RSS
امروز سه شنبه ، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اگر بانک مرکزی دخالت نکند، حباب سکه می‌ترکد

از "الف" تا "ی" ارزهای دیجیتالی

شگرد جدید صرافان در فروش ارز

زمان واریز یارانه مردادماه مشخص شد

امکان ثبت اینترنتی درخواست برای دریافت پایانه فروشگاهی بانک ملت

حمایت بانک کشاورزی از سنت حسنه ازدواج

انتشار شماره جدید ماهنامه بیمه دانا

پاسخگویی صددرصدی بیمه آسیا

افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر

نقش حساس تأمین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی

مکاتبه مالیاتی بانک‌ها با جهانگیری

رشد ۲۴۰۰واحدی شاخص بورس

دستورالعمل توازن صادراتی تصویب شد

متوسط مالیات هر پزشک ۵.۷ میلیون

نرخ دلار به زیر ۸ هزار تومان رسید

انتخاب رئیس و نایب رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران

شرکت مخابرات سرویس های ویژه به صنعت بیمه ارایه می دهد

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بیمه‌ای به ۴ میلیارد دلار رسید

دستورالعمل تامین و انتقال ارز هزینه‌های حمل‌ونقل کالا ابلاغ شد

راهکارهای ۱۰ گانه ساماندهی بازار مسکن

ابلاغ صورت‌های مالی نمونه به شرکت‌های کارگزاری

انتصاب مدیر امور سرمایه انسانی و آموزش بانک ایران زمین

نظام پیشنهادها، محور مجله شماره ۲۵۳ بانک ملی ایران

شارژ آزمایشی مگامدول چادرملو با موفقیت انجام شد

بانک دی در حوزه ی امنیت رتبه برتر را به خود اختصاص داد

۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۴کد خبر: 247989
ایستانیوز:بانک دی از سوی بانک مرکزی و مراکز نظارتی در حوزه ی امنیت به عنوان بانک‌ برترکشور شناخته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی با اشاره به اهمیت نقش امنیت در نظام بانکی گفت: امنیت سایبری در بانک دی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و تلاش ما بر این است که با بهره گیری از شیوه های روزآمد به مطلوب ترین حد امنیت دست یابیم که در این راستا ارتباط گسترده، مستمر و هدفمندی با مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و مرکز کاشف بانک مرکزی ایجاد شده است.
وی در ادامه افزود: حوزه بانکی یکی از کسب و کارهایی است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود و بستر اصلی اجرایی و ارتباطی آن که مبتنی بر فناوری اطلاعات است، مقوله امنیت اطلاعات در آن در اولویت قرار دارد و توجه به این مهم در تمام ابعاد کسب و کار بانکی یک ضرورت است.
بخشی زاده خاطرنشان کرد: امنیت، تنها محدود به فناوری‌ها و تجهیزات نمی‌شود، بلکه خط‌مشی‌ها، زیرساخت‌های نظارت و ارزیابی و مهم تر از همه برخورداری از نیروی انسانی متخصص برای استقرار و استمرار امنیت را شامل می شود و در این راستا این معاونت در سال گذشته اقدام به تدوین نظام نامه مدیریت امنیت اطلاعات بانک دی برای حصول تمامی ابعاد امنیت فناوری اطلاعات در بانک نموده است.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی در ادامه به خدمات الکترونیکی بانکی اشاره کرد و یادآور شد: خدمات الکترونیکی بانکی شامل شبکه گسترده داخلی بین شعب، ستاد و شرکت های زیر مجموعه، نرم‌افزارهای بانکی متمرکز از جمله Core Banking و نیز پایگاه داده‌های بانکی می باشند که از مهم‌ترین حوزه‌های امنیت بانک‌ها به شمار می روند و به همین دلیل وجود گروه‌های تخصصی امنیت نرم افزار، امنیت شبکه، امنیت سیستم عامل، امنیت پایگاه داده‌ها و نیز حقوقی در میان کارشناسان امنیت هر بانک ضروری است.
وی در پایان به برنامه آگاهی‌رسانی امنیتی که شامل مجموعه دانش و رفتار اعضای یک سازمان است تاکیدکرد و گفت: برنامه آگاهی‌رسانی امنیتی به‌منظور حفاظت از دارایی‌های دیجیتال سازمان روی می‌دهد که خوشبختانه بانک دی با ارتقای زنجیره تأمین امنیت توانسته در صدر بانک های نظام بانکی در این حوزه قرار گیرد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک دی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *