RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

سخنگوی دولت:

همه افراد سال آینده یارانه یارانه می‌گیرند

۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۸کد خبر: 237478
ایستانیوز:سخنگوی دولت گفت: سال آینده همین روش پرداخت یارانه را ادامه می‌دهیم و همه یارانه می‌گیرند، مگر مواردی که ثروتمند بودن آنها محرز شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهارداشت: در بودجه سال آینده سیاست کاهش فقر مطلق را همراه با اصلاح در روش پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی منعکس کردیم که مجلس با اصلاح روش پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی در بودجه سال آینده موافقت نکرد اما دست دولت را باز گذاشت تا اگر بخواهد مواردی را اصلاح کند و یا همین روش موجود را ادامه بدهد.
 
وی ادامه داد: ما همین روش پرداخت یارانه را در سال آینده ادامه می دهیم و عموم خانوارها یارانه می گیرند مگر درمواردی خاص و افرادی که ثابت شود ثروتمند هستند. نوبخت با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس به تصویب رسید، گفت: بودجه سال آینده با یک اصلاح ساختاری و بهره گیری از روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه شده و در این لایحه برای نخستین بار ۳۴۰ ردیف و دستگاه برای اولین بار بودجه شان براساس قیمت تمام شده محاسبه شده بود.
 
وی افزود: تکلیف قانونی برای ۲۰ درصد از دستگاه ها بود اما ما ۳۴ درصد را مبتنی بر قیمت تمام شده محاسبه کردیم. سخنگوی دولت گفت: بودجه استان‌ها را در سال آینده تقویت و اختیاراتی را به استان ها واگذار کردیم.
 
نوبخت افزود: ردیف های غیر متفرقه را که در بودجه وجود داشت به مقدار قابل توجهی حذف و به زیر ردیف ها منتقل کردیم تا ببینیم از ردیف های مختلف چقدر بهره مند می شویم. وی گفت: آنچه بودجه سال آینده را از بودجه های دیگر متفاوت می کند این است که ما اهداف مورد تاکید و اولویت های برنامه ششم را در این بودجه و در تبصره ۴ مشخص کردیم و چون منابع عمومی برای این اهداف ناکافی بود با اجازه مقام معظم رهبری و به وسیله مجلس ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این اهداف اولویت دار برنامه ششم در بودجه ۹۷ اختصاص دادیم.
 
اشتغال گسترده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر با ۱۲ برنامه مشخص
 
سخنگوی دولت گفت: یکی از اهداف مشخص در بودجه ۹۷ اشتغال گسترده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر با اجرای ۱۲ برنامه مشخص شده است. نوبخت افزود: اقدام دیگری که در لایحه بودجه ۹۷ در کنار اجرای برنامه فقرزدایی مطلق داریم، اشتغال گسترده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر است.
 
وی گفت: برای اجرای این ۱۲ برنامه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که محل تأمین این رقم ذکر شده دولت با همکاری بخش غیردولتی است. نوبخت ادامه داد: ۲۰ درصد از رقم ذکر شده از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استفاده می شود، ۳ هزار میلیارد تومان که مجلس در نظر گرفت و ۵ هزار میلیارد تومان که در جدولی مربوط به تبصره ۱۴ برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شده است.
 
نوبخت افزود: برنامه اشتغال به چند طریق انجام خواهد شد که احیای بافت های فرسوده، احداث ۴۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در شهر و احداث ۴۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در روستا، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله برنامه های ذکر شده در زمینه اشتغال است.
 
سخنگوی دولت گفت: از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای ۲۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود که این نوسازی علاوه بر ایجاد اشتغال، رفع آلودگی هوا، صرفه جویی در حامل های انرژی و ایجاد رفاه در حمل و نقل بار و مسافر را نیز به همراه خواهد داشت.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *