RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

تعرفه واردات خودرو امریکا به ضرر کدام کشور است؟

جنگ خودرویی هم آغاز شد

۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۳/۶کد خبر: 245034
ایستانیوز:ایالات متحده امریکا سال ۲۰۱۷، ۴۰ میلیارد دلار اتومبیل ساخت ژاپن وارد کرد. در همان سال ۲۰ میلیارد دلار هم خودروی آلمانی وارد این کشور شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، احتمال اعمال مالیات در واردات خودرو و قطعات در امریکا تهدیدی برای صنعت خودروسازی جهان محسوب می شود. اما بعضی کشورها بیشتر از بقیه آسیب می بینند. سی ان ان مانی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، اگر امریکا تعرفه های وارداتی روی خودروهای سواری، کامیون ها، کامیون های سبک و قطعات خودرو اعمال کند، به غیر از رانندگان امریکایی که مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای وسیله نقلیه های جدید هستند، تعداد زیادی از خودروسازان بزرگ هم دچار مشکل می شوند.
 
وال استریت ژورنال در گزارشی گفته است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا می تواند تعرفه 25 درصدی برای واردات خودرو اعمال کند.
 
کانادا و مکزیک در حال حاضر بزرگترین تامین کننده خودرو وارداتی به امریکا با ارزش 89 میلیارد دلاری در سال هستند. بنابراین شکی وجود ندارد که اگر تعرفه ها اعمال شود این دو کشور با مشکلاتی زیادی همراه خواهند بود.
 
اما کارشناسان معتقدند که همانطور که ایالات متحده توافق نفتا را بازنگری می کند، این دو کشور می توانند از این تعرفه های خودرویی معاف شوند.
 
اگر مکزیک و کانادا از معادله خارج شوند، ژاپن و آلمان دو کشور بعدی هستند که بیشترین تاثیر را می پذیرند. از آنجایی که تولیدکنندگان ژاپنی و آلمانی بیشترین اتومبیل را از لحاظ ارزش در بازار ایالات متحده به فروش می رسانند، انتظار می رود آنها هم بیشترین تاثیر را از اعمال این تعرفه ها بپذیرند.
 
ایالات متحده امریکا سال 2017، 40 میلیارد دلار اتومبیل ساخت ژاپن وارد کرد. در همان سال 20 میلیارد دلار هم خودروی آلمانی وارد این کشور شده است.
 
طبق اطلاعات LMC Automotive، فولکس واگن، بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان، ممکن است بزرگترین ضربه را بخورد، چرا که 45 درصد خودروهایی که به امریکا می فروشد، از کارخانه های بین المللی است. به عبارت دقیق تر، بیش از 281 هزار خودرو وارداتی فولکس واگن به امریکا می تواند با تعرفه های مرزی امریکا مواجه شود. (در این محاسبه خودروی فولکس واگن که از مکزیک به امریکا می رود، حذف شده است.)
 
طی این روند، سهام فولکس واگن روز پنجشنبه در برابر خبر تعرفه های احتمالی، 2.5 درصد ریزش داشت.
 
تویوتا، بزرگترین تولیدکننده خودرو در ژاپن هم با تعرفه هایی احتمالی دچار مشکل می شود. چرا که 30 درصد خودروهای فروخته شده در ایالات متحده از خارج از مرزهای این کشور وارد می شود. این به معنی تعرفه های جدید برای 724 هزار خودرو است. سهام تویوتا بعد از این خبر، 3 درصد در ژاپن افت کرد.
 
به همین دلیل به گفته کارشناسان ریسک های زیادی در این زمینه ایجاد می شود.
 
خودروسازان امریکایی هم با این تعرفه های اتومبیل ساخته شده خارجی می تواند ضربه ببیند. کمپانی GM سال گذشته 3 میلیون خودرو در امریکا فروخته است، اما فقط 2.2 میلیون وسیله نقلیه آن در داخل کشور ساخته شده بود. این به معنی هزاران مدل در هر سال است.
 
به نظر می رسد که دولت امریکا در این باره مصمم است و حتی با خطرات یا نگرانی ها می خواهد این تعرفه ها را اعمال کند. تعرفه هایی که می تواند منجر به مقابله به مثل از طرف دیگر کشورها هم شود.
 
ویلبر راس، وزیر بازرگانی امریکا قرار است تحقیقات خود را مبنی بر اینکه آیا واردات خودرو به امنیت ملی امریکا آسیب می رساند یا خیر را انجام دهد. این همان رویکردی است که ترامپ امسال برای اعمال تعرفه روی فولاد و آلومینیوم از آن استفاده است.
 
در حال حاضر، وسایل نقلیه ای که از اروپا به ایالات متحده می رود با تعرفه ناچیز 2.5 درصدی مواجه هستند. اما در همین حال خودروهایی که از امریکا به اتحادیه اروپا وارد می شود، با تعرفه 10 درصدی مواجه خواهند شد.
 
کارشناسان پیشنهاد داده اند که به جای اینکه امریکا تهدید به اعمال تعرفه های جدید برای واردات خودرو کند، بهتر است با کشورهای دیگر برای پایین آوردن تعرفه هایشان مذاکره کند. این همان کاری است که الان امریکا و چین انجام دادند. چین عوارض واردات خودروی امریکایی را کاهش داد و از 25 درصد به  15 درصد رساند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *