RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۷

هشدار درباره رشد کاذب قیمت

۱۳:۱ - ۱۳۹۷/۳/۱۸کد خبر: 246587
ایستانیوز:عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان عنوان کرد: بازار مسکن در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته کمی از رکود خارج شده و این مسئله باعث رونق گرفتن این بازار شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ایرج رهبر افزود: قیمت مسکن در سه ماه ابتدای سال جاری اندکی بالاتر از نرخ تورم قرار گرفته که البته این امر نگرانی‌هایی را به دنبال دارد. وی با بیان اینکه این رونق مسکن با هدف‌های اصلی ما در تضاد است ادامه داد: هدف ما خانه‌دار شدن قشر متوسط و متوسط به پایین بود؛ اما متاسفانه شرایط فعلی حاکی از این است که خانه‌های گران قیمت مورد معامله قرار گرفته است. این امر نشان از نیاز مردم نیست و نشان می‌دهد که بخش سوداگر و سرمایه‌گذار در بازار مسکن نقش کلیدی دارند.
 
رهبر بیان داشت: در حال حاضر سرمایه‌هایی که از بازارهای دیگر مثل ارز، سکه و خودرو سرخورده شده‌اند،‌ شروع به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کردند؛ این موضوع خطر افزایش قیمت کاذب مسکن را بالا برده است.
 
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تصریح کرد: در پیش‌بینی ما نیز احتمال افزایش قیمت مسکن بعد از دوران رکود طولانی وجود داشت، اما متاسفانه این افزایش قیمت‌های کاذب بدون هیچ منطقی پیش‌ می‌رود.
 
وی درباره کمک دولت به بخش مسکن گفت: دولت می‌تواند با در اختیار گذاشتن زمین های دولتی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت از عرضه و تولید مسکن حمایت کند. رهبر افزود: دولت باید با کمک مشاوران مسکن برنامه‌ریزی‌هایی را برای کمک به خرید اقشار متوسط و متوسط به پایین که توان مالی کافی برای تهیه مسکن ندارند، انجام دهد. دولت براساس مصوبه قانون ۷۸ در حمایت از مسکن، تسهیلات ارزان قیمتی را برای احیای بافت‌های فرسوده پرداخت کرده که امر نشانه‌های خوبی را به دنبال دارد و اگر این روش پیگیری و ادامه‌دار باشد، اثربخش خواهد بود. اخیرا در حوزه بافت‌های فرسوده تسهیلاتی در حال پرداخت است که پیامدهای خوبی داشته است.
 
رهبر ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر ایران، سرمایه اقشار سطح بالای جامعه، خود به خود جای سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کند. همچنین دولت می‌تواند با دادن امکانات و تسهیلات به اقشار متوسط و متوسط رو به پایین، سرمایه این قشر از جامعه را نیز به سمت بازار مسکن سوق دهد.
 
به گزارش ایبنا ،عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان یادآور شد: در شرایط فعلی بازار، مسکن سوددهی مناسبی ندارد و سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار باید با احتیاط بیشتری حرکت کنند. رهبر در خصوص رونق مسکن در سال ۹۷ اعلام کرد: اگر حمایت دولت از بخش مسکن و بافت‌های فرسوده با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود و مسکن از دست سوداگران و سرمایه‌گذاران خارج شود، خوش بین هستیم که بازار مسکن تا پایان سال به رونق خیلی خوبی دست پیدا کند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *