RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اختصاص هزینه هدایای تبلیغاتی برای آزادی زندانیان

اپلیکیشن پرداخت صاپ ٤٠ سکه بهار آزادی جایزه می‌دهد

تعطیلی خزانه جواهرات ملی در روز ۲۸ اسفند ماه

موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز میزبان گردشگران است

۱۰ هزار میلیارد تومان وام خرید مسکن پرداخت شد

ادامه اصلاح مقررات بازار پایه فرابورس

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال خسارت در یک فقره جرحی

تولید بیش از ۴ هزار خودرو در روز

رشد ۳۳۷۶واحدی شاخص بورس

کدام ارزها بیشترین وابستگی را به اقتصاد چین دارند؟

نفت برای هفتمین بار به بورس می‌آید

کاهش قیمت طلای جهانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران وارد پکن شد

چرخ ادغام بانک ها به راه افتاد

قیمت دلار امروز به ۱۲۸۹۰ تومان رسید

مرغ محبوب‌ترین گوشتِ جهان ثروتمند است

اعلام نظر در باره پالرمو و CFT با رعایت منافع ملی

اقتصاد سالم زیر چتر ابزارهای مالی اسلامی

بازدید مدیرعامل بانک ملت از ۲ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی

مدیرعامل بانک ملت در جمع فرزندان شاهد:تکریم خانواده شهدا را وظیفه و افتخار می دانم

شرط بازگشت ارزش به پول ملی

تفکیک مصارف پایه پولی خلق شده توسط بانک مرکزی

در خصوص واگذاری شرکتهای"تامین سرمایه"

۱۱ هزار میلیارد ریال در بورس انرژی تامین مالی شد

۱۵۰ شعبه بانک تجارت میزبان مشتریان در تعطیلات نوروز

٩٥٠ هزار راننده تحت پوشش تامین اجتماعی

۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۳/۲۹کد خبر: 248256
ایستانیوز:معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در برنامه گفتگوی ١٨,٣٠ شبکه خبر که موضوع صنفی کامیون داران مورد بررسی قرار گرفت، حضور یافت و در خصوص مسائل بیمه ای این گروه توضیح داد.
به گزارش پایگاه اطلعا رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد حسن زدا در این گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه گروهی از رانندگان در شرکتها، موسسات و کارخانجات فعالیت می کنند و تابع قانون کارهستند، گفت: این دسته از رانندگان مشمول قانون سخت وزیان آور هستند و تاکنون از مزایای این قانون بهره مند شده اند.
وی افزود: گروه دوم رانندگان، خودمالک هستند و از پوشش قانون کار خارج هستند و از این رو مشمول قانون سخت وزیان آور نیستند و همچنین بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری نیز دریافت نمی کنند.
زدا گفت: در سالهای اخیر تلاش شده قانون کار را به گروه دوم رانندگان کار تعمیم دهند که این کار صحیح نیست و باید برای این گروه قانون وشرایط جدید تعریف شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال ٨٩ توافق نامه ای میان سازمان های هدفمندی یارانه ها و تامین اجتماعی منعقد شد و سازمان هدفمندی یارانه ها متعهد شد رانندگان را تحت پوشش ببرد و بر این اساس ١٣,٥ درصد حق بیمه را راننده و ١٣.٥ درصد را این سازمان به عنوان سهم کارفرما بپردازد.
وی افزود: بیمه رانندگان آغاز شد و امروز ٩٥٠ هزار راننده در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند  که خدمت رسانی به این قشر زحمتکش موجب افتخار این سازمان است.
زدا گفت: اما سهم کافرمایی حق بیمه رانندگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشد و این سازمان بیش از ٣ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی یارانه ها بابت سهم کارفرمایی طلب دارد و از سوی دیگر با قانونی روبرو هستیم که اگر بدون تامین اعتبار فعالیتی انجام دهیم تخلف کرده ایم.
وی با اشاره به دعوت دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رانندگان و بررسی مسائل صنفی و بیمه ای آنها در جلسه ای گفت: به همین علت کارگروهی بیمه ای و دبیرخانه دائمی برای آن  تشکیل شد تا مشکلات این افراد در این کارگروه رفع شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان حامی رانندگان است و دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز به بررسی مسائل بیمه ای رانندگان در این کارگروه تاکید کرده است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تامین اجتماعی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *