RSS
امروز جمعه ، ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

راه‌حل جذب سپرده‌های سرگردان

پرونده ادغام بانک‌ها و موسسات در بانک سپه نهایی شده است

ارز بالای ۸ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد

پیش‌خرید طلا در ترکیه ۲ برابر شد

اطلاعیه بانک کارآفرین در خصوص واگذاری چک‌های غیر صیادی

برگریزان استارتاپ‌ها در چله تابستان

نرخ ارز در بازار آزاد چطور تعیین می‌شود؟

بودجه‌ریزی عملیاتی کلید خورد

جلسه ویژه نوبخت با ۳۸اقتصاددان امضاکننده نامه به رئیس‌جمهور

ممنوعیت ۱۳۹۹ قلم کالای وارداتی بازنگری شد

آینده کشاورزی ایران چگونه رقم می خورد؟

قیمت ارز کاهش می یابد

یارانه مردادماه امشب در حساب سرپرستان خانوار

دردسر دلار برای طلا

برگ برنده بسته جدید ارزی

افزایش نرخ مبادله ای پوندو یورو

اگر یارانه ها بالا نرود اقتصاد قفل می شود

مواد اولیه تولید از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مستثنا شود

پرداخت وام ۵میلیونی بازنشستگان از مهرماه

ترخیص کالاهای معاف از پرداخت سود بازرگانی طبق سنوات گذشته

صرافی یک بانک پملب شد!

انتشار کتاب آموزشی و بهسازی منابع انسانی با رویکرد صنعت بیمه

اجرایی شدن بیمه تکمیلی واعطای وام به خبرنگاران

کاهش ۹۰ هزار تومانی قیمت سکه

جزییات بخشنامه جدید ارزی

کلاهبرداری با تندیس و برند!

۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۲کد خبر: ۲۴۳۸۴۴
ایستانیوز:معاون سازمان توسعه تجارت نسبت به سودجویی‌های برخی مجموعه‌ها در راستای تندیس­ فروشی به نام «برند» هشدار داد و اعلام کرد که هیچ مرجعی جز سازمان توسعه تجارت ایران متولی قانونی انتخاب برند ملی نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا مودودی اعلام کرد که مجموعه‌­های غیرقانونی متعددی به صورت قارچ گونه در بخش هایی از کشور پیدا می شوند که با فرصت طلبی و با هدف سودجویی و بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی گسترده، سعی می ­کنند با عناوین مختلف و اعطای انواع تندیس ها در سایه دعوت از برخی مدیران ارشد و مقامات بلندپایه کشور، بخش تولیدی و خدماتی کشور را متقاعد کنند که در ازای پرداخت مبلغی قابل ملاحظه از یک جشنواره غیرقانونی، تندیس «برند برتر» یا حتی «برند ملی» دریافت کنند که در واقع شرکت‌هایی که فریب این مجموعه های سودجو را می‌خورند، جز تندیسی بی ارزش که به قیمتی گزاف خریداری شده و هیچ پشتوانه قانونی ندارد، چیز دیگری حاصل نکرده اند.
 
وی با اشاره به مفاد قانونی و مصوبات هیأت وزیران یادآور شد: شرکت های علاقمند کافی است که از این مجموعه ها، مستندات قانونی بخواهند و صرفاً به تبلیغات پرطمطراق آنها بسنده نکنند و البته لازم به ذکر است که طبق ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تصریح مصوبه هیأت وزیران (که تصویر آن در ذیل این خبر آمده است) تنها مرجع قانونی برای انتخاب برند برتر، فقط سازمان توسعه تجارت ایران است و هر مرجع دیگری که اقدام به انتخاب و اعطای تندیس کند، غیرقانونی، متخلف و جوایز و نشان های آن فاقد ارزش است.
 
طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، دبیر ستاد انتخاب برند ملی در ادامه گفت: در کشور فقط یکبار در سال ۱۳۹۵ ارزیابی برند ملی انجام شد و فقط ۱۸ برند شرکت و محصول در ۱۲ گروه کالایی انتخاب و معرفی شدند که این فرآیند نیز در سطح ملی و بر اساس مدل های علمی بین المللی و بدون هیچ هزینه ای صورت گرفت و سازمان توسعه تجارت امسال نیز در سطح ملی در حال ارزیابی برندهایی است که در سامانه رسمی سازمان توسعه تجارت ایران که هرساله اطلاع رسانی عمومی می شود، ثبت نام کرده اند.
 
مودودی خاطرنشان کرد: علاقمندان به ارزیابی برند خود باید صرفاً از طریق مجرای رسمی و قانونی و طبق آئین نامه اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند و بیهوده منابع مالی خود را به جیب تندیس فروشان نریزند، چراکه کلیه مزایایی که برای برندهای ملی تعریف شده یا خواهد شد، فقط به برندهایی تعلق می گیرد که توسط متولی قانونی آن یعنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزیده و معرفی شده اند.
 
وی در خاتمه یادآور شد: هدف سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری این رویداد ملی، فقط معرفی بنگاه ها و اعطای یک تندیس نیست بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ و اهمیت برندسازی در بین بنگاه های داخلی برای توسعه بازار و تشویق آنان برای بین المللی شدن در عرصه رقابت جهانی است. بنابراین منتخبان برند برتر داخلی در یک فرآیند بین المللی سازی که در سازمان تعریف شده، خود را برای تبدیل شدن به یک برند بین المللی آماده می کنند و دولت نیز برای تحقق این مأموریت، حمایت و پشتیبانی لازم را از این برندها و فرآیند برندسازی خواهد کرد.



برچسب‌ها:برند، تندیس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *