RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

تقویت ۸۵ واحدی شاخص کل بورس

۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۲/۱۹کد خبر: 243085
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر تابلوی معاملات سهام یک روز پس از اعلام خروج آمریکا از پیمان برجام بودند که علی‌رغم فشار فروش در اغلب نمادهای معاملاتی، اما حمایت حقوقی‌ها و صندوق‌های تثبیت و توسعه مانع از برهم خوردن تعادل بازار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 19 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 85 واحدی روی رقم 93 هزار و 691 واحد ایستاد.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 141 واحدی عدد 16 هزار و 496 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 193 واحدی به رقم  99 هزار و 589 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 56 واحدی به رقم 66 هزار و 697 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 203 واحدی عدد  198 هزار و 754 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 8 واحدی روی رقم یک هزار و 70 واحد ایستاد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس با 52 واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 39 واحد و ارتباطات سیار ایران با 36 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 74 واحد، پالایش نفت اصفهان با 15 واحد و سایپا با 11واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 466 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 37 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66 هزار و 816 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان سبزوار، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، اوراق قرارداد اختیار خرید و فروش سهام البرز دارو، البرز دارو، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، لوله و ماشین‌سازی ایران، ایتالران، شیر پاستوریزه پگاه فارس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، شیرین دارو، حق تقدم سهام شرکت‌های لعاب ایران، نیروکلر، بیمه ما، سیمان فارس نو، معادن منگنز ایران، بیمه آسیا، صنعتی دریایی ایران متوقف شدند. 
 
 امروز در بازار۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۳۰۰ میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی بازار گردان این سهم انتقال یافت. 
 
در پالایش نفت اصفهان نیز ۸۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت،‌ همچنین ۷۶ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش ۱۵.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده روبه‌رو بود. در فولاد خوزستان نیز امروز ۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی همراه شد، همچنین کمتر از ۶۱ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو شد. 
 
در مخابرات ایران نیز ۶۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. 
 
همچنین ۴۰ میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان به کدهای انتقالی بازارگردان این سهم جابجا شد. 
 
۱۸ میلیون سهم بانک سینا به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابجا شد. 
 
در پتروشیمی مبین اما ۱۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. 
 
امروز در صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین ۹ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 
 
داروسازی امین نیز شاهد معاملات انتقالی ۸ میلیون سهمی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده بود. 
 
گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز با معاملات درون‌گروهی ۷ میلیون سهمی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان بود. 
 
همچنین ۶ میلیون سهم بیمه زندگی خاورمیانه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان امروز کد به کد شد. 
 
و ۵ میلیون سهم پالایشگاه بندرعباس به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. 
 
درنهایت امروز ۴ میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. 
 
براساس این گزارش، یک روز پس از اعلام خروج امریکا از پیمان برجام، بازار سهام در حالی شاهد روندی متعادل و رفتار معقول سهامداران در کلیت بازار سهام بود که تبعات روانی حاکی از اخبار سیاسی، افزایش فشار فروش در بازار سهام را به ویژه در گروه‌های پیش روی بازار اجتناب‌ناپذیر کرده است. 
 
با این حال، حمایت حقوقی‌های حامی بازار از جمله صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه بازار باعث شده تا فرایند نقدشوندگی و روند متعادل معاملات همچنان حاکم باشد،‌ بازاری که به نظر می‌رسد در آستانه فصل مجامع و با وجود سودآوری شرکت‌ها، باید استراتژی‌های جدیدی را با توجه به نوسان بازار ارز تبیین کنند. 



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *