RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

با پایان زمان ۲۰ ساله قانون معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد

فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد شامل مالیات می شود

۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۲/۳۰کد خبر: 243603
ایستانیوز:در لایحه دولت برای برخی از فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی همچنان مشوق های مالیاتی در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،«لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی» با گذشت 20 سال از معافیت هایی که طبق قانون برای فعالیت های اقتصادی در این مناطق در نظر گرفته شده بود، برای تصویب از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار، گرفت.
 
این لایحه که از سوی وزارت اقتصاد و دارائی تدوین شده است در تاریخ 9 اردیبهشت سال گذشته به تصویب هیات وزیران قرار گرفته بود و حالا به صحن علنی مجلس رفته است.
 
«طبق ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی مصوب سال 1373، اشخاص حقیقی و حقوقی که در مناطق آزاد تجاری و صنعتی به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در این مناطق از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات مستقیم معاف هستند و پس از انقضای بیست سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود که با پیشنهاد هیات وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.» باتوجه به این قانون و پایان 20 سال ذکر شده حالا دولت لایحه خود را برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه داده است. لایحه ای که در آن هم دریافت های مالیاتی و مشوق های مالیاتی در نظر گرفته شده است، تا همچنان شاهد سرمایه گذاری در مناطق آزاد- صنعتی باشیم.
 
طبق ماده یک این لایحه:« پس از انقضای معافیت یاد شده (20 سال) در سال اول معادل 20 درصد نرخ های مالیاتی سرزمین اصلی و در سال های بعد با افزایش سالانه 20 درصد به نحوی که در سال پنجم به بعد نرخ مقرر در سرزمین اصلی مشمول مالیات خواهد بود.» این به این معنی است که بعد از تصویب لایحه افرادی که شامل این قانون می شوند باید به اندازه 20 درصد مالیاتی که فعالان اقتصادی در مناطق غیر آزاد و صنعتی مالیات پرداخت می کنند، مالیات بدهند و تا 5 سال هر سال آن را 20 درصد افزایش دهند.
 
همچنین در ماده دوم این لایحه به معافیت ها و مشوق ها پرداخته شده است و آمده:« درآمد مشمول مالیات ابزاری اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از فعالیت های زیر که در منطقه انجام می شود، علاوه بر معافیت مالیاتی، مشول 30 درصد تخفیف در نرخ مالیاتی است: الف: فعالیت های تولیدی و معدنی دارای مجوز پروانه بهره برداری  از سوی مراجع قانونی. ب: فعالیت های دانش بنیان دارای مجوز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. پ: فعالیت های گردشگری و ارائه خدمات هتل و مراکز اقامتی گردشگری دارای پروانه از مراجع قانونی. ت: فعالیت در زمینه طرح های زیرساختی احداث فرودگاه، بنادر، جاده های مواصلاتی، تاسیسات آب، برق، گاز، فاضلاب، مخابرات شهری و روستایی واقع در مناطق آزاد تجاری – صنعتی.»
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *