RSS
امروز دوشنبه ، ۱ بهمن ۱۳۹۷
آخرین اخبار

وظیفه بانک توسعه تعاون ارائه خدمات تخصصی بانکی به تعاونگران است

وزیر اقتصاد: از ممنوع‌الخروجی رییس خصوصی‌سازی بی‌اطلاعم

قدردانی از بانک سامان درهمایش ملی تجلیل ازبرگزیدگان مسئولیت‌پذیری

عرضه مرحله سوم نفت در بورس قطعی شد

رضایت اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی درودگران از بانک توسعه تعاون

تسهیلات ارزان‌قیمت بانک‌پاسارگاد برای فعالان اقتصادی

محصول بانک رفاه محصول برتر ایرانی شد

حکم قطعی پرونده ۵ صراف صادر شد

ارسال لایحه CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام

ثبت افزایش سرمایه ۱۲درصدی «فخاس»

سودسازی ۹۰۱ریالی «شتران» برای هرسهم

سود ۴۴ تومانی برای هرسهم «فسرب»

سود ۴ریالی در گزارش ۹ ماهه «خشرق»

افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی در «سمگا»

افزایش سرمایه «اتکام» تصویب شد

باجه بانک سینا در یاسوج به بهره برداری رسید

حمایت از اشتغال و کسب و کار با اعطای تسهیلات بدون سود

اعلام زمان برگزاری مجمع صاحبان سهام بانک گردشگری

آغاز ثبت نام در آزمون استخدامی بانک ملی ایران

واریز سود سهام عدالت مشمولان ادامه دارد

اقتصاد پویا و مولد در سایه صلح جاری است

رکورد شکنی سهام بانک دی در بازار سرمایه

نرخ دلار ۱۱هزارو ۳۳۴تومان

مدیرعامل سایپا تغییر کرد

بیمه‌ها به پلاسکو چقدر خسارت دادند؟

سیتروئن C۳ به بازار سیاه رسید

۱۵:۰ - ۱۳۹۷/۲/۲۷کد خبر: 243454
ایستانیوز:شرکت پرشین پارس، امروز آگهی های فروش سیتروئن C۳ را در سایت های خرید و فروش خودرو منتشر کرده و این در حالی است که سایپا سیروئن به صراحت عدم صلح حواله های C۳ را اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اسب بخار، صبح امروز راس ساعت ۱۱ پیش فروش سیتروئن C3 از جانب سایپا سیتروئن آغاز شد و با هر مشکل و خللی، مشتریان حاضر بر روی سایت رسمی شرکت توانستند، پیش خرید خود را انجام دهند. شنیده ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ هزار درخواست ورود به بخش خرید C3 در سایت رسمی سایپا سیتروئن ثبت شده و بدیهی است که با ظرفیت فروش تنها دو هزار دستگاه در مرحله اول، عمده متقاضیان سیتروئن C3 نتوانسته اند تا این خودرو جدید را خریداری کنند و از این رو دلخوری هایی در فضای مجازی منتشر شده است.
اما در شرایطی که شرکت سایپا سیتروئن به صورت رسمی عدم امکان صلح حواله های C3 را اعلام کرده است و با این کار سعی در جلوگیری از دلال بازی ها گرفته است، شرکت پرشین پارس به صورت رسمی در فضای مجازی آگهی فروش حواله های C3 را منتشر کرده است. با پیگیری های انجام شده، مشخص شد که سایپا و سایپا سیتروئن هیچ گونه سبد خریدی را به نمایندگان خود ارائه نداده اند و جالب است بدانید که کارشناسان فروش پرشین پارس، مدعی هستند که این شرکت از سبد فروش خود اقدام به پیش فروش C3 کرده است.
در حال حاضر اگر به آگهی های فروش سیتروئن C3 در فضای مجازی و سایت های خرید و فروش مراجعه کنید، متوجه می شوید که عمده آگهی ها مربوط به شرکت پرشین پارس است. در این میان تعداد انگشت شماری از افرادی که C3 را در سایت سایپا سیتروئن موفق به خرید شده اند، آگهی هایی با قیمت ۷۴ تا ۹۲ میلیون تومان را برای پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومان منتشر کرده اند و بدیهی است که طبق قوانین اعلام شده برای فروش C3، امکان خرید و فروش این حواله ها وجود ندارد.
اما سوال اینجاست؛ در حالی که سایپا و سایپا سیتروئن هیچ سبد فروشی را به نمایندگان خود ارائه نداده اند، چه طور شرکت پرشین پارس اقدام به پیش فروش سیتروئن C3 کرده است؟
آیا دوباره شاهد آن هستیم که یک شرکت عرضه کننده خودرو در بازار دوباره دست به تخلف زده و با این آگهی ها قصد جذب سرمایه را دارد؟
اگر ادعای کارشناسان فروش پرشین پارس در خصوص داشتن سبد فروش C3 درست باشد، آیا ممکن است تخلف از طرف شرکت تولید کننده خودرو صورت گرفته باشد؟
برخی کارشناسان بازار معتقد هستند که این روزها تعدادی از شرکت های عرضه کننده خودرو، به خاطر وضعیت رکود بازار قصد دارند تا به هر قیمتی جذب سرمایه را از طریق ریسک بالا انجام دهند. احتمال دارد که اصلا شرکت هایی چون پرشین پارس هیچ سیتروئن C3 و یا سبد فروشی برای این خودرو نداشته باشند و با این کار بخواهند تنها طی چند ماهی با پول های مردم گردش مالی خود را بالا ببرند و در نهایت با آوردن برخی بهانه ها یا خودرو را تحویل ندهند و اصل پول مردم را با سود تاخیر پس دهند، یا اینکه با تاخیر چند ماهه به اسم پیش فروش شرکت خودشان از طریق بازار آزاد خودرو را به مردم تحویل دهند و در این چند ماهه فعالیت اقتصادی با پول های به دست آمده از ثبت نام های بی پایه و اساس، بخشی از زیان هایشان را در کوتاه مدت جبران کند.
07
باید اشاره کرد که شرکت پرشین پارس پیش از این بارها دست به پیش فروش خودروهایی با قیمت هایی حتی کمتر از بهای رسمی کارخانه کرده و امروز به خاطر عدم تحویل خودرو، نارضایتی های زیادی را به دوش می کشد.
لذا پیشنهاد می شود که در ابتدا روابط عمومی شرکت های مربوط به این مسئله عجیب واکنش و جوابیه خود را اعلام کنند و مشتریان هم در خرید خود حداکثر تحقیق را برای به دست آوردن اطمینان کافی انجام دهند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *