RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

معاون بانک مرکزی مطرح کرد؛ حرکت به سمت مدیریت مالی شخصی

همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ها

۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱/۲۶کد خبر: 239489
ایستانیوز:معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: اقداماتی برای توسعه همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ها در حوزه مدیریت مالی شخصی در بانک مرکزی در حال انجام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ناصر حکیمی درباره همکاری بانک‌ها و فین تک‌ها در حوزه مدیریت مالی شخصی و انجام اقداماتی مانند اجرای مقررات اروپایی psd2 اظهارداشت: این موضوع احتیاج به حمایت قانونی دارد و حد ایده‌­آل از نظر ما این است که به بلوغ موجود در اتحادیه اروپا برسیم و این موضوع را همچون یک تکلیف به بانک‌­ها ابلاغ کنیم.
 
وی افزود: بر این اساس بانک‌­ها نمی‌­توانند کانال دسترسی مشتری را محدود به چیزی کنند که خود بسته­‌بندی می­‌کند. در نتیجه، بانک باید بتواند تعدادی سرویس اتمیک را طبق کانالی که مشتری مشخص می­‌کند، در اختیار او قرار دهد که این موضوع در بانک مرکزی در حال پیگیری است، ولی با توجه به فرهنگ جاری، جا افتادن آن در ایران سخت خواهد بود.
 
حکیمی درباره آینده فین تک‌ها در ارتباط با بانک‌ها نیز گفت: اگر بازار به ­شکل طبیعی حرکت کند، به ­نظر من فین­تک‌­ها در مسیرها و ارتباط با مشتری بر بانک‌­ها غلبه خواهند کرد. یعنی شما با تعداد زیادی اپلیکیشن و راه ­حل مواجه خواهید شد تا بتوانید امور بانکی خود را انجام دهید و ارتباط مستقیم مشتری با بانک‌­ها ضعیف‌­تر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بانک‌­ها در لایه­‌های پایینی قرار می­‌گیرند که این موضوع بستگی به حمایت مقام ناظر بانک هم دارد که با توجه به مجوزی که ارائه شده، از موقعیت قانونی بانک دفاع کند. بانک‌­ها در این لایه، اقدام به جابه­‌جایی وجوه با رقم­‌های کلان و تسویه خواهند کرد که این حالتی است که بازار روند طبیعی خود را طی خواهد کرد و نتیجۀ آن به نفع مشتریان است.
 
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره مواردی که این رابطه را تهدید می‌کند، نیز گفت: نکته اول اینکه بانک­‌ها احساس تهدید جدی کنند و برای دسترسی آزاد به منابعی مانند APIها مانع ایجاد کنند که این یک مسئله جدی است. نکته دوم اینکه بانک­‌ها برای فین­ تک‌هایی که به آن­ها وابسته یا نزدیک هستند، انحصار ایجاد کنند و در واقع دسترسی محدود و یک انحصار چندجانبه ایجاد شود.
 
به گزارش ایبنا ، حکیمی ادامه داد: نکته سوم که به­ نظر من بسیار بااهمیت و جدی است، ایجاد یک مشکل امنیتی در یک یا چند استارتاپ فین­ تک است. با توجه به اینکه سیاست­ گذاران مقداری ریسک­‌گریز هستند که البته در سیستم پولی و مالی محافظه­‌کار بودن طبیعی است، ممکن است کل قضیه به یک حالت انکار برسد و با آن مقابله شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *