RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

اروپا آماده مقابله به مثل با امریکا است

جنگ تجاری امریکا و اتحادیه اروپا هم شکل می گیرد؟

۱۰:۸ - ۱۳۹۷/۲/۸کد خبر: 241359
ایستانیوز:صادرات امریکا به اروپا به ارزش ۶.۴ میلیارد یورو (۷.۸ میلیارد دلار) است. این میزان، تقریبا برابر با ارزش فولاد و آلومینیومی است که هرساله از اتحادیه اروپا به ایالات متحده حمل می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اگر ترامپ برای واردات اروپا هم تعرفه اعمال کند، اروپا آماده مقابله به مثل است. سی ان ان مانی گزارشی درباره اقدامات اروپا برای حل تعرفه های ترامپ منتشر کرده است. طبق این گزارش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان آخرین تلاش ها  برای متقاعد کردن ترامپ برای معافیت اروپا از تعرفه های جدید امریکا انجام داده است.
 
مرکل همان موضوعاتی را مطرح می کند که امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در دیدار با ترامپ مطرح کرده بود. اما برای فرانسه هم امتیازی در تجارت به دست نیامد.
 
ناظران می گویند، شانس کمی برای دستیابی به موفقیت برای معافیت از تعرفه های آلومینیوم و فولاد اتحادیه اروپا برای اول ماه می وجوددارد. از اول ماه مارس که ترامپ تعرفه هایی را روی فولاد و آلومینیوم وضع کرده است، به اتحادیه اروپا، معافیت موقت اعطا شد.
 
این تعرفه ها می تواند یک مبارزه تجاری جدید بین اروپا و امریکا ایجاد کند و به کسب و کارها، اقتصاد و مشاغل آسیب برساند.
 
سخنگوی کمیسیون اروپا هفته گذشته گفته بود: «ما ارتباط دائمی با دولت امریکا داریم. همچنین انتظار داریم که معافیت دائمی بدون قید و شرکت از تعرفه های امریکا داشته باشیم.»
 
اگر امریکا، اروپا را از تعرفه ها معاف نکند، اتحادیه هم آماده پاسخگویی است. در حال حاضر، لیستی از صدها محصول امریکایی منتشر شده که اگر ترامپ تعرفه ها را درباره اتحادیه اعمال کند، آنها هم این محصولات را هدف می گیرند. این فهرست به ده صفحه می رسد و شامل سیگارهای امریکایی، ذرت شیرین، اجاق گاز، قایق بادبانی و فولاد ضدزنگ می شود.
 
اروپا می تواند ظرف چند روز به اقدامات تعرفه ای امریکا پاسخ دهد. سخنگوی کمیسیون اروپا می گوید: ما همچنان منتظر معاف تعرفه ای هستیم، اما در صورت لزوم آماده مقابله به مثل می شویم.
 
صادرات امریکا به اروپا به ارزش 6.4 میلیارد یورو (7.8 میلیارد دلار) است. این میزان، تقریبا برابر با ارزش فولاد و آلومینیومی است که هرساله از اتحادیه اروپا به ایالات متحده حمل می شود.
 
اما نگرانی زمانی است که این کشمکش به اینجا ختم نشود. ترامپ تهدید کرده است که هرگونه موانع تجاری جدید از سوی اروپا را با مالیات بر وسایل نقلیه ساخته شده توسط خودروسازان اروپا پاسخ می دهد.
 
در حالی که اروپا امیدوار است بتواند معافیت های تعرفه ای را بگیرد، اما ترامپ تا به حال نشان داده که تمایل کمی به تغییر وعده های بزرگ مبارزات انتخاباتی اش به خصوص در امنیت ملی و تجارت دارد.
 
رییس جمهور امریکا مدت زیادی است که از تجارت با آلمان و تراز تجاری با این کشور انتقاد می کند. ترامپ سال گذشته توئیت کرده بود: ما کسری تجاری زیادی با آلمان داریم. افزون بر آن، آلمان کمتر از آنچه در ناتو و ارتش باید هزینه کند، می پردازد. این موضوع برای ایالات متحده بد است و تغییر خواهد کرد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *