RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

مهر تأیید سهامداران بر عملکرد بانک‌پاسارگاد

کاهش ۳۰۶۳واحدی شاخص کل بورس تهران

فروش آرد با سامانه جدید بانک سپه ساماندهی شد

بانک رفاه جایزه ملی یادگیری الکترونیکی یونسکو گرفت

۱۹ روش پولشویی در نظام بانکی و موسسات

نقش بانک پارسیان در نوسازی تاکسی ها

وزارت بهداشت و ناجا هیچ گزارشی به صنعت بیمه نمی‌دهند

آغاز معامله زعفران رشته‌ای تحویل بهمن از دوم دی ماه

سوئیس آماده راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران است

۲میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی تا آخرهفته بسته حمایتی دریافت می‌کنند

مدیرعامل بیمه میهن به تایید بیمه مرکزی رسید

اهدای جایزه ملی یادگیری الکترونیکی به بیمه ‌کوثر

بانک‌ها مکلف به استعلام آنلاین احراز هویت افراد شدند

گرانی ۷۳.۳درصدی کالاهای وارداتی در تابستان‌۹۷

هند پول نفت را به ۵ حساب بانک ایرانی در نزد UCO واریز می‌کند

مصوبه جدید مالیاتی مجلس

مجوز بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه بانک پاسارگاد

رشد ۲.۸ درصدی درآمد دولت

جشنواره عکس «قاب سپه» با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

فلسفه وجودی بانک تسهیل گری در تامین مالی طرحهای صنعتی و معدنی است

ایجاد شرکت ملی بیمه اتکایی برای مقابله با تحریم

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک توسعه تعاون

انتخاب پژوهشگر بانک ملت به عنوان پژوهشگر برتر نظام بانکی

اقتصاد کوپنی چگونه در چین به تاریخ پیوست؟

طلای سیاه آینده مبهمی دارد

حق و حقوق مشتریان فروشگاه‌های آنلاین چیست؟

۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۲/۴کد خبر: ۲۴۱۱۷۹
ایستانیوز:در حالی که با نوسانات موجود در بازار ارز، برخی از فروشگاه‌ها ممکن است در مقطعی از فروش خودداری کنند، مدیرعامل یک فروشگاه خرید و فروش آنلاین معتقد است حداقل احترامی که شرکت‌های اصلی برندها می‌توانند برای مشتریان خود قائل شوند، این است که در نوسانات بازار، فروش خود را متوقف نکرده و با افزایش تدریجی قیمت و حفظ عرضه‌ی کالا، بازار را به نقطه تعادل خود بازگردانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، به طور کلی دو روش برای فروش اینترنتی کالا و عرضه محصولات وجود دارد؛ یکی اینکه خود فروشگاه کالا را خریداری، انبار و سپس عرضه کند که تقریبا مشابه روشی است که سایر فروشگاه‌های آفلاین و سنتی به طریق آن عمل می‌کنند، با این تفاوت که عرضه کالا در فضای مجازی صورت می‌گیرد. روش دوم این است که خود فروشگاه کالا را خریداری، انبار و عرضه نمی‌کند، بلکه پلت‌فرمی را طراحی و پیاده‌سازی می‌کند که عرضه‌کنندگان از طریق آن کالا را به مشتریان می‌فروشند و پلت‌فرم در عمل درصدی را به عنوان کارمزد بابت حق‌ همکاری فروش دریافت می‌کند.
 
خرید و فروش در بستر اینترنت شاخه‌ای از تجارت الکترونیک (e-commerce) است که با راه افتادن فروشگاه‌های اینترنتی آغاز شد و با استفاده از آن، می‌توان با مشاهده محصولات، آن‌ها را سفارش داد. از طرفی در حال حاضر یکی دیگر از راه‌های خرید و فروش آنلاین، روش مارکت پلیس (Market Place) است. مارکت پلیس پلت‌فرمی است که بستر ارتباط بین عرضه‌کنندگان کالا یا خدمت و متقاضیان آن را فراهم می‌کند. به طور مثال در تاکسی‌های اینترنتی، مسافر درخواست تاکسی کرده و پلت‌فرم این تقاضا را به تاکسی‌ها که عرضه‌کنندگان خدمت هستند، اعلام می‌کنند.
 
فرشاد وکیل‌زاده -مدیرعامل یک فروشگاه اینترنتی- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روش‌های خرید و فروش آنلاین و بیان اینکه در فروشگاه‌های اینترنتی نیز دقیقا همین مساله صادق است، اظهار کرد: چیزی که امروزه در سطح فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنیا و حتی کشور مشاهده می‌شود، این است که معمولا ترکیبی از تجارت الکترونیک و مارکت‌پلیس اتفاق می‌افتد، یعنی هم فروش مستقیم و هم فروش کالاهای تامین‌کنندگان به صورت همزمان صورت می‌پذیرد.
 
مزایا و معایب روش‌های خرید و فروش آنلاین چیست؟
 
وی با اشاره به مزایا و معایب دو روش فروش اینترنتی کالا توضیح داد: باید دید مزایا و معایب از دید چه کسی مطرح است، فروشگاه اینترنتی یا خریدار؟ از دید صاحب کسب و کار، شما در بخش تجارت الکترونیک، تسلط بیشتری بر نحوه عرضه کالا و خدمت از جمله بحث‌های مرتبط با قیمت‌گذاری و تحویل به موقع کالا دارید و قطعا ارائه خدمات در زمانی که کل کنترل کار دست خود شماست، به شکل بهتری صورت می‌گیرد، اما از مشکلات آن می‌توان به هزینه‌های بالای انبارداری و خواب سرمایه اشاره کرد که قدرت توسعه دامنه محصولات را تا حدی از شما می‌گیرد.
 
او ادامه داد: در روش مارکت‌پلیس، عکس موارد فوق اتفاق می‌افتد، یعنی شما کنترل زیادی در مباحث قیمت‌گذاری و عرضه محصولات ندارید، اما در این حالت دیگری نیازی به انبارداری در حد تجارت الکترونیک نیست و قدرت تنوع‌دهی شما به شدت افزایش پیدا می‌کند. در این حالت انبار تامین‌کننده‌ها، در حقیقت نقش انبار شما را ایفاء خواهد کرد. البته از دید مشتری در نگاه اول تفاوتی بین تجارتالکترونیک و مارکت‌پلیس به غیر از همان مباحث مربوط به قیمت و تحویل کالا مشاهده نمی‌شود.
 
وکیل‌زاده با اشاره به نوسانات بازار ارز بر خرید و فروش فروشگاه‌های آنلاین، بیان کرد: نوسانات شدید نرخ دلار، کل بازار را دچار شوک می‌کند و دلیل آن هم ساده است، زیرا هیچکس نمی‌تواند از وضعیت آینده پیش‌بینی داشته باشد. در این حالت تمام عرضه‌کنندگان در سطح شرکت‌ها، بنکداران و حتی خرده فروشان نگران هستند که در صورت عرضه کالا، مبادا امکان جایگزینی آن حتی با قیمت‌های فروخته‌شده فراهم نباشد و این نگرانی تا حدی به‌جاست.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این، حداقل شرکت‌های اصلی نباید با توقف فروش در این مقاطع، به تشنج‌های ایجادشده در بازار دامن بزنند و باید با افزایش تدریجی قیمت و حفظ عرضه کالا در بازار، کمک کنند بازار سریع‌تر به نقطه تعادل خود برگردد؛ حتی اگر این اقدام به کاهش بخشی از سود آن‌ها به صورت مقطعی شود، این کار حداقل احترامی است که برندها می‌توانند برای مشتریان خود قائل شوند. بنابراین مشکل عرضه کالا در این مقطع، صرفا مرتبط با فروشگاه‌های اینترنتی نبوده و کل بازار درگیر این مساله بود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *