RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رابطه بانکی ایران بعد خروج آمریکا از «برجام» تغییری نمی‌کند

۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۲/۲۲کد خبر: 243119
ایستانیوز:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: رابطه بانکی ایران بعد خروج آمریکا از «برجام» تغییری نمی کند و همانند سابق با طرف های خارجی ادامه پیدا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمدحسین حسین زاده بحرینی  با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور به ویژه روابط بانکی ما بعد از امضای برجام ترمیم نشد از اینرو اکنون نیز با خروج آمریکا از این توافقنامه اتفاقی برای ما رخ نخواهد داد.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، با بیان اینکه پس از برجام نیز ایران تقریبا در همه زمینه ها تحریم بوده است، افزود: متاسفانه محدودیت ها و تحریم ها در مراودات بانکی در سال های اخیر حتی بعد از امضای برجام شفاف است.
 
حسین زاده بحرینی با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام باعث تحت فشار بیشتر قرار گرفتن ما نخواهد شد، تصریح کرد: از نظر من حداقل در حوزه بانکی تحت فشار قراردادن ایران خیلی محتمل نیست.
 
وی با بیان اینکه در سال های گذشته حتی پس از امضای برجام تا جای ممکن فشار تحریم ها در حوزه های مختلف از جمله مراودات بانکی بر ایران تحمیل شده است، گفت: آمریکا حتی با حضور در برجام نیز دست از رفتارهای خصمانه خود برنداشت، اکنون نیز که از برجام خارج شده دستشان خالی شده و ابزار دیگری ندارد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه آنچه از اکنون به بعد مهم است همراهی یا عدم همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا است، افزود: همراهی کشورهای اروپایی به اعمال و اجرای تحریم های فرابرجامی خواهد انجامید.
 
حسین زاده بحرینی ادامه داد: اگر دولت های اروپایی با آمریکا همنوا نشوند وضعیت ایران به روال کنونی ادامه پیدا خواهد کرد، در غیر اینصورت علی القاعده تحریم های جدیدی در نظر گرفته خواهد شد.
 
وی افزود: جالب این است که ابزار و عامل اجرای تحریم های جدید ترامپ دولت های اروپایی خواهند بود. اینکه دولت های اروپایی پای عهد خود هستند و در مقابل تصمیمات غیرقانونی ترامپ می ایستند یا خیر، موضوعی است که باید در این روزها ببینیم.
 
به گزارش ایبنا ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا باید مواضع خود را پس از خروج آمریکا از برجام در قبال ایران مشخص کند، گفت: اگر اتحادیه اروپا نیز مسیر آمریکا را در قبال ایران طی کند دولت نیز باید اقدامات متقابل خود را مشخص کند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *