RSS
امروز یکشنبه ، ۳ تیر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

حمایت از حوزه سلامت همچنان در اولویت

خروج آمریکا از برجام، فرصت‌ طلایی نظام بانکداری

سیاست نسخه واحد نظارتی برای بانک‌ها باید اصلاح شود

اجرای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به روستاییان

روند وصول مالیات از تراکنش‌های مشکوک بانکی

سوپر ماریو

حملات و ضدحملات آمریکا و شرکای تجاری در جنگ تعرفه‌ای

چک های برگشتی زخمی بر بدنه اعتماد اقتصادی کشور

«آتیه‌پلاس» محصول جدید بانک سامان برای علاقمندان سرمایه‌گذاری

جایگاه ۵۵ ایران از نظر ریسک‌های زیرساختی در دنیا

مشاغل امریکا در معرض خطر هستند

دوراهی شرکت‌های اروپایی و سردرگمی پرریسک

جدیدترین پیش‌بینی از قیمت ارز

واردات خودرو ممنوع شد +سند

سکه‌هایمان را کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

پرداخت کمک‌های نقدی برای تقویت معیشت کارگران

رسیدگی دیوان لاهه به شکایت ایران از آمریکا

بیکاری ۱۰ هزار نفر در پی ممنوعیت واردات خودرو

توزیع ۹میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار ارز در کشور

عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بهار ۹۷

واکاوی ابعاد تنش ارزی در بهار ۹۷

پیشنهاد طراحی چک الکترونیک

بانک تجارت در زنجان ۶۰ هزار کارت شهروندی صادر کرد

انعقاد تفاهم نامه بانک مرکزی و بورس کالا در عرضه سکه های پیش فروش

مشتری‌مداری رمز پیشتازی در کسب و کار بانکی است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی پیامی عنوان کرد:

روابط عمومی، بازوی تصمیم ساز سازمان

۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۲/۲۶کد خبر: 243395
ایستانیوز:روابط عمومی‌ها دیگر پوشانندۀ خطاها، توجیه‌گر ناکارآمدی‌ها و مجیزگوی مدیران بالادستی خود نیستند؛ یک نهاد حداقلی برای پر کردن اوقات فراغت کارکنان و یا شنیدن حرف های مخاطبان هم نیستند؛ روابط عمومی‌ها حالا یک ابزار تحلیل و شناخت برای مدیرانند و یک مرجع اطلاعات برای مخاطبان اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، متن کامل پیام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح ذیل است:
 
باسمه تعالی
 
جایگاه روابط عمومی‌ها آن نیست که سالی یک بار بر زبان و قلم بیاید و سپس به دست فراموشی یا مسامحه سپرده شود. بیست و هفتم اردیبهشت فقط بهانۀ خوبی برای یادآوری است؛ یادآوری اینکه روابط عمومی‌ها دیگر پوشانندۀ خطاها، توجیه‌گر ناکارآمدی‌ها و مجیزگوی مدیران بالادستی خود نیستند؛ یک نهاد حداقلی برای پر کردن اوقات فراغت کارکنان و یا شنیدن حرفهای مخاطبان هم نیستند؛ روابط عمومی‌ها حالا یک ابزار تحلیل و شناخت برای مدیرانند و یک مرجع اطلاعات برای مخاطبان اند.
 
این روزها روابط عمومی‌ها با انعکاس واقعیت های برون‌سازمانی به مدیران، یکی از بازوهای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری سازمانها به شمار می‌روند و اگر به کمتر از این اکتفا کنند، باخته‌اند.
 
این روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند با انعکاس به‌موقع و دقیق شایعات و نگرانی‌ها، موجب تصمیم‌های به‌هنگام مدیران و سیاستگذاران شوند.
 
در جایی مانند بازار سرمایه، نقش روابط عمومی‌ها پررنگتر است. نشانه‌اش اینکه مردم صدای کارشناس روابط عمومی بورس تهران را می‌شناسند و گوش ها برای شنیدن صدای او تیز می‌شود.
 
روابط عمومی‌های بازار سرمایه با تغییر آنی نگاه مخاطبان پرشمار، می‌توانند بر کنش و در نتیجه سود و زیاد آنها تأثیر بگذارند و چه بسا مخاطراتی را از سرمایۀ مردم دور کنند.
 
روابط عمومی‌های بازار سرمایه می‌توانند بر طبل رونق بازار بکوبند یا در مواقعی طوفان بازار را به ساحل آرامش رهنمون سازند.
 
این، همکاران روابط عمومی‌اند که می‌توانند از انتشار شایعه‌ای جلوگیری کنند؛ یا به آن دامن بزنند. می‌توانند چراغ امید را در دل مخاطبان بازار و صاحبان سرمایه روشن یا خاموش کنند و  می‌توانند به دانش و سواد عمومی جامعه از بازار سرمایه بیفزایند.
 
با این حال، انتظار از روابط عمومی‌های بازار سرمایه از این هم فراتر است. روابط عمومی‌های بازار سرمایه باید بر ارتباط مؤثر خود با سهامداران بیفزایند و به همگانی‌سازی ادبیات بورس و افزایش فرهنگ سهامداری در جامعه دامن بزنند.
 
تاثیر مثبت و منفی عملکرد روابط عمومی‌ها در بازار سرمایه، شاید بیش از هر سازمان دیگر، به «ثانیه»‌ها وابسته باشد.
 
بیست و هفتم اردیبهشت را به همۀ همکاران روابط عمومی و خصوصا آنان که نقش خود را شناخته‌اند و قدر آن «ثانیه»‌ها را در کار خود می‌دانند، تبریک می‌گویم و امیدوارم روز به روز نقش شما همکاران، در روند رو به پیشرفت بازار سرمایه پررنگ‌تر شود. قدردان تلاش های شما هستم.
 
شاپور محمدی
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
  

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *