RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

در دیدار سفیر یونان در تهران با رئیس اتاق ایران مطرح شد

توسعه مناسبات اقتصادی با ایران در برنامه کاری دولت یونان

۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۳/۲۹کد خبر: 248209
ایستانیوز:سفیر یونان در تهران با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. در این نشست ضمن انتقاد از سطح روابط بین دو کشور بر اهمیت اعزام و پذیرش هیات های اقتصادی و همکاری در حوزه گردشگری، فناوری نانو و صنایع های تک تأکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در دیدار رئیس اتاق ایران با سفیر یونان در تهران، مشکلات موجود بر سر راه گسترش مناسبات بین دو کشور بررسی و بر لزوم افزایش مناسبات اقتصادی ایران و یونان تاکید شد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار ضمن تأکید بر لزوم گسترش مناسبات ایران و یونان به کمک تلاش‌های فعالان بخش خصوصی دو کشور، از دعوت رسمی رئیس اتاق بازرگانی یونان برای سفر به ایران در رأس هیاتی اقتصادی خبر داد و گفت: اتاق ایران آمادگی دارد همایش روز اقتصاد یونان را برگزار کند تا فعالان اقتصادی ایران با ظرفیت‌های اقتصادی این کشور آشنا شوند.
 
غلامحسین شافعی افزود: تأسیس اتاق مشترک ایران و یونان از جمله اقداماتی است که به‌تازگی از سوی اتاق ایران انجام شده و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط دو کشور باشد، در مقابل ما خواستار تأسیس اتاق مشترک یونان و ایران هستیم تا توسعه روابط دوجانبه با شتاب بیشتری انجام شود.
 
رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران در ادامه به ظرفیت‌های قابل‌توجه یونان در حوزه کشتیرانی اشاره و تصریح کرد: بخش خصوصی ایران و یونان باید نقاط قوت و ضعف یکدیگر را بشناسند و با این کار، که می‌تواند از طریق رفت‌وآمد تجار و فعالان اقتصادی دو کشور دنبال شود، تکمیل‌کننده هم باشند.
 
در ادامه دیمیتری الکساندرا کیس، سفیر یونان در تهران نیز از ساختار نزدیک اقتصادی و اجتماعی ایران و یونان سخن گفت و تأکید کرد: دولت یونان بدون هیچ محدودیتی ایران را عضوی از جامعه بین‌المللی می‌شناسد و اعتقاد دارد که باید همکاری‌های خود را با این کشور افزایش دهد.
 
او از با انتقاد از حجم پائین مناسبات اقتصادی ایران و یونان، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در سطح جهانی برای اقتصاد ایران شکل گرفته دولت یونان بر همکاری با ایران تأکید دارد. در واقع یونان با اقدام اخیر آمریکا در مورد خروج از برجام موافق نبوده و با این کشور همراهی نمی‌کند. برنامه یونان، توسعه مناسبات اقتصادی با ایران است.
 
الکساندرا کیس همچنین بر توانمندی‌های یونان از نظر کشتیرانی تأکید کرد و گفت: بنادر و پایانه‌های این کشور آمادگی دارند که برای توسعه صادرات ایران به اروپا مورد استفاده قرار گیرند. از طرف دیگر گردشگری نیز نقطه قوت یونان بوده و 20 درصد اقتصاد این کشور را شامل می‌شود.
 
به گفته او سال گذشته بالغ‌بر 30 میلیون گردشگر به این کشور سفر کردند.
 
سفیر یونان در تهران همچنین پیشنهاد داد که با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران در فناوری نانو و صنایع های‌تک، یونان از این تجربیات استفاده کند و در مقابل دانش خود در زمینه گردشگری را در اختیار ایران قرار دهد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *