RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

نامه سرگشاده اقتصاددان های آمریکایی به ترامپ

۱۲:۲ - ۱۳۹۷/۲/۱۶کد خبر: 241872
ایستانیوز:بیش از ۱۴۰۰ کارشناس اقتصادی آمریکایی در نامه ای سرگشاده به ترامپ، نسبت به تکرار رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا به وی هشدار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از اسپوتنیک، در نامه ای سرگشوده به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که از سوی یک گروه پیشتاز اقتصاددان آمریکایی تنظیم شد، این چهره های برجسته اقتصادی نسبت به عواقب منفی در پیش گرفتن سیاست حمایتی به وی هشدار دادند.
 
این نامه توسط یکهزار و ۱۴۴ کارشناس اقتصادی امضاء شد و از ترامپ در خواست کردند که از تکرار اشتباهاتی که منجر به وقوع رکود بزرگ اقتصادی آمریکا در دهه ۱۹۳۰ میلادی شد، پرهیز کند. آنها به ارسال نامه مشابه بیش از یکهزار کارشناس اقتصادی به کنگره آمریکا در سال ۱۹۳۰ میلادی استناد کردند که از قانونگذاران درخواست شده بود تا قانون تعرفه اسموت-هولی که در راستای سیاست حمایتی بود را رد کنند.
 
در این نامه آمده که کنگره به توصیه کارشناسان اقتصادی در سال ۱۹۳۰ میلادی گوش نکرد و تمام آمریکایی ها در سرتاسر این کشور هزینه آن را پرداخت کردند. به گفته برخی از تحلیل گران اقتصادی، کاهش موانع تجاری میان ملت ها به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اقتصاد جهانی در دوره بعداز جنگ محسوب می شود.
 
آنها در مورد اقدامات سیاست حمایتی ترامپ که می تواند هزینه زندگی را افزایش دهد و به اکثریت شهروندان آسیب وارد کند، هشدار دادند.   افزایش تعرفه ها راه اشتباهی است و عده قلیلی امید دارند که با پیش گرفتن این سیاست، سود ببرند. چنین اقداماتی ثبات جهانی را تضعیف می کند و زمانیکه سایر کشورها به لغو توافقات تجاری خود با آمریکا روی بیاورند، بازتاب منفی بر روی خود ایالات متحده می گذارد.  
 
آمریکا  از ژانویه سال جاری میلادی به بعد، تعرفه واردات پنل های خورشیدی، ماشین های لباسشویی، فولاد و آلومینیوم را افزایش داده است. بر همین اساس، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم با در پیش گرفتن شعار «جنگ های تجاری خوب هستند و به راحتی می توان پیروز شد» به دفاع از سیاست تعرفه ای خود در برابر واردات فولاد و آلومینیوم پرداخته است. در حالیکه بازارهای بین المللی از این تنش ها بیشتر متضرر می شوند.
 
ترامپ در توئیت خود در ماه آوریل نوشت: زمانیکه آمریکا تقریبا با انجام تجارت با هر کشوری، میلیاردها دلار در حال ضرر کردن است، جنگ های تجاری خوب هستند و پیروز شدن در آن ساده است. برای مثال وقتی با یک کشور خاص ۱۰۰ میلیارد دلار اختلاف تراز کسر تجاری ما است، دیگر تجارت نباید کرد و ما پیروز بزرگ هستیم. این کار ساده است.
 
در توئیتی دیگر ترامپ نسبت به اقدامات تجاری غیرقانونی چین که منجر به از بین رفتن هزاران کارخانه آمریکایی و نابودی میلیون ها شغل آمریکایی ها شده، شکوه کرد.  
 
به گزارش ایبنا ، بر پایه این گزارش، شرکای تجاری آمریکا، واشنگتن را متهم به راه انداختن جنگ تجارت جهانی کرده اند و در پاسخ به اقدامات آمریکا، رهبران اتحادیه اروپا اعلام کردند که از  منافع اقتصادی خود حفاظت می کنند و چین هم بر افزایش تعرفه واردات کالاهای آمریکایی تاکید کرده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *