RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۳ ابهام دستورالعمل استفاده از ارز صادراتی

دغدغه پیمان سپاری ارزی را رفع کنید

۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۲/۴کد خبر: ۲۴۰۱۸۲
ایستانیوز:رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به دستورالعمل ۱۲ بندی به کارگیری ارز صادراتی گفت: این دستورالعمل دارای ۳ ابهام است که به نظر می‌رسد در مورد آن بعدا توضیحاتی داده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد لاهوتی در مورد ابهامات دستورالعمل نحوه به کارگیری ارز صادراتی گفت: در بند اول این دستورالعمل 4 روش برای تسویه ارز صادرات ذکر شده که باید معادل 95 درصد ارز صادرات غیرنفتی از این روش تسویه شود.
 
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: واردات در مقابل صادرات، پرداخت بدهی ارزی صادرکننده، فروش ارز به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز و سپرده‌گذاری ارزی نزد بانک‌ها این چهار روش ذکر شده است.
 
وی بیان داشت: در بند 2 این دستورالعمل و تبصره شرایط واگذاری ارز حاصل از صادرات به واردکنندگان به دو بخش عمده و جز تقسیم شده است و شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای عمومی و غیردولتی و در کل صادرکنندگان عمده مجاز به واگذاری پروانه صادراتی خود به سایر واردکنندگان نیستند.
 
لاهوتی گفت: ولی بقیه صادرکنندگان امکان واگذاری ارز خود را به واردکنندگان طبق لیست وزارت صمت که متعاقبا اعلام می‌شود، خواهند داشت که پیش‌بینی می‌شود این بند نیاز به توضیحاتی داشته باشد و مشخص کند که صادرکنندگان خرد چگونه می‌توانند پروانه صادراتی خود را به واردکنندگان واگذار کنند و آیا نرخ توافقی خواهد بود یا خیر ؟ تا بدین ترتیب دغدغه و ابهام ‌صادرکنندگان از جهت احیا مجدد پیمان‌سپاری  برطرف شود.
 
لاهوتی اظهار داشت: ضمنا در تبصره بند 2 این دستورالعمل آمده است که فهرست صادرکنندگان عمده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوی که با احتساب شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی حداقل 80 درصد صادرات کشور را شامل می‌شود.
 
به گزارش فارس ،وی افزود: براین اساس مجموع ارزی که فقط باید مستقیم به بانک ها فروخته شود، معادل 80 درصد صادرات است که در بند (7) دستورالعمل، صادرات عراق و افغانستان را از بخش (پ) بند الف مستثنی و مشخص نیست که این (80) درصد با احتساب صادرات به عراق و افغانستان است و یا بدون آن محاسبه خواهد شد ؟
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *