RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

با کاهش یک درصدی نرخ سود،

مشوق جدید تسهیلات بانکی برای سازندگان خانه‌های سبز

۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۲/۲۴کد خبر: 243196
ایستانیوز:عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات ساخت خانه‌های سبز یک درصد کمتر از نرخ مصوب و میزان سقف وام نیز ۱۱۰ میلیون تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نادر قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های اعتباری بانک مسکن از ابتدای سال ۹۷ ابلاغ شده و تخصیص منابع و تامین اعتبار نیز از همان ابتدای سال انجام شده است.
 
وی افزود :یکی از محورهای اصلی برنامه های بانک مسکن تامین مالی برای احیای بافت فرسوده است که ۵,۱ میلیون واحد در ۷۷ هزار هکتار بافت فرسوده و ۵۸ هزار هکتار سکونتگاه های غیررسمی تا سال ۱۴۰۵ تامین مالی می‌شود که از این میزان  ۳ میلیون واحد در محدوده شهری و ۲.۱ میلیون روستایی است.
 
عضو هیئت مدیره بانک مسکن ادامه داد: نزدیک به ۵ میلیون واحد مسکونی در بافت فرسوده وجود دارد که از امکانات زیربنایی و روبنایی برخوردار هستند و با سیاست های دولت مبنی بر تغییر رویکرد از ساخت برون شهری به درون شهری می‌توان این واحدها را نوسازی کرد.
 
قاسمی تصریح کرد: محور دوم فعالیت‌های بانک تقویت توان مالی بخش تقاضا است که در سال ۹۷ برای ۱۹۰ هزار واحد در بخش خرید و ۱۹۰ هزار واحد سهم‌الشرکه و در مجموع ۳۸۰ هزار واحد تامین مالی می‌شود. همچنین در بخش تولید مسکن تسهیلات برای ۲۲۰ هزار واحد به تفکیک صدهزار واحد در بافت فرسوده و ۱۲۰ هزار واحد تسهیلات بدون سپرده پرداخت خواهد شد.
 
وی افزود: محور سوم برنامه های بانک تامین واحدهای میان متراژ مطابق با الگوی مصرف و اقساط مناسب برای اقشار با درآمد متوسط است که در این حوزه واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۸۰ متری در هدف بانک مسکن قرار دارد.
 
عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه محور چهارم برنامه‌های بانک ایجاد واحدهای دارای متقاضی است، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بدون متقاضی در کشور وجود دارد و سه میلیون نفر متقاضی تسهیلات هستند که این نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در مناطقی که متقاضی دارد ساخته نشده است.
 
قاسمی ادامه داد: محور پنجم فعالیت‌های بانک حمایت از سازندگان حرفه‌ای و انبوه‌سازانی است که پروانه انبوه‌سازی دارند و ساختمان ها را با ۵ سال گارانتی تحویل متقاضیان می‌دهند.
 
وی افزود: محور ششم برنامه‌های‌ بانک حمایت از سازندگان حرفه‌ای است که از تکنولوژی های نوین و فناوری جدید استفاده می کنند و برای ساخت این خانه‌های سبز تسهیلات با یک درصد سود کمتر یعنی ۱۷ درصد اعطا می‌شود، همچنین تسهیلات ساخت در حالت سنتی ۷۰ میلیون تومان برای هر واحد است که برای این خانه‌ها ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود.
 
قاسمی افزود: میزان تحصیلات برای شرکت‌های تعاونی سال گذشته ۳۵ میلیون تومان بود که امسال به ۵۵ میلیون تومان رسیده است.
 
وی با بیان اینکه این میزان تحصیلات در تهران ۶۰ میلیون تومان شهرهای بزرگ ۵۰ میلیون تومان و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ ۱۸ درصد است، افزود: در بافت فرسوده تسهیلات بدون سپرده ۷۰ میلیون تومان و نرخ سود آن ۱۷ درصد است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *