RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

کاهش ۳۷۲ واحدی شاخص کل بورس

۱۵:۴ - ۱۳۹۷/۱/۲۱کد خبر: 239291
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد پیش‌روی پالایشی‌ها و خودرویی‌ها همزمان با اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومانی دلار بودند که ترس از آینده سهم‌های صادرات محور به سردرگمی معامله‌گران منجر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 21 فروردین ماه 97 با کاهش 372 واحدی روی رقم 96 هزار و 748 واحد ایستاد.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 29 واحدی عدد 16 هزار و 949 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 401 واحدی به رقم  102 هزار و 985 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 342 واحدی به رقم 68 هزار و 461 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 385 واحدی عدد 207 هزار و 398 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 22 واحدی روی رقم یک هزار و 74 واحد ایستاد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان با 86 واحد ، پتروشیمی مبین با 73واحد و پالایش نفت تهران با 55 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 156 واحد، پتروشیمی جم 113 واحد و ملی مس ایران با 78 واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 167 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 758 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 828 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، افرانت، گروه مپنا، قرارداد آتی سهام گروه مپنا، صنایع تولیدی اشتاد ایران، قند شیرین خراسان، پتروشیمی خارک، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات تولید شهید قندی، آهنگری تراکتورسازی ایران و تولید تجهیزات سنگین هپکو بازگشایی شدند.
 
امروز همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در راستای اجرای ماده 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس با توجه به تائید مهلت درخواستی ناشر حداکثر تا سوم اردیبهشت ماه امسال تعلیق شد.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 11 و نیم میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامداران عمده انتقال یافت. همچنین 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.
 
بر اساس این گزارش بازار سهام در حالی با معاملات کم حجم و بی‌رمق در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که با اعلام نرخ 4 هزار و 200 تومانی دلار از سوی سامانه سنا در بانک مرکزی فضایی توام با ابهام و سردرگمی را برای همه معامله‌گران حقیقی و حقوقی ایجاد کرده است.
 
با اعلام شبانگاهی معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین نرخ 4200 تومان برای هر دلار آمریکا در شرایطی که چند ساعت قبل از آن نرخ این ارز از مرز 6 هزار تومان در بازار عبور کرده بود، باعث شده تا همه تحلیل‌های بازار سهام یک شبه به هم بریزد.
 
در این بین گروه‌های خودرویی و پالایشی توانسته‌اند جای گروه فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی‌ها را به عنوان پیشروترین گروه‌های بازار به خود اختصاص دهند.
 
 دستور دولت برای عرضه ارز حاصل از صادرات به قیمت 4200 تومان در بازار هم اکنون این مسئله را برای معامله‌گران بازار سرمایه و سهامداران شرکت‌های صادرات محور به وجود آورده که تضمینی برای عرضه این ارز در بازار به قیمت‌های کنونی و تمکین شرکت‌ها از این تصمیم در شرایط ملتهب ارزی وجود دارد و اینکه تا چه حد می‌توان امیدوار بود که قاچاق ارز جای خود را به فرایند شفاف صادرات و واردات کشور ندهد.
 
 



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *