RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

در راستای بهبود فضای کسب و کار صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی تهران

۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۳/۱۳کد خبر: 246477
ایستانیوز: به منظور همکاری در بهبود فضای کسب و کار، تفاهم نامه ای بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منعقد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این تفاهم نامه با موضوع همکاری در راستای بهبود محیط کسب و کار و ارتقای جایگاه کشور در شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی و شاخص رقابت پذیری مجمع جهانی اقتصاد و در راستای اجرای تبصره ماده (4) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بهبود جایگاه ایران در رتبه بندی های بین المللی کسب و کار با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و به منظور استفاده بهینه از پتانسیل موجود و ظرفیت ها و توانایی های علمی – پژوهشی آن ها، منعقد شده است.
بر اساس این تفاهم نامه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران متعهد به آسیب شناسی نماگرهای شاخص های سهولت انجام کسب و کار (بانک جهانی) و رقابت پذیری جهانی (مجمع جهانی اقتصاد) و شناسایی و احصای مشکلات و موانع بهبود شاخص های مذکور با بهره برداری از نتایج بررسی های اتاق بازرگانی ایران شده و مسئولیت اطلاع رسانی، انتشار و چاپ نتایج اقدامات مذکور در قالب گزارش ها، مقالات، کتب و نشریات را نیز بر عهده می گیرد.
برپایی سمینار، دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی و همایش در خصوص شاخص های سهولت کسب و کار و رقابت پذیری جهانی و فراهم نمودن زمینه استفاده از نهادها و مراکز مشاوره بین المللی در جهت بهبود محیط کسب و کار از جمله دیگر تعهدات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در قالب این تفاهم نامه است.
این گزارش حاکی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بر اساس این تفاهم نامه ضمن مشارکت فعال با اتاق تهران در خصوص آسیب شناسی نماگرهای شاخص های سهولت انجام کسب و کار و رقابت پذیری جهانی، متعهد می شود از گزارش ها و پژوهش های کاربردی اتاق، در سیاست گذاری های بهبود محیط کسب و کار استفاده کرده و طرح های تحقیقاتی آن را در راستای تصمیم سازی اقتصادی در این حوزه مورد استفاده قرار دهد.
به گزارش شادا، پیگیری رفع مشکلات شناسایی شده توسط اتاق تهران از طریق هیات مقررات زدایی و انعکاس فعالیت ها و اقدامات آن به بانک جهانی و مجمع جهانی اقتصاد در راستای بهبود محیط کسب و کار از دیگر تعهدات وزارت امور اقتصادی و دارایی در این تفاهم نامه است.
بر اساس این تفاهم نامه، به منظور بررسی و نظارت بر پیشرفت همکاری ها و فعالیت های انجام شده و نیز جهت هماهنگی و پیگیری موارد توافق شده، "محمد رضا نجفی منش" رییس کمیسیون کسب و کار اتاق تهران و "سیف الله اسلامی" مدیر کل دفتر بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، به عنوان نمایندگان طرفین، موظف می شوند گزارشی را هر شش ماه یکبار جهت تصویب و ارزشیابی ارائه کنند. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *