RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

چراغ سبز وزیر صنعت، معدن و تجارت برای افزایش قیمت خودرو داخلی

زمزمه های گران شدن خودروهای داخلی جدی تر شده است

۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۲/۱۱کد خبر: 241614
ایستانیوز:درشرایطی که بازار خودرو وارداتی به دلیل افزایش تعرفه و قیمت دلار در وضعیت نا به سامانی به سر می برد و شاهد رشد نجومی قیمت خودروهای وارداتی در کشور هستیم حالا زمزمه های افزایش قیمت خودروهای تولید داخل هم شنیده می شود و حتی برخی از خودروهای شرکت سایپا چند میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مسئولان شرکت های خودروساز داخلی و شرکت های قطعه سازی و ... می گویند افزایش قیمت دلار، تک نرخی کردن قیمت دلار روی عدد ۴۲۰۰ تومان، افزایش حقوق دستمزد کارگران و.... باعث رشد هزینه های تولید خودرو در کشور شده است و آن ها چاره ای به جز بالا بردن قیمت ها نداردند.نکته ای که به نوعی دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت هم آن را تایید کرد. محمد شریعتمداری گفت: « قیمت خودروها از افزایش نرخ ارز مبادله‌ای از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان متاثر می‌شود. در بخشی از صنعت خودرو نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم. همچنین حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته و ممکن است نیاز به افزایش قیمت‌ها باشد. البته باید با افزایش بهره‌وری از رشد بی ‌رویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.»
 
البته وزیر در شرایطی برای رشد قیمت خودروهای داخلی به خودروسازان چراغ سبز نشان داد که قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان از سوی شورای رقابت تعیین می شود و شرکت های خودروساز باید قیمت های پیشنهادی خود را به این شورا ارائه دهند تا بعد از بررسی و نهایی شدن اعلام شود و آن ها بتوانند قیمت خودروهایشان را افزایش دهند.  روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت که می داند رشد قیمت خوردو تولید داخل می تواند روی قیمت بسیاری از کالاهای دیگر هم اثرگذار باشد اعلام کرد:« امیدواریم با حداقل افزایش قیمت خودرو مواجه باشیم.»
 
همچنین مسئولان شرکت سایپا هم که در روزهای گذشته قیمت برخی از تولیداتشان را حتی تا 10 میلیون تومان هم افزایش داده اند در واکنش به اخبار رشد قیمت خودروهای این شرکت بدون تصویب شورای رقابت اعلام کردند که درخواست خود را به شورای رقابت ارسال کرده اند. مدیرعامل سایپا قاسم جهرودی از ارائه درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به شورای رقابت در انتهای سال ۹۶ خبر داد و گفت: « منتظر اعلام نظر شورای رقابت در خصوص میزان و چگونگی افزایش قیمت خودورهای زیر۴۵ میلیون تومان هستیم و البته کار کارشناسی دقیقی روی این نرخ های پیشنهادی انجام داده ایم. بسیاری از وارد کنندگان افزایش قیمت ها را پیش از سال جدید بر روی محصولات خود اعمال کردند ولی ما برای حفظ حرمت مشتری افزایش قیمت های خود را به سال جدید موکول کرده ایم اما ما هم یک بنگاه اقتصادی هستیم. همچنین افزایش نرخ حامل های تولید از جمله مواد پلیمری و پلاستیک را شاهد هستیم و با توجه به اینکه نرخ ارز مبادله ای ۵۰۰ تومان افزایش داشته است به هر حال هنوز نتوانسته ایم موافقت شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای خود دریافت کنیم.»
 
اما افزایش قیمت خودروها در حالی کلید خورده است که به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو دچار نابه سامانی شدیدی شده است و در نهایت دور همه این تحولات به چشم مردم به عنوان مصرف کنندگان اصلی خواهد رفت.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *