RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس:

توقف خودکار نمادهای معاملاتی بازار «پایه ب»اجرایی شد

۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۸کد خبر: 237473
ایستانیوز:معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس اعلام کرد : توقف خودکار نمادهای معاملاتی بازار «پایه ب» از روز شنبه هفته جاری عملیاتی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بهنام محسنی، با اشاره به اصلاحات صورت‌ گرفته در دستورالعمل نحوه انجام معاملات در فرابورس گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای توقف خودکار نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب»، از شنبه پنجم اسفندماه محاسبات مربوط به میزان نوسان نمادهای معاملاتی بازار «پایه ب» آغاز شده است.  
 
وی در تشریح فرایند توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب» بیان کرد: چنانچه قیمت سهام یکی از شرکت های حاضر در بازار «پایه ب» طی ۵ روز کاری بیش از ۴۰ درصد افزایش یا کاهش قیمت؛ یعنی نوسان مثبت یا منفی داشته باشد، نماد مذکور متوقف می‌شود و ناشر ملزم است اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کند، در اینصورت نماد متوقف شده در روز معاملاتی بعد بازگشایی می‌شود.
 
محسنی ادامه داد: بر این اساس با توجه به وجود دامنه نوسان قیمتی ۱۰ درصدی در بازار پایه ب، این احتمال وجود دارد که از امروز یعنی روز چهارم کاری پس از اجرای توقف خودکار نمادهای معاملاتی در این بازار، در صورت افزایش یا کاهش مجموعا بیش از ۴۰ درصدی در یک نماد معاملاتی، نماد مذکور متوقف شود.
 
همچنین معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در خصوص دیگر شرایط توقف و بازگشایی نماد معاملاتی در بازار «پایه ب» توضیح داد: همچنین در صورتی که قیمت سهام یکی از شرکت های حاضر در بازار «پایه ب» طی ۱۵ روز کاری بیش از ۶۰ درصد نوسان داشته باشد، نماد معاملاتی متوقف شده و ناشر ملزم است کنفرانس اطلاع ‌رسانی برگزار کند که پس از آن نماد معاملاتی حداکثر پس از ۲ روز کاری بعد بازگشایی می‌شود.
 
محسنی در پاسخ به این سوال که مبنای توقف نمادهای معاملاتی بورس انرژی چگونه است، گفت: مبنای توقف نمادهای معاملاتی بورس انرژی که دارای چند نماد معاملاتی در دسته­های مختلف سهامداری است، بر اساس افزایش یا کاهش قیمت سهام در نماد سایر اشخاص «انرژی۳» خواهد بود و سایر نمادهای مرتبط با آن­ نیز همزمان متوقف خواهند شد.  
 
به گفته وی به دلیل حضور نماد بورس انرژی در بازار «پایه ب»، نماد سایر اشخاص آن یعنی «انرژی۳» نیز همانند سایر نمادهای حاضر در این بازار بر مبنای بیش از ۴۰ درصد افزایش یا کاهش قیمت سهام طی ۵ روز کاری یا بر مبنای بیش از ۶۰ درصد افزایش یا کاهش قیمت سهام طی ۱۵ روز کاری متوقف می‌شود و سایر نمادهای مرتبط با آن نیز همزمان متوقف خواهند شد.
 
محسنی افزود: همچنین نمادهای معاملاتی حاضر در بازار «پایه ب» پس از افشای اطلاعات با اهمیت نیز متوقف می‌شود و با توجه به اینکه افشای اطلاعات با اهمیت در گروه «الف» یا گروه «ب» قرار داشته باشد «بدون محدودیت دامنه نوسان» یا «با محدودیت دامنه نوسان» بازگشایی می‌شود.
 
وی همچنین اعلام کرد مقررات مربوط به نحوه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی بازار پایه در آستانه اصلاح است که پس از تکمیل شدن اطلاع رسانی خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه در این مرحله توقف خودکار نمادهای معاملاتی صرفا در «بازار پایه ب» اجرایی خواهد شد و شامل نمادهای معاملاتی «بازار پایه الف» و «بازار پایه ج» نمی شود، اظهار داشت: به محض فراهم‌شدن زیرساخت های مورد نیاز، معیارهای دستورالعمل برای توقف خودکار نمادهای معاملاتی مذکور نیز اجرایی خواهد شد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *