RSS
امروز جمعه ، ۲ فروردین ۱۳۹۸
آخرین اخبار

ایجاد فضای رانتی در صنعت خودروسازی با واگذاری سهام متقاطع شرکت‌ها

بانک ملت تندیس زرین زُبدگی دیجیتال گرفت

بانک سرمایه، میزبان اولین جلسه کارگروه سواد رسانه ای، اقتصاد و برند سازی

بانک ملی ایران رکورد خود را شکست

پیام رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت فرارسیدن سال جدید

کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان خراسان جنوبی

​چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد

کشتی اقتصاد در سال ۱۳۹۸ به کدام سو ‌می‌رود؟

ساخت ۱۳۰هزار مسکن با ابزار صندوق زمین و ساختمان از سال آینده

ریسک نوسان قیمت فولاد در قراردادهای آتی بیمه می شود

طلا صعود کرد

نوروز ۹۸، بیمه سامان در کنار مشتریان

بررسی رتبه ایران در شاخص‌های بین المللی منتخب

درج نماد یک شرکت سرمایه‌گذاری در بورس

آخرین مرحله تسویه اوراق بهادار اسلامی دولت در سال ۹۷

معرفی با ارزش ترین صنایع بازار سهام

کاهش نرخ ۱۵ ارزبانکی در آخرین روز کاری سال ۹۷

اعلام شعب کشیک و ساعت کار بانک سینا در ایام تعطیل نوروز ۹۸

برگزاری مجمع سالیانه شرکت خدمات و پشتیبانی بانک توسعه تعاون

مروری بر مهم‌ترین‌ اتفاقات بانکی سال۹۷

حداقل دستمزد کارگران، یک میلیون و ۵۱۶هزار تومان تعیین شد

هیچ محدودیتی در روابط چین و ایران وجود ندارد

لغو مزایده خصوصی‌سازی در دقیقه نود

«ربات آلفا» به یاری کارکنان بانک ملی ایران آمد

مجمع عمومی عادی سالیانه موسسه اعتباری کوثر به حد نصاب نرسید

اخبار پربازدید
چطور افکار عمومی، شرکت ها را محاکمه می کند؟

۱۰۰ شرکت معتبر دنیا را بشناسید

۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶کد خبر: 238607
ایستانیوز:۳۸.۵ درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اعلام کردند که به شرکت برای انجام کار درست اعتماد دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، احتمالا صاحبان کسب و کار می خواهند بدانند معتبرترین شرکت ها در سال 2018، چه شرکت هایی هستند. فوربز 100 شرکت معتبر دنیا را معرفی کرده است. فوربز می نویسد اگر رهبران جهان چیزی آموخته باشند، این است که شهرت یک موضوع شکننده است. چرا که رویدادهای از ماجرای برگزیت، انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ظهور اخبار جعلی و همه و همه باعث شد که شرکت ها یاد بگیرند، شهرت، ماندنی نیست.
 
استفان هان گریفیتس، کارشناس ارشد موسسه  Reputation Institute (RI) می گوید: حباب شهرت، بالاخره می ترکد.
 
از سال 2006، این موسسه، رتبه بندی 100 شرکت معتبر دنیا را منتشر کرده است. رتبه بندی امسال اما کاهش 1.4 امتیازی را در اعتبار این 100 شرکت نشان داده است که اولین رکورد مهم پس از پایان رکود بزرگ دنیا بوده است.
 
به گفته هان گریفیتس، بحران اعتماد اتفاق افتاده است. طی یک سال گذشته مردم سوال می کردند که آیا واقعا می توانند به شرکت ها اعتماد کنند؟
 
برای پیدا کردن 100 شرکت معتبر دنیا، موسسه RI بیش از 230 هزار نفر را در 15 کشور از ژانویه تا فوریه 2018 مورد بررسی قرار داده است. شرکت هایی که بیش از 50 میلیارد دلار درآمد دارند و یا در چندین کشور حضور دارند و نام تجاری آنها برای حداقل 40 درصد از جمعیت عمومی شناخته شده، مورد بررسی قرار گرفته است.
 
طبق این گزارش، تنها 38.5 درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اعلام کردند که به شرکت برای انجام کار درست اعتماد دارند. موضوعی که در رفتار آنها هم مشهود بود. در میان یافته ها همچنین مشخص شد که 8.1 امتیاز در تمایل به سرمایه گذاری –که احتمالا نشانه نوسانات بازار در آینده است- کاهش یافته است. همچنین قصد خرید (7.9 امتیاز) و تمایل به اشتغال (6.1 امتیاز) با کاهش رو به رو شده است.
 
با این حال شرکت هایی که موفق به ایجاد زندگی بهتر برای جهان شده اند، در بالاترین رده بندی قرار گرفته اند.
 
شرکت هایی مانند سامسونگ، توانسته اند موقعیت خود را بهبود بخشند و با کسب 44 امتیاز به رتبه 26 و امتیاز 73.3 برسند.
 
رفتار اخلاقی، عدالت، ارزش محصولات و شفافیت، مهمترین عوامیل تعیین کننده اعتبار شرکت ها هستند. بنابراین جای تعجب نیست که اپل سال بدی را گذرانده و 35 امتیاز هم از دست داده است. حوادث مربوط به رمز و درگیری رمزنگاری با اف بی آی، فرار از مالیات، فروش ناامیدانه آیفون 10 باعث شد که اپل به جایگاه 58 در 100 شرکت معتبر دنیا برسد. به این ترتیب به نظر می رسد اپل در دادگاه افکار عمومی مجازات شده است.

 

 

 



برچسب‌ها:100شرکت معتبر، دنیا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *