RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

پیش‌بینی میانگین قیمت ۱۳۲۵دلاری برای هر اونس طلا

طلا بهترین سرمایه در برابر نوسانات بازار جهانی سهام

۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹کد خبر: 238117
ایستانیوز:تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که طلا هنوز بهترین سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر نوسانات شدید بازار سهام، ریسک‌های سیاسی و جنگ تجاری احتمالی بین قدرت های بزرگ اقتصادی جهان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از کیتکو نیوز، بانک آمریکایی گلدمن ساش بر این باور است که یکی از تبعات احتمالی جنگ تجاری رشد تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد بود. به گزارش ایستانیوز به نقل از سایت طلا، بانک گلدمن ساش آمریکا اعلام کرده است که یکی از نتایج احتمالی جنگ تجاری این است که سایر کشورها نیز اقدام به دامپینگ و قیمت شکنی علیه اوراق قرضه و اوراق بهادار آمریکا می کنند و این مساله منجر به افزایش تقاضای طلا خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش تحلیلگران گلدمن ساش در تحقیقی به بررسی تبعات و تاثیرات تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه واردات علیه فولاد و آلومینیوم بر صنایع مختلف و تولید کنندگان و مصرف کنندگان پرداخته اند.
 
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، یکی از تبعات مهم جنگ تجاری می تواند خروج سرمایه باشد، به خصوص خروج سرمایه از شرکای تجاری بزرگ آمریکا. به دلیل آنکه شرکای بزرگ تجاری آمریکا در عین حال بزرگترین دارندگان بدهی ها و اوراق قرضه این کشور نیز به شمار می روند، آنها می توانند برای تلافی تعرفه های تجاری اقدام به دامپینگ اوراق قرضه کنند. در این صورت کاهش ارزش اوراق قرضه آمریکا می تواند در نهایت موجب رشد تقاضا برای طلا شود و قیمت این فلز گرانبها را افزایش دهد.
 
موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز پیش بینی کرده است که در صورت وقوع جنگ تجاری در جهان، طلا برنده نهایی خواهد بود.
 
ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری با افت 5 تنی روبرو شد
 
شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری موسوم به ئی تی اف با کاهش 5.1 تن در ماه فوریه روبرو شده است.
 
به گزارش کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان ئی تی اف، در ماه فوریه به 2393.4 تن رسیده است که نسبت به ماه ژانویه 5.1 تن کاهش داشته است.
 
بر اساس این گزارش ارزش طلای ذخیره شده در این صندوق ها تا پایان فوریه به 101.4 میلیارد دلار رسیده است.
 
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی نوسانات قیمت جهانی طلا تاثیر زیادی بر میزان ذخایر صندوق های سرمایه گذاری جهان دارد. به نظر می رسد کاهش قیمت طلا در ماه فوریه و افزایش نوسانات در بازار، تاثیر زیادی بر افت ذخایر طلا داشته است.
 
در حالی که صندوق های سرمایه گذاری آسیایی در این مدت 7.9 تن ذخایر طلا را افزایش داده اند ولی صندوق های اروپایی با کاهش 7.3 تن ذخایر روبرو شده اند. ذخایر طلای صندوق های آمریکای شمالی نیز در این مدت 5.1 تن کاهش یافته است. صندوق های سرمایه گذاری در سایر مناطق جهان نیز با کاهش 0.7 تن ذخایر طلا مواجه شدند.
 
قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا افزایش یافت
 
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست بانک مرکزی اروپا هستند، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است.
 
سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام جزئیات بیشتری درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با وضع تعرفه واردات آلمینیوم و فولاد هستند.
 
بر اساس این گزارش نشست بانک مرکزی اروپا نیز امروز برگزار خواهد شد و نتایج آن می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.
 
انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر مهمی بر بازارهای جهانی به خصوص قیمت طلا و نفت خواهد داشت. آمارهای اشتغال آمریکا در ماه فوریه قرار است فردا جمعه منتشر شود و چین نیز امروز آمارهای مهم تجارت خارجی را اعلام خواهد کرد.
 
قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1327 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه تا 1340 دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رقم در یک هفته اخیر بوده است.
 
تحلیلگران ای ان زد بانک استرالیا بر این باورند که طلا هنوز بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی ها در برابر نوسانات شدید بازار سهام، ریسک های سیاسی و جنگ تجاری احتمالی بین قدرت های بزرگ اقتصادی جهان است.
 
البته کاخ سفید اعلام کرده است که ممکن است کانادا، مکزیک و برخی کشورهای دیگر از برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه واردات بر آلمینیوم و فولاد مستثنی شوند.
 
قرار است ترامپ امروز طی مراسمی طرح اعمال تعرفه واردات بر فلزات را امضا کند.
 
به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.
 
سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست بانک مرکزی اروپا و کنفرانس خبری ماریو دراگی هستند.
 
میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1325 دلار خواهد رسید
 
کامرز بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 به 1325 دلار خواهد رسید.
 
به گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران کامرز بانک آلمان تاکید کردند که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده نیز به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.
 
بر اساس این گزارش کامرز بانک اعلام کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1350 دلار خواهد رسید ولی میانگین قیمت طلا امسال به 1325 دلار می رسد.
 
این بانک آلمانی هشدار داده است که مهمترین عامل موثر بر قیمت و تقاضای طلا در ماه های آینده نوسانات ارزش دلار خواهد بود.
 
تحلیلگران کامرز بانک معتقدند که افزایش کسری بودجه و بدهی آمریکا از یک سو می تواند فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کند ولی از سوی دیگر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده عامل مثبتی برای ارزش دلار خواهد بود.
 
این تحلیل نشان می دهد که قیمت جهانی هر اونس طلا از ابتدای امسال تاکنون بین 1070 تا 1100 یورو در نوسان بوده است.
 
کامرز بانک هشدار داده است که کسری بودجه دولت آمریکا امسال به 800 میلیارد دلار و سال 2020 میلادی نیز به بیش از 1200 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
این بانک مشهور آلمانی پیش بینی کرده است که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا نیز طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *