RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

با حضور فعالان اقتصادی انجام گرفت

رونمایی از بزرگترین بازار تجاری و فرهنگی خاورمیانه

۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۲/۱۵کد خبر: 241780
ایستانیوز:همزمان با روز جهانی کارگر و در شب میلاد حضرت مهدی قائم (عج) از فاز نخست بازار بزرگ ایران رونمایی شد. این پروژه که به دست سرمایه‌گذاران و پیمانکاران داخلی در حال تکمیل است، قرار است تا پایان سال جاری که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، بخش‌های مختلف آن به بهره‌برداری برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار بزرگ ایران که از سوی سازندگان آن به «ایران‌مال» نامگذاری شده، یکی از پروژه‌های بزرگ تجاری، فرهنگی و تفریحی در غرب تهران است که به گفته سرمایه‌گذاران آن که از بخش‌خصوصی هستند، علاوه بر آنکه در خاورمیانه بی‌رقیب است، با نمونه‌های مطرح در اروپا و آمریکا شانه می‌زند. سطح زیربنای پروژه ایران‌مال یک میلیون و 950 هزار مترمربع است و بخش‌های مختلفی از جمله یک هتل پنج ستاره، باغ کتاب، بزرگترین مرکز نمایشگاهی ایران، شهربازی سرپوشیده، باغ و بازار سنتی ایرانی، مسجد جامع، نمازخانه‌های متعدد و چندین سالن تخصصی ورزش‌های مختلف را در خود جای می‌دهد.
 
طراحی بخش تجاری بازار بزرگ ایران به گونه‌ای ‌است که بازدیدکنندگان را کاملا به فضای معماری ایرانی و اسلامی خواهد برد و سازندگان این بنای عظیم، تلفیقی از سنت و مدرنیته را در طراحی آن به کار گرفته‌اند. همچنین در بازار بزرگ ایران، جایگاه ویژه‌ای به دانشگاه تهران اختصاص یافته تا آموزش و تربیت فعالان بازار و علاقمندان به رشته‌های کارآفرینی نیز به وجوه دیگر این مرکز تجاری رفاهی بزرگ تهران اضافه شود.
 
به مناسبت گرامیداشت روز کارگر و روز معلم و نیز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) طی مراسمی با حضور شخصیت‌های بخش‌خصوصی، کارآفرینان و پیمانکاران و کارگران این پروژه از بخش‌هایی از بازار بزرگ ایران رونمایی شد. همچنین در این روز، نخستین نمایشگاه برترین‌های صنعت ساختمان افتتاح شد.
 
علاء میرمحمدصادقی نایب رییس اتاق تهران و رییس هیات امنای بازار بزرگ ایران در این مراسم، با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته، محور نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، همواره موضوعات اقتصادی بوده است، گفت: همه باید دست به دست هم دهند تا سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل و صنعت در کشور به ارزش تبدیل شود.
 
وی افزود: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل نگاه منفی که در آن دوره علیه سرمایه‌داری و صاحبان کار و صنعت شکل گرفته بود، بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی متوقف و سرمایه‌ها به خارج از کشور فراری داده شد، در حالی که این رویکرد همچنان در کشور پابرجاست و سرمایه‌گذاران داخلی و کسانی که کسب‌وکار را در کشور ایجاد ‌می‌کنند هنوز مورد تکریم و احترام واقع نشده‌اند.
 
مدیرعامل بانک آینده نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه تنها 30 درصد از کل زیربنای بازار بزرگ ایران را بخش‌های تجاری اشغال می‌کند، گفت: در ایران‌مال بیشتر به ایجاد فضای رفاهی و فرهنگی توجه شده و ایده طراحان این پروژه، سوق دادن بخش عمده‌ای از سفرهای خارجی و گردشگری مردم ایران به این مرکز است.
 
جلال رسول‌اف با اشاره به اینکه بانک آینده در این پروژه به عنوان سرمایه‌گذار اصلی وارد شد، افزود: در این پروژه، یک شرکت مالک که در اختیار بانک آینده است، به همراه یک شرکت بهره‌بردار اقدام به مشارکت کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌ها بخشی از سهام شرکت مالک واگذار شده و پس از بهره‌برداری از این پروژه، سهام آن به طور کامل در بورس عرضه خواهد شد و بانک آینده از مالکیت پروژه بازار بزرگ ایران خارج می‌شود.
 
به گفته رسول‌اف، در این پروژه 500 پیمانکار ایرانی با اشتغال‌زایی 15 تا 25 هزار نفر فعالیت می‌کنند و بخش عمده‌ای از فاینانس این طرح نیز توسط پیمانکاران داخلی تامین شده است. مدیرعامل بانک آینده در عین حال خاطرنشان کرد که بازار بزرگ ایران، می‌تواند سهم بسزایی در جذب گردشگران خارجی به کشور به ویژه از کشورهای منطقه داشته باشد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *