RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

عضو هیات رییسه اتحادیه طلافروشان خبر داد

رکود بی سابقه در بازار طلا

۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲کد خبر: 238433
ایستانیوز:عضو هیات رییسه اتحادیه طلافروشان گفت: بازار طلا و مصنوعات طلا همچنان در رکود است و این رکود به گونه‌ای است که طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد کشتی‌آرای ادامه داد: برهمین اساس شاید در روزهای گذشته کمی شرایط نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده باشد، اما در حالت کلی بازار طلا و مصنوعات طلا همچنان در رکود است و این رکود به گونه‌ای است که طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.
عضو هیات رییسه اتحادیه طلافروشان با بیان اینکه شرایط اقتصادی مردم به گونه‌ای نیست که توان خرید طلای زینتی را داشته باشند، اظهار کرد: البته افزایش قیمت طلا هم در کاهش توان خرید مردم تاثیرگذار بوده و برهمین اساس مردم به سمت بدلیجات می روند.
کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی وضعیت طلا در سال آینده از چه قرار است؟ گفت: با توجه به این‌که در ماه‌های پایانی سال معمولا خرید سکه رونق می‌گیرد این روزها حبابی در بازار سکه ایجاد شده است که پیش بینی می‌کنیم این حباب در ایام بعد از عید از بین برود. اما در نهایت قیمت طلا و سکه تابعی از قیمت ارز و قیمت طلای جهانی است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد وضعیت این دو فاکتور در سال آینده چگونه خواهد بود.
در ماه‌های گذشته با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش مقطعی قیمت طلای جهانی در بازار ایران هم قیمت هر گرم طلا با افزایش قابل توجه مواجه شده و حتی در برخی روزها به ۱۵۰ هزار تومان رسید؛ رقمی که می‌توان گفت بالاترین قیمت طلا در این سال‌ها بوده است.
در روزهایی که این رقم در اوج قرار داشت، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلاوجواهر گفته بود با توجه به شرایط فعلی، پیش‌بینی بازار طلا میسر نیست اما به هرحال نمی‌توان انتظار بازگشت قیمت طلا به رقم هایی مانند ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان را داشت.
به نوشته ایسنا،وی همچنین موضوعات سیاسی و همسایگان ایران را در قیمت طلا بی تاثیر ندانسته و اظهار کرده بود که علاوه بر رکودی که از گذشته در بازار طلا حاکم بود اکنون با شرایط پیش آمده این وضعیت تشدید شده و هیچ یک از همکاران ما راضی به این نوع نوسانات قیمت نیستند و مطلوب ما این است که نوسانات قیمت طلا بسیار اندک و آرامش در بازار حاکم باشد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار طلا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *