RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

معاون گمرک خبر داد:

یکپارچه سازی اطلاعات ۲۷ سازمان در پنجره واحد تجارت

۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۳/۱کد خبر: 243813
ایستانیوز:اطلاعات گمرکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک با مشارکت ۲۷ سازمان یکپارچه شده و با ارتقای سامانه جامع گمرکی همه کالاهای ورودی به گمرکات به طور کامل کنترل می شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت متصل شد و از این طریق تبادل اطلاعات در حال انجام است.
 
علی بعیدی هم چنین از حذف مسیرهای سبز، زرد و قرمز خبر داد و گفت: کنترل تمامی کالاها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی از طریق سیستمی انجام می شود و اطلاعات تمامی کالاها در این سامانه ثبت می شود.
 
وی در ادامه در خصوص مدیریت ریسک کالاها گفت: با ارتقای سامانه جامع گمرکی، کنترل اطلاعات کالاها از حالت ایستایی خارج شده و در حال حاضر به صورت داینامیک و هوشمند در سامانه گمرک انجام میشود و فرآیند به روز رسانی در این سامانه به صورت لحظه ای و خودکار انجام می شود.
 
این مقام ارشد گمرکی با تاکید بر اهمیت مدیریت ریسک ادامه داد: تمامی کالاهایی که ریسک بالایی دارند کنترل می شوند. بعیدی گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد کالاهایی که به گمرک وارد می شوند از ریسک بالایی برخوردارند که به طور کامل علاوه بر کنترل سیستمی به صورت فیزیکی و با ابزارهای کنترلی ایکس ری کنترل می شوند.
 
معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران درادامه توضیح داد: در حال حاضر کنترل در سامانه با حذف مسیرها در سه سطح ۱، ۲و ۳ انجام میشود و با توجه به اینکه کالاهایی که ریسک بالایی دارند در سطح ۳ کنترل می شوند، کنترل این کالاها از طریق ایکس ری و به صورت فیزیکی هم انجام می شود.
 
بعیدی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در سامانه جامع گمرکی به ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: پنجره واحد تجارت فرامرزی یکی از بزرگترین کارهای ما در ارتباط با سامانه جامع بود، که از طریق توانستیم دروازهای مرزی و مشترک با کشورهای همسایه ایجاد کنیم.
 
معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران ارتباط ۲۷ سازمان را در پنجره واحد پیچیده ترین و مهم ترین اقدام گمرک خواند و گفت: تمامی اطلاعات بین این سازمان ها و گمرک به  صورت الکترونیکی و با مدیریت و نظارت گمرک انجام می شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *