RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

توان نظام بانکی در مقابله با تحریم

۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۳/۵کد خبر: 244927
ایستانیوز:رییس کانون بانک های خصوصی با تاکید بر جلوگیری از هجوم تقاضا در بازار ارز، از توان نظام بانکی برای ارائه خدمات بین المللی پس از خروج آمریکا از برجام خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،کوروش پرویزیان  درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر روابط بانکی کشور، اظهارداشت: این مسئله التهابی در فضای کسب و کار و تجار بازرگانان ایرانی ایجاد می کند؛ البته بعد از برجام و از سال ۹۲ تا حدودی التهابات کاهش یافت اما به دلیل شرایط خاصی که وجود داشت مناسبات بانکی رشد مورد انتظار را پیدا نکرده و بخشی از آن مربوط به استانداردها و ساختار نظام بانکی بود.
 
وی با بیان اینکه، بخش عمده و اصلی مشکلات به شرایط آمریکایی ها در مناسبات برجام بر می گشت، تصریح کرد: آمریکایی ها در شرایط تحریم ریسک همکاری با ایران را در مناسبات بانکی و نقل و انتقالات با طرف های خارجی افزایش داده اند لذا وقتی یک مبادله ای بخواهد صورت بگیرد باید به این ریسک ها توجه و شرایطی فراهم شودکه فضای کسب و کار درگیر چنین ریسک هایی نشود.
 
وی ادامه داد: شبکه بانکی ایران ظرفیت وپتانسیل اداره امور مربوط به تجارت خارجی ایران را دارد و در شرایط سخت تر این نیز می تواند این کار را انجام دهد ضمن اینکه در سال های گذشته تجارب و اندوخته در این زمینه داریم و تنها با ید به شرایط بین المللی و کسب و کار بانکی و استاندارد ها توجه شود.
 
پرویزیان خاطر نشان کرد: نظام بانکی ایران شبکه ای شفاف در زمینه رعایت حقوق مشتریان و ایفای تعهدات حتی در شرایط تحریم است و پیش زمینه نامناسبی را در بانک های ایرانی نداریم. بانک ها در سال های گذشته تعهدات مشتریان را با وجودی که گرفتار گرداب تحریم های ظالمانه بودند، نیز ایفا کرده  اند.
 
رییس کانون بانک های خصوصی با بیان اینکه، تحریم ها باعث می شود تا زمینه انجام مبادلات افزایش یابد، اظهارداشت: البته این امر نقض آشکار حقوق مردم است و تحریم ها بیش از آنکه ساختارهای دولتی را تحت تاثیر قرار دهد حقوق مردم را نشانه رفته و مسایل مربوط و زندگی مردم را تحت فشار قرار می دهد.
 
وی ادامه داد: ما  تعداد زیادی دانشجو، مسافر، بیمار و ... داریم ضمن اینکه افراد زیادی رفت و آمدهای تجاری دارند و این تحریم ها و قواعد ظالمانه و نقض آشکار حقوق بین الملل افراد است، اما سیستم بانکی کشور در محدوده نظارت بانک مرکزی توان انجام امور مربوط به کسب و کار را دارد.
 
به گزارش ایبنا ،رییس کانون بانک های خصوصی در پاسخ به این پرسش که خروج آمریکا چه تاثیری در بازار ارز کشور دارد؟ تصریح کرد: زمانی که التهاب ایجاد می شود تاثیر خود را در بخش ها و بازار های مختلف می گذارد و مردم و رسانه ها و افرادی که درگیر کسب و کار هستند باید مقتضیات زمان را در نظر داشته باشند و به مشکلات دامن نزنند به نحوی که تقاضاها را باید در زمان خود اعلام کرده و هجوم اضافه ای به بازار ایجاد نکنند تا شرایط کسب و کار و تجار به صورت طبیعی ادامه یابد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *