RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم

یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

شرط تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه

کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟

افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری

روزگار مستاجران سیاه شد

قربانیان شتاب تورم تولیدکننده در آخرین ماه سال

جزئیات بیستمین جلسه حراج شمش طلا اعلام شد

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه افزایش یافت

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

عقبگرد ۳۴ واحدی شاخص کل بورس

۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳کد خبر: 237784
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات متعادل و کم حجم در اغلب نمادهای معاملات بودند که حقوقی‌ها و بازارگردان‌های آنها برای حمایت از سهم‌های پیشرو خود از جمله هلدینگ‌های پتروشیمی دست به کار شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 13 بهمن ماه 96 با کاهش 34 واحدی روی رقم 97 هزار و 354 واحد ایستاد.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 55 واحدی عدد 17 هزار و 608 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 68 واحدی به رقم  104 هزار و 609 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 51 واحدی به رقم 69 هزار و 17 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 68 واحدی عدد  208 هزار و 33 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش یک واحدی  روی رقم یک هزار و 79 واحد ایستاد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 20 واحد ، آسان پرداخت پرشین و پتروشیمی خارک هر یک با 15 واحد و سایپا با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر هر یک تا 18 واحد، پالایش نفت تهران و بندر عباس هر یک تا 17 واحد و ارتباطات سیار تا 16واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و 362 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 625 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 76 هزار و 661 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری البرز، لوله و ماشین‌سازی ایران، پاکسان، کویرتایر، نیروسرمایه، صنایع ریخته‌گری ایران، کشتیرانی دریای خزر، سایپا دیزل، معادن منگنز ایران، سرمایه‌گذاری کوه نور، بیمه سامان،‌سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، کشت و صنعت پیازذر، پتروشیمی خراسان، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نوش مازندران، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سیمان خاش، صنایع بهداشتی ساینا، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، کشت و صنعت پیازذر، بیمه سامان، سرمایه‌گذاری کوه نور، حق تقدم خرید سهام بیمه سامان، پتروشیمی خراسان، کشتیرانی دریای خزر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، صنایع بهداشتی ساینا، بازگشایی شدند.
 
امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور به دلیل عدم رعایت ماده 39 دستورالعمل پذیرش عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، در تابلوی معاملات تعلیق شد.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 200 میلیون سهم بانک انصار به ارزش 41 و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.
 
در سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز کمتر از 39 میلیارد تومان به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.
 
همچنین بیش از 23 و نیم میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو شد.
 
کارخانجات مخابراتی ایران اما شاهد معاملات انتقالی 14 میلیون سهمی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان بود و در گروه صنایع کاغذ پارس 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامداران عمده اختصاص یافت.
 
امروز 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی مواجه شد و کمتر از 10 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.
 
همین وضعیت در پالایش نفت اصفهان نیز با بیش از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد تومان تکرار شد و همچنین بیش از 6 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 3 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد.
 
در آتیه داده پرداز نیز بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران این سهم مواجه بود و در نهایت بیش از یک میلیون سهم داروسازی کاسپین تامین به ارزش 2 میلیارد تومان کد به کد شد.
 
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم حجم و توأم با فشار عرضه به ویژه در گروه خودروهایی را شاهد بود که اقدام حقوقی‌ها و بازار گردان‌های آنها برای حمایت از سهم‌های پیشرو به ویژه در هلدینگ‌های پتروشیمی و پالایشی باعث شد تا از شیب تند نزولی بازار کاسته شود.
 
 در گروه خودروهایی‌ها اما موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌های زیان‌ده و همچنین موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل اصلی‌ترین عامل برای تحرک بورس بازها در تک سهم‌های کوچک این سهم است.
 
امروز در نماد کشتیرانی نیز اقدام بازارگردان برای حمایت از این سهم و متعادل شدن قیمت سهام در سقف قیمتی باعث شد، تا این سهم امروز تاثیرگذارترین سهم شاخص بورس باشد. در هلدینگ‌های پتروشیمی از جمله سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان نیز حمایت از سهام و بازارگردانی حقوقی‌های آنها باعث شد تا از تداوم ریزش شاخص بورس کاسته شود.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *