RSS
امروز دوشنبه ، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

صورت‌های مالی سال ٩٦ بانک صادرات ایران تصویب شد

مخالف تمام‌قد کینز

امضاء شرایط عمومی ضمانتنامه اعتبار خریدار فیمابین صندوق ضمانت صادرات و بانک پارسیان

ارائه خدمات بانک شهر در مراکز عرضه دام پایتخت

برگزاری کلاس آموزشی بیمه های مسئولیت بیمه ما

موافق تصمیم شورای عالی بورس هستیم

افزایش شفافیت بازار سرمایه با حضور موسسات رتبه‌بندی

واگذاری چهار سیلوی دولتی

مهلت تعویض دسته چک‌ها دو ماه تمدید شد

جشنواره عید تا عید بانک ایران زمین

نام نویسی بیش از ۱۶ هزار مشتری در طرح عید تا عید ایران خودرو

لوح یادبود چهارمین همایش ملی کیفیت به بانک انصار اعطاء شد

چشم انداز صنعت دارو تا سال ۲۰۳۵

تقویت ۲۷۱۸ واحدی شاخص کل بورس

سپ به سامانه نسیم بانک مرکزی متصل شد

افزایش ۱۳۳ هزار تومانی قیمت سکه

امکان بازگشت مبلغ بیمه دریافتی از مشترکان گاز وجود دارد

افزایش قیمت خُرده‌فروشی ۹ گروه مواد خوراکی

پیش‌بینی جهش۸۰درصدی قیمت خودرو

افتتاح ۹ طرح صنعتی و اشتغال ۱۴۹ نفر در سال ۱۳۹۶

وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه ۱۰ میلیون شد

بانک ها بهترین پناهگاه برای مردم هستند

زیان ۱۳۹۵ ریالی هر سهم بانک تجارت

اقدامات بانک صادرات برای سودآوری بیشتر

چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی پیامی عنوان کرد:

روابط عمومی، بازوی تصمیم ساز سازمان

۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۲/۲۶کد خبر: 243395
ایستانیوز:روابط عمومی‌ها دیگر پوشانندۀ خطاها، توجیه‌گر ناکارآمدی‌ها و مجیزگوی مدیران بالادستی خود نیستند؛ یک نهاد حداقلی برای پر کردن اوقات فراغت کارکنان و یا شنیدن حرف های مخاطبان هم نیستند؛ روابط عمومی‌ها حالا یک ابزار تحلیل و شناخت برای مدیرانند و یک مرجع اطلاعات برای مخاطبان اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، متن کامل پیام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح ذیل است:
 
باسمه تعالی
 
جایگاه روابط عمومی‌ها آن نیست که سالی یک بار بر زبان و قلم بیاید و سپس به دست فراموشی یا مسامحه سپرده شود. بیست و هفتم اردیبهشت فقط بهانۀ خوبی برای یادآوری است؛ یادآوری اینکه روابط عمومی‌ها دیگر پوشانندۀ خطاها، توجیه‌گر ناکارآمدی‌ها و مجیزگوی مدیران بالادستی خود نیستند؛ یک نهاد حداقلی برای پر کردن اوقات فراغت کارکنان و یا شنیدن حرفهای مخاطبان هم نیستند؛ روابط عمومی‌ها حالا یک ابزار تحلیل و شناخت برای مدیرانند و یک مرجع اطلاعات برای مخاطبان اند.
 
این روزها روابط عمومی‌ها با انعکاس واقعیت های برون‌سازمانی به مدیران، یکی از بازوهای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری سازمانها به شمار می‌روند و اگر به کمتر از این اکتفا کنند، باخته‌اند.
 
این روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند با انعکاس به‌موقع و دقیق شایعات و نگرانی‌ها، موجب تصمیم‌های به‌هنگام مدیران و سیاستگذاران شوند.
 
در جایی مانند بازار سرمایه، نقش روابط عمومی‌ها پررنگتر است. نشانه‌اش اینکه مردم صدای کارشناس روابط عمومی بورس تهران را می‌شناسند و گوش ها برای شنیدن صدای او تیز می‌شود.
 
روابط عمومی‌های بازار سرمایه با تغییر آنی نگاه مخاطبان پرشمار، می‌توانند بر کنش و در نتیجه سود و زیاد آنها تأثیر بگذارند و چه بسا مخاطراتی را از سرمایۀ مردم دور کنند.
 
روابط عمومی‌های بازار سرمایه می‌توانند بر طبل رونق بازار بکوبند یا در مواقعی طوفان بازار را به ساحل آرامش رهنمون سازند.
 
این، همکاران روابط عمومی‌اند که می‌توانند از انتشار شایعه‌ای جلوگیری کنند؛ یا به آن دامن بزنند. می‌توانند چراغ امید را در دل مخاطبان بازار و صاحبان سرمایه روشن یا خاموش کنند و  می‌توانند به دانش و سواد عمومی جامعه از بازار سرمایه بیفزایند.
 
با این حال، انتظار از روابط عمومی‌های بازار سرمایه از این هم فراتر است. روابط عمومی‌های بازار سرمایه باید بر ارتباط مؤثر خود با سهامداران بیفزایند و به همگانی‌سازی ادبیات بورس و افزایش فرهنگ سهامداری در جامعه دامن بزنند.
 
تاثیر مثبت و منفی عملکرد روابط عمومی‌ها در بازار سرمایه، شاید بیش از هر سازمان دیگر، به «ثانیه»‌ها وابسته باشد.
 
بیست و هفتم اردیبهشت را به همۀ همکاران روابط عمومی و خصوصا آنان که نقش خود را شناخته‌اند و قدر آن «ثانیه»‌ها را در کار خود می‌دانند، تبریک می‌گویم و امیدوارم روز به روز نقش شما همکاران، در روند رو به پیشرفت بازار سرمایه پررنگ‌تر شود. قدردان تلاش های شما هستم.
 
شاپور محمدی
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
  

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *