RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

آرامش در بازار اوراق تسهیلات مسکن

۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶کد خبر: 238531
ایستانیوز:قیمت هر برگ از امتیاز تسهیلات مسکن هفته گذشته از ۶۴ تا ۶۸ هزار تومان داد و ستد شد و زوج‌های تهرانی بدون احتساب وام جعاله باید حدود ۱۳.۵ میلیون تومان صرف خرید ۲۰۰ برگ «تسه» کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بررسی نوسان قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته گذشته حاکی از آن است که این اوراق نسبت به یک هفته گذشته تفاوت قیمتی خاصی در تجربه نکرد. بر اساس این گزارش، در هفته گذشته معاملات فرابورس، قیمت هر برگ از «تسه» بهمن ماه ۱۳۹۶ حدود ۶۷ هزار تومان داد و ستد شد و قیمت هر برگ از تسهیلات مسکن مرداد ماه ۱۳۹۵ که زمان زیادی به ابطال آن نمانده کمی بیش از ۶۴ هزار تومان معامله شد. از سویی دیگر، برخی از قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تا حدود ۶۸ هزار تومان داد و ستد شد و در نتیجه کمترین قیمت اوراق تا بیشترین قیمت حدود ۴ هزار تومان نوسان را تجربه کردند.
 
۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی
 
با این وضعیت اگر قیمت اوراق بهمن ماه ۱۳۹۶ که ۶۷ هزار تومان داد و ستد شد را مبنا قرار دهیم با توجه به این که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، آن‌ها باید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. این مبلغ با احتساب ۱۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۲۰ برگ بهادار یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومانی خریداری کرد، در مجموع برای دریافت وام ۱۱۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان‌ می‌شود.
 
۱۶۰ برگه تسهیلات مسکن برای وام ۸۰ میلیون تومانی
 
همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی باید ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.
 
۱۲۰ برگه تسهیلات مسکن برای وام ۶۰ میلیون تومانی
 
علاوه بر این زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند که برای دریافت ۱۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله باید یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بپردازند. این زوج‌ها در مجموع برای دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی باید ۹ میلیون و ۳۸۰هزار تومان پرداخت کنند.
 
از سویی دیگر، مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس خریداری کنند.
 
با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.
 



برچسب‌ها:اوراق مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *