RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

تنها یک سلام خورشید باقی ست

۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۳/۱۱کد خبر: 246370
حورا خاکدامن
و انتهای فصل  سرد و سفید ,همیشه سبز خواهد بود,تا رسیدن سال نو ، تنها یک سلام خورشید باقی ست . . .
سالروز 29 اسفند  یاد آور پایمردی  و ایستادگی ابر مردی است که  در برابر سلطه استعمار خارجی ایستاد تا استقلال و حاکمیت ملی ایران را در جامعه بین المللی عزت و احترام بخشد . اسطوره ای که حیات و عرض و مال و موجودیتش را  در برابر حیات و استقلال و عظمت و سرافرازى ایرانى و نسلهاى متوالى این ملت، بی ارزش می دانست  و از آنچه برایش  پیش می آوردند  متاسف نبود و یقین داشت وظیفه تاریخى خود را تا سر حد امکان انجام داده‌‏ است . او با حس و عیان میدید که این نهال برومند در خلال تمام مشقت‌‏هایى که گریبانش را گرفته، به ثمر خواهد رسید و معتقد بود که عمر چند صباحى دیر ویا زود به پایان می‌‏رسد,ولى آنچه می‌‏ماند، حیات و سرافرازى یک ملت مظلوم و ستمدیده است. 
ایران همواره در بزنگاههای تاریخی سرزمین معجزه های سیاسی بوده و هست  . معجزه هایی که استقلالش را نجات داده , معجزه هایی که دشمنانش را به جان هم انداخته , معجزه هایی که در سخت ترین لحظات تاریخ گره مشکلاتش را به دست رجالی دلسوز و خیرخواه از هم گشوده است و در ادوار مختلف ,تاریخ  چون زمان او تکرار می شود.
او  درنطق تاریخی اش در مجلس شورای ملی صلاحیت  نمایندگان خانه ملت را  صراحتا گوشزد کرد: "تعیین خط و مشی برنامه یعنی پیش بینی امور مفید و لازم الاجرا . هیچ برنامه ای قاعدتا بد نوشته نمی شود ولو اینکه نیت برنامه نگار خوب نباشد . برنامه های دولتها معمولا پر از مواد مشعشع و درخشان است . نفس برنامه چندان اهمیت ندارد بیشتر شخصیت و سوابق مجریان مهم است. اگر برنامه ای عالی نباشد ولی مجریانش متخصص و ذی صلاح باشند نتیجه مطلوب بلکه فوق مطلوب حاصل خواهد شد. اما اگر بهترین برنامه ها نوشته شود ولی مجریانش صلاحیت نداشته باشند اجرای آن نه تنها نتیجه مطلوب نمی بخشد گاهی نتیجه اش معکوس می شود. سرنوشت بعضی از سیاستمداران ما به گونه ای  است که منظره پول زبان آنها را الکن مینماید .چشم ملت ایران سیاه شد بس که از بعضی خطاکاری و خیانت دید . همان چشم ها از انتظار سفید شد از بس محاکمه خائنین و وطن فروش ها را ندید . در مملکتی که مردمانش تا این حد فراموشکار باشند رسم خیانت به وطن اندک اندک از پیران به جوانان نیز سرایت می نماید. اشخاص پاکدامن در مجلس مکلفند که اصل مجازات و مکافات را عملا رعایت کنند تا دست خائنان کوتاه گردد تا  افراد وطن پرست برای خدمت به این آب و خاک تشویق شوند و نسبت به آتیه کشور خود امیدوار باشند."
او برنامه‌های دولتش را  برای رای اعتماد مجلس بر پایه دو اصل سیاست خارجی مبتنی بر منشور ملل متحد و تقویت سازمان بین‌المللی و دوستی با کلیه دولتها و احترام متقابل نسبت به همه ملت ها ونیز در سیاست داخلی با  ضرورت اصلاحات  بر اساس  اوضاع و احوال حاکم بر امور کشور مطرح کرد. اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای ملی و شهرداریها, اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه به وسیله تقلیل در مخارج و برقراری مالیاتهای مستقیم و غیر مستقیم, اصلاح امور اقتصادی به وسیله افزایش تولید وایجاد کار و اصلاح قوانین پولی و بانکی, بهره‌برداری از معادن نفت کشور, اصلاح سازمانهای اداری و قوانین استخدام کشوری و قضایی, ایجاد شورای محلی در روستاها به منظور اصلاحات اجتماعی و تأمین مخارج آن بوسیله  وضع عوارض,  اصلاح قوانین دادگستری, اصلاح قانون مطبوعات و اصلاحات امور فرهنگی و بهداشتی و وسائل ارتباطی از جمله موارد پیشنهادی بود که با گذشت نیم قرن هنوز این نسخه  در شرایط  کنونی کشور قابل تجویز و چاره ساز است . 
او اولین کسی بود  که با لایحه کاپیتولاسیون در ایران مخالفت کرد,اولین ایرانی فارق التحصیل در دکتری حقوق بود,امتیاز حق شیلات و کشتیرانی در دریای خزر را از شوروی باز پس گرفت,شخصا در دادگاه لاهه برای احیای حقوق ملت خویش فریاد کشید و هنوزدر این دادگاه صندلی اش بعنوان یادبود خالی است. اولین کسی بود  که حقوق شرعی زنان را به طور علمی در دانشگاه مطرح کرد, خود را وقف سرزمین و مردم کرد و او یگانه طراح بزرگ ملی شدن صنعت نفت ایران است.بطوری که  جمال عبدالناصر رهبر بزرگ اسلامی مصر عنوان کرد در طرح ملی شدن  کانال سوئز از او الگو گرفته است . 
سازمان اطلاعات انگلیس درسالنامه منشره شده اش درسال  1995 می نویسد  : "خسارتی که او به انگلستان وارد کرد از خسارتی که هیتلر در جنگ دوم جهانی به انگلستان وارد کرد بیش تر بود، معترف هستیم که انگلستان در برابر مصدق شکستی بی سابقه را متحمل شد."
وینستون چرچیل در باره او چنین می گوید :" ما از هیتلر و ارتش آریایی اش شکست نخوردیم ,ولی یک آریایی کچل فقط با یک خودنویس ما را شکست داد و از سرزمینش بیرون کرد".
او کسی نیست جز ابر مردی  صدیق  , پاکدست, استوارتر از کوه , شکوهمند  و بزرگ که  تا همیشه خورشید نامش در عمق سینه ها روشن خواهد بود. زبان برا و صادق ملتی است  که  با منظره پول هرگز  الکن نشد. بانگ راستینش دلیرانه  تا آفاق شرق تا همه اعصار پر طنین است. نام بزرگ او واژه ای منزه و  پیامبرانه است مصداق صبح صادق است ,یاد آور طلوع سپیده فردا است.نامی که  درانتهای فصل سرد در دل هر ایرانی تا  همیشه سبز خواهد بود. او آمد تا مصدق ایران باشد  .
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *