RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

۷ ابزار سنتی بازاریابی که حتی در عصر دیجیتال هم جواب می‌دهند

۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۲/۳کد خبر: 240074
ایستانیوز:اگرچه امروزه اغلب شرکت‌ها از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی استفاده می‌کنند، اما نباید از برخی ابزارهای سنتی بازاریابی که اثربخشی آنها حتی در عصر جدید نیز به اثبات رسیده است، غافل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بازاریابی دیجیتال شاید ابزاری سریع، آسان و ارزان برای معرفی محصولات و خدمات بنگاه‌های اقتصادی باشد اما لزوماً نمی‌توان ادعا کرد که این ابزار همیشه بر ابزارهای سنتی بازاریابی برتری دارد.
 
وقتی شما اقدام به بازاریابی و تبلیغات می‌کنید، مهم‌ترین هدفتان این است که مشتریان با کسب‌وکار و محصولات شما آشنا شوند و برند شما در ذهن آنها نقش ببندد تا درنهایت سهم بیشتری از بازار نصیب شما شود. اگرچه امروزه اغلب شرکت‌ها از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی استفاده می‌کنند، اما نباید از برخی ابزارهای سنتی بازاریابی که اثربخشی آنها حتی در عصر جدید نیز به اثبات رسیده است، غافل شد.
 
1. کارت ویزیت
 
یک کارت ویزیت خوش‌طرح می‌تواند در ذهن مشتریان ماندگار شود و رابطه آنها با کسب‌وکار شما را حفظ کند. در اختیار داشتن یک کارت ویزیت ساده، به مشتریان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی فیزیکی (غیرمجازی) این امکان را می‌دهد که در مواقع لزوم بار دیگر به آن بنگاه مراجعه کنند یا اینکه کارت ویزیت را به دست سایر مشتریان بالقوه برسانند.
 
2. کارت تشکر
 
ارسال ایمیل برای تشکر از مشتریان گزینه‌ای بسیار راحت و سریع است و بسیاری از کسب‌وکارها از این روش بهره می‌گیرند. در مقابل، امروزه کمتر کسی از زحمت و هزینه ارسال کارت‌های فیزیکی برای مشتریان خود جهت تشکر از آنان استقبال می‌کند؛ درحالی‌که احتمال باز شدن یک کارت تشکر توسط مشتریان بیش از احتمال باز شدن یک ایمیل تشکرآمیز است. اگر مشتریان شما یک پاکت نامه دریافت کنند و پس از باز نمودن آن، کارت تشکر شما را ببینند، بسیار خوشحال خواهند شد. پس سعی کنید همیشه به تعداد کافی کارت تشکر در اختیار داشته باشید و پس از پایان جلسات مذاکره (جهت عقد قرارداد) و یا خرید کالا و خدمات از سوی مشتریان، برای آنان ارسال نمایید.
 
3. کارت‌پستال
 
این روزها مردم کمتر از گذشته نامه دریافت می‌کنند و به همین جهت کارت‌پستال نیز می‌تواند مانند کارت تشکر ایده جالبی برای جلب نظر مشتریان بالقوه باشد. برای اینکه بتوانید آدرس‌های بیشتری برای ارسال کارت‌پستال بیابید، می‌توانید با سایر شرکت‌ها همکاری متقابل داشته باشد و آدرس‌هایی را در اختیار دارید، با یکدیگر ردوبدل کنید.
 
4. تبلیغات چاپی
 
بسته به نوع و حوزه کسب‌وکاری که در آن فعالیت می‌کنید، انتشار تبلیغات در روزنامه‌های و محلی می‌تواند گزینه مناسبی برای متمایز کردن شما از رقبایتان باشد. اگر بتوانید در این راه نیز شریکی برای خود دست و پا کنید، خواهید توانست آگهی‌های بزرگتر و با تکرار بیشتر منتشر کنید و درعین‌حال متحمل هزینه‌های سنگین نشوید.
 
5. مجلات تاریخ‌گذشته
 
اگر مشترک یک مجله خاص هستید و فکر می‌کنید این مجله برای دیگران نیز جذاب است، می‌توانید تعداد زیادی از نسخه‌های تاریخ‌گذشته آن را جمع‌آوری نموده و پس از چسباندن تبلیغات شرکت خود بر روی جلد یا برخی صفحات داخلی، مجله را به‌رایگان در اختیار مطب‌های پزشکان، تعمیرگاه‌ها یا هر محل دیگری که افراد مدتی را در آنجا برای دریافت خدمات منتظر می‌مانند، قرار دهید. افراد مراجعه‌کننده به چنین محل‌هایی اغلب زمان بلااستفاده زیادی برای خواندن مجلات –ولو از نوع تاریخ‌گذشته- دارند و شما می‌توانید از طریق فراهم نمودن مجلات برای آنها، هم آنها را سرگرم کنید و هم تبلیغات کسب‌وکار خود را پیش ببرید.
 
6. ایستگاه‌های اتوبوس
 
هزینه تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس شهری، بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و اندازه بازار آن منطقه می‌تواند متفاوت باشد اما برای برخی شرکت‌ها صرف کردن چنین هزینه‌ای کاملاً منطقی و توجیه‌پذیر است. اگر شرکت شما از درآمد کافی برای پرداخت چنین هزینه‌ای برخوردار است و برآورد می‌کنید که درآمد ناشی از تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس بیش از هزینه‌های آن است، این گزینه را از دست ندهید.
 
7. تلفن
 
ایمیل و سایر ابزارهای ارتباطی نوشتاری، علی‌رغم مزایای متعددی که دارند، گاهی چندان مؤثر واقع نمی‌شوند. در چنین مواقعی تلفن می‌تواند به کمک شما بیاید. مثلاً اگر قرار است خبر تأخیر در انجام یک سفارش یا هر خبر غیرمنتظره دیگری را به مشتریان خود بدهید، بهتر است به جای ارسال ایمیل یا پیامک از تلفن استفاده کنید. برای بازاریابی محصولات نیز تلفن ابزار مناسبی است زیرا از این طریق شما می‌توانید مطمئن شوید که مشتریان بالقوه زیادی پیام شما را می‌شنوند.
 
در دنیای امروز بسیاری از شرکت‌ها ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به دلایلی مانند استفاده راحت و هزینه پایین به ابزارهای سنتی ترجیح می‌دهند اما فراموش نکنیم که ابزارهای سنتی بازاریابی هنوز هم تأثیرات خاص خود را دارند و نباید به‌راحتی چشم خود را بر روی قابلیت‌های آنها ببندیم.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *