RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

بورس کالا ابزار رسیدن به شفافیت اقتصادی

۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰کد خبر: 236978
ایستانیوز:محمد مهدی مفتح گفت: در کشور ما نیز بیش از یک دهه از فعالیت بورس کالای ایران در زمینه عرضه محصولات مختلف می گذرد و این بورس با پشت سر گذاشتن موانع زیادی از جمله تبعات اقتصاد دولتی و قیمت گذاری های دستوری در سال های گذشته، توانسته توسعه قابل توجهی پیدا کند و حتی به بازوی دولت در تنظیم بازارها مبدل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رانت ها در زمینه تولید، عرضه و خرید محصولات منحصر به عده ای خاص بود، طبق روال گذشته رقم نخورد و امروز روند دادوستد کالاها برای مسئولان شفاف شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مهر، محمدمهدی مفتح افزود: در کشور ما نیز بیش از یک دهه از فعالیت بورس کالای ایران در زمینه عرضه محصولات مختلف می گذرد و این بورس با پشت سر گذاشتن موانع زیادی از جمله تبعات اقتصاد دولتی و قیمت گذاری های دستوری در سال های گذشته، توانسته توسعه قابل توجهی پیدا کند و حتی به بازوی دولت در تنظیم بازارها مبدل شود.
به گفته وی، در دنیا نیز مشاهده می کنیم که اقتصادهای پیشرو با استفاده از بورس های کالایی و ابزارهای مالی این بورس ها بر روند قیمت محصولات مختلف تاثیر می گذارند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
مفتح اظهار داشت: بورس کالا یکی از ابزارها برای رسیدن به شفافیت اقتصادی است و استفاده از این ابزار در دنیا تجربه شده و امروز نشان دهنده قدرت برخی اقتصادهای پیشرفته دنیاست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای بهره برداری کامل از مزایای بورس کالا در اقتصاد باید زمینه را برای فعالیت این نهاد فراهم کنیم، گفت: در مواقعی با نبود برخی زیرساخت ها در اقتصاد و همچنین کمبودهایی در تولید مواجه می شویم و با وجود این موارد از بورس کالا برخی توقع های غیر منطقی داریم. این در شرایطی است که باید با همفکری فعالان صنایع از جمله تولیدکننده و مصرف کننده و همچنین هماهنگی نهادهای مرتبط، زمینه تعادل عرضه و تقاضای محصولات در بستر بورس کالا فراهم کرد.
مفتح با تاکید بر شفافیت عرضه محصولات در بورس کالا گفت: بورس کالا در سال های گذشته باعث شده تا رانت ها در زمینه تولید، عرضه و خرید محصولات منحصر به عده ای خاص بود، طبق روال گذشته رقم نخورد و امروز روند دادوستد کالاها برای مسوولان شفاف شده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در پایان به حمایت مجلس از سازوکار بورس کالا اشاره کرد و گفت: کمیسیون های مربوطه مجلس همواره در جریان معاملات بورس کالا و ارتباط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است تا روند حمایت از تولید به شیوه ای مطلوب و شفاف عملیاتی شود. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *