RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۵ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

جزییات ورود اولین صندوق بازنشستگی به بازار سهام

تلاش بانک مرکزی برای خروج از سوئیفت

بررسی ۷ پرونده در دادسرای پولی و بانکی

بررسی عملکرد شعب بانک ایران زمین

واگذاری ۷۶۰ میلیارد تومان از اموال دولت در آبان ماه

کاهش قیمت طلا همزمان با افزایش دلار

امکان حضور تعاونی‌های سهامی خاص در فرابورس ایران

بانک صادرات ایران با «سپهر دانش» بانکداری را به مدارس برد

حضور بیمه آسیا در نمایشگاه بین المللی بورس،بانک ،بیمه و خصوصی سازی

رشد سهم تعاونی های حوزه پتروشیمی در معاملات بورس کالا

موزه بانک ملّی ایران میزبان سفیر کره جنوبی

عملکرد موفق شش‌ماهه اول بیمه‌‌کوثر

همراهی همه جانبه بانک ملت با زائران راهپیمایی اربعین حسینی

برندگان جشنواره های باشگاه مشتریان بانک سپه مشخص شدند

گرامیداشت روز عصای سفید با حمایت بانک مسکن

بانک پارسیان بانک پیشرو در حوزه دانش بنیان است

۱۱شعبه بانک آینده به سامانه خدمات بانکی نابینایان مجهز است

عرضه ۱۹۸ هزار تن فولاد و دو هزار تن سیمان در تالار محصولات صنعتی

پیش بینی ریز ۵۰ درصدی برای دلار

سکان وزارتخانه‌های اقتصادی به چه کسانی سپرده شود

شرکت های شستا روی دستش ماند

اطلاعیه انجمن لیزینگ درباره فعالیت برخی شرکت‌ها

پخش زنده مراسم قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک‌انصار

قرار داشتن ایران در فهرست سیاه FATF مبنای کارشناسی ندارد

تداوم رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی پیامی عنوان کرد:

روابط عمومی، بازوی تصمیم ساز سازمان

۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۲/۲۶کد خبر: 243395
ایستانیوز:روابط عمومی‌ها دیگر پوشانندۀ خطاها، توجیه‌گر ناکارآمدی‌ها و مجیزگوی مدیران بالادستی خود نیستند؛ یک نهاد حداقلی برای پر کردن اوقات فراغت کارکنان و یا شنیدن حرف های مخاطبان هم نیستند؛ روابط عمومی‌ها حالا یک ابزار تحلیل و شناخت برای مدیرانند و یک مرجع اطلاعات برای مخاطبان اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، متن کامل پیام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح ذیل است:
 
باسمه تعالی
 
جایگاه روابط عمومی‌ها آن نیست که سالی یک بار بر زبان و قلم بیاید و سپس به دست فراموشی یا مسامحه سپرده شود. بیست و هفتم اردیبهشت فقط بهانۀ خوبی برای یادآوری است؛ یادآوری اینکه روابط عمومی‌ها دیگر پوشانندۀ خطاها، توجیه‌گر ناکارآمدی‌ها و مجیزگوی مدیران بالادستی خود نیستند؛ یک نهاد حداقلی برای پر کردن اوقات فراغت کارکنان و یا شنیدن حرفهای مخاطبان هم نیستند؛ روابط عمومی‌ها حالا یک ابزار تحلیل و شناخت برای مدیرانند و یک مرجع اطلاعات برای مخاطبان اند.
 
این روزها روابط عمومی‌ها با انعکاس واقعیت های برون‌سازمانی به مدیران، یکی از بازوهای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری سازمانها به شمار می‌روند و اگر به کمتر از این اکتفا کنند، باخته‌اند.
 
این روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند با انعکاس به‌موقع و دقیق شایعات و نگرانی‌ها، موجب تصمیم‌های به‌هنگام مدیران و سیاستگذاران شوند.
 
در جایی مانند بازار سرمایه، نقش روابط عمومی‌ها پررنگتر است. نشانه‌اش اینکه مردم صدای کارشناس روابط عمومی بورس تهران را می‌شناسند و گوش ها برای شنیدن صدای او تیز می‌شود.
 
روابط عمومی‌های بازار سرمایه با تغییر آنی نگاه مخاطبان پرشمار، می‌توانند بر کنش و در نتیجه سود و زیاد آنها تأثیر بگذارند و چه بسا مخاطراتی را از سرمایۀ مردم دور کنند.
 
روابط عمومی‌های بازار سرمایه می‌توانند بر طبل رونق بازار بکوبند یا در مواقعی طوفان بازار را به ساحل آرامش رهنمون سازند.
 
این، همکاران روابط عمومی‌اند که می‌توانند از انتشار شایعه‌ای جلوگیری کنند؛ یا به آن دامن بزنند. می‌توانند چراغ امید را در دل مخاطبان بازار و صاحبان سرمایه روشن یا خاموش کنند و  می‌توانند به دانش و سواد عمومی جامعه از بازار سرمایه بیفزایند.
 
با این حال، انتظار از روابط عمومی‌های بازار سرمایه از این هم فراتر است. روابط عمومی‌های بازار سرمایه باید بر ارتباط مؤثر خود با سهامداران بیفزایند و به همگانی‌سازی ادبیات بورس و افزایش فرهنگ سهامداری در جامعه دامن بزنند.
 
تاثیر مثبت و منفی عملکرد روابط عمومی‌ها در بازار سرمایه، شاید بیش از هر سازمان دیگر، به «ثانیه»‌ها وابسته باشد.
 
بیست و هفتم اردیبهشت را به همۀ همکاران روابط عمومی و خصوصا آنان که نقش خود را شناخته‌اند و قدر آن «ثانیه»‌ها را در کار خود می‌دانند، تبریک می‌گویم و امیدوارم روز به روز نقش شما همکاران، در روند رو به پیشرفت بازار سرمایه پررنگ‌تر شود. قدردان تلاش های شما هستم.
 
شاپور محمدی
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
  

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *