RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

فقط ۸۵۴ واحد تا ۱۰۰ هزار تا شدن

بورس روز طلایی در پیش دارد؟

۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۳/۲۷کد خبر: 248062
ایستانیوز:کارشناسان مهم ترین محرک رشد سهام در روزها و هفته های گذشته را به دلیل افزایش قیمت ارز و قیمت های ناشی از انتظارات تورمی می دانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،«99هزار و 146» ؛ شاخص بورس ایرانی در حالی در لحظه های شروع به کار امروز خود روی این عدد ایستاده است که همه منتظرند ببینند آیا رکورد تاریخی 100 هزار واحد بالاخره شکسته خواهد شد؟ بورس ایرانی برای 100 هزار تایی شدن تنها به رشد 854 واحدی نیازمند است و بسیاری از تحلیل گران بازار سرمایه معتقدند بورس می تواند این رکورد را بشکند. البته پیش از خروج آمریکا از برجام و پیش از شروع سال جدید بورس ایران برای چند ماه روندی رو به رشد داشت و حتی شاخص تا نزدیکی 100 هزار واحد هم رسید ولی به ناگهان بازار رو به عقب حرکت کرد و در نهایت نه تنها نتوانست رکورد شکنی کند بلکه حتی تا نزدیک 80 هزار واحد هم سقوط کرد.
 
البته این روند کاهش از شروع سال متوقف شد و بورس دوباره حرکتی رو به رشد گرفت تا اینکه آمریکا از برجام خارج شد؛ در این شرایط که پیش بینی می شد بازار سرمایه به خروج آمریکا از برجام واکنش منفی نشان دهد و سقوط کند حرکتی غیرقابل پیش بینی را در پیش گرفت و شروع به رشدی سریع کرد تا اینکه در حال حاضر وارد کانال 99 هزار شده است و در آستانه رکوردزنی قرار گرفته. چهارشنبه گذشته و یک روز پیش از شروع تعطیلات عید فطر روزی طلایی برای بورس ایران بود زیرا نماگر بورس با جهش بی‌سابقه ۲ هزار و ۷۶۸ واحدی کار خود را به پایان رساند تا با ثبت سه کانال ‌شکنی به رقم ۹۹ هزار و ۱۴۶ واحد برسد. همچنین ورود نقدینگی از سوی معامله‌گران به‌ویژه حقیقی‌ها ارزش معاملات خرد را به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رساند که از ۱۷ فروردین ۹۴ تکرار نشده است. این رونق معاملاتی در شرایطی رقم ‌خورد که میانگین ارزش روزانه معاملات در سال‌ جاری به زحمت به ۱۲۰ میلیارد تومان می ‌رسد و حالا همه چشم انتظار این هستند که ببینند آیا بورس تهران امروز هم روزی طلایی را پشت سر خواهد گذاشت؟
 
چرا صعود؟
 
کارشناسان مهم ترین محرک رشد سهام در روزها و هفته های گذشته را به دلیل افزایش قیمت ارز و قیمت های ناشی از انتظارات تورمی می دانند؛ اختلاف 2500 تا 3 هزار تومانی بین قیمت دلار رسمی و غیررسمی، سود آوری برخی از شرکت ها را افزایش داده و بازار سرمایه را امیدوار کرده است. در این بین کارشناسان پیش بینی می کنند باتوجه به اینکه حدود ۱۰۸ میلیارد تومان نقدینگی در صف‌های خرید سهام در پایان معاملات روز چهارشنبه باقی مانده بود، در آغاز معاملات این هفته شاهد تداوم صعود سهام و ورود به کانال 100 واحد باشیم.
 
بالا ماندن سطح قیمت فلزات در بازارهای جهانی، افزایش قیمت فروش محصولات در بورس کالا، نشانه‌های انعکاس رشد نرخ دلار در سودآوری آینده شرکت‌ها و روانه شدن نقدینگی به بازار سهام از جمله مهم‌ترین محرک‌های بورس تهران به حساب می‌آیند. رشد خیره‌ کننده قیمت سهام طی معاملات روز چهارشنبه در کنار افزایش قابل ‌ملاحظه ارزش معاملات نشان از ورود بی سابقه نقدینگی به بورس تهران است.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *