این سازمان به عنوان سهم کارفرما بپردازد.
وی افزود: بیمه رانندگان آغاز شد و امروز ٩٥٠ هزار راننده در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند  که خدمت رسانی به این قشر زحمتکش موجب افتخار این سازمان است.
زدا گفت: اما سهم کافرمایی حق بیمه رانندگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشد و این سازمان بیش از ٣ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی یارانه ها بابت سهم کارفرمایی طلب دارد و از سوی دیگر با قانونی روبرو هستیم که اگر بدون تامین اعتبار فعالیتی انجام دهیم تخلف کرده ایم.
وی با اشاره به دعوت دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رانندگان و بررسی مسائل صنفی و بیمه ای آنها در جلسه ای گفت: به همین علت کارگروهی بیمه ای و دبیرخانه دائمی برای آن  تشکیل شد تا مشکلات این افراد در این کارگروه رفع شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان حامی رانندگان است و دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز به بررسی مسائل بیمه ای رانندگان در این کارگروه تاکید کرده است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تامین اجتماعی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *