RSS
امروز شنبه ، ۲۴ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد

زندان یا وثیقه سنگین درانتظار اجاره‌دهندگان حساب

اعلام زمان واریز یارانه آذرماه

درج ۷ نماد آتی سبد سهام در سامانه پس از معاملات

اختلال موقت در ارائه خدمات بانک سینا به دلیل اجرای رزمایش سایبری

تامین مالی موفق صنعت طیور از مسیر بورس کالا

تحقق شفافیت اقتصادی به واسطه فعالیت بورس کالا

ادعایی درباره ارتباط ایران‌خودرو با عظام +آمار

نرخ جدید سود سپرده‌ بانک‌های خصوصی

فصل سیاه وال استریت

شرط موفقیت اجرای مبادلات بین‌المللی بر پایه بلاک‌چین

آزاد شدن واردات ارز تاثیر مثبت بر بازار داخل خواهد گذاشت

مصوبه جدید هیات مقررات زدایی برای سازمان مالیاتی

پولشویی از طریق چک‌های تضمینی و کارت‌های بانکی متوقف شد

بانک شهر پشتوانه طرح های توسعه ای در کلانشهرها

رشد ۵۰.۶ درصدی تسهیلات اعطایی بانک مسکن

بهبود شاخص عملکرد فنی بیمه ایران در ۸ ماهه سال ۹۷

تیزر بانک ملی در جشنواره LAMPA روسیه اول شد

تصمیم گیرندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی

عملکرد شرکتهای بیمه در سال ۹۶ اعلام شد

بانک ملی ۶۰ هزار فقره تسهیلات مضاربه پرداخت کرد

اولتیماتوم دو ماهه سازمان بورس به ۷ ناشر معروف بورسی

تداوم عرضه نفت در بورس در انتظار تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی

تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت

کاهش ۸۸۰واحدی شاخص بورس

محسن صالحی نیا مطرح کرد

ادغام سایپا و ایران خودرو محلی از طرح ندارد

۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶کد خبر: 238010
ایستانیوز:ایران خودرو و سایپا، دو شرکتی هستند که به طور مستقل کار می کنند و تولیدات خود را دارند. ساختار، سرمایه، مجامع، سهام دار، ترکیب تولیدات و امکانات و شرایط آنها مختص خودشان است. از طرفی ادغام دستور نیست که گفته شود این دو شرکت باید در هم ادغام شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، چند وقتی می شود که صحبت ها از ادغام سایپا و ایران خودرو به گوش می رسد. البته که یکسری درباره ادغام صحبت می کنند و گروهی دیگر هم تکذیب می کنند. اما جدا از تایید و تکذیب آن، سوال اساسی این است که واقعا ادغام این دو غول خودروسازی جاده مخصوص امکان پذیر است؟ محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران در این باره صحبت هایی را مطرح کرد.
 
*صحبت هایی از ادغام ایران خودرو و  سایپا به گوش می رسد. این ادغام شدنی است؟
 
ابتدا باید بگویم که اصلا ادغام هر شرکتی به این شکل نیست. در واقع افرادی که این صحبت را مطرح می کنند، تنها دیدگاهشان از ترکیب این دو شرکت را مطرح کرده اند. اما به لحاظ عملیاتی و اجرایی این گونه نیست. ایران خودرو و سایپا، دو شرکتی هستند که به طور مستقل کار می کنند و تولیدات خود را دارند. ساختار، سرمایه، مجامع، سهام دار، ترکیب تولیدات و امکانات و شرایط آنها مختص خودشان است. از طرفی ادغام دستور نیست که گفته شود این دو شرکت باید در هم ادغام شوند. همان طور که ساختار فعلی آنها دستوری نبوده و براساس شرایطی شکل گرفته است. بنابراین اصلا به لحاظ کارشناسی مطرح شدن این موضوع نشان دهنده این است که فرد مطرح کننده اصلا شناختی راجع به روش کار ندارد.
 
*بنابراین به چه دلیلی این موضوع مطرح شد؟
 
در دنیا شرکت های مختلفی مشغول به کارند که حسب منافع آتی که پیش بینی می کنند و مصلحت هایی که وجود دارد، مذاکراتی باهم دارند و براساس شرایط و پارامترهای اقتصادی ادغام انجام می دهند. ولی درباره ایران خودرو و سایپا این موضوع اصلا محلی از طرح ندارد. اما افکار عمومی آزاد است و نمی توان هم ایرادی به این موضوع گرفت. حداقل در مقطعی که قرار داریم اصلا ادغام این دو شرکت جنبه عملیاتی ندارد. حتی پیشنهادی هم از طرف کسی نشده و هیچ برنامه ای هم در کار نیست.
 
*به این ترتیب بحث ادغام ایران خودرو و سایپا از کجا شروع شده است؟
 
بعضی کارشناسان نگاه می کنند که برخی شرکت های بزرگ دنیا با هم ادغام شده و شرایط جدیدی ایجاد کرده اند. به طور مثال یک شرکت فرانسوی، یک شرکت ژاپنی را در خود ادغام کرده است.آنها تصورشان این است که با ادغام می شود شرایط بهتری را ایجاد کرد. براساس اطلاعات من در مجموع این دو شرکت، درباره موضوع ادغام هیچ گونه فکر منسجم و سیستماتیکی نشده است.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *