آخرین اخبار

جهانی شدن در عصر انقلاب چهارم صنعتی، محور اجلاس داووس ۲۰۱۹

۱۷ هزار نفر با سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧ از بانک صادرات وام ۶ درصدی گرفتند

جذب بازارهای جدید بیمه‌ای، رسالت اصلی شبکه فروش

توسعه معاملات الگوریتمی در دستور کار سازمان بورس

کانال ویژه مالی اروپا در آستانه راه اندازی است

یک جایگاه سوخت دولتی واگذار می‌شود

یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد

بازدید مدیرعامل بانک توسعه تعاون از طرح‌های شهر سیرجان

انتقال بخشی از وظایف سازمان خصوصی سازی به وزارت اقتصاد

افتتاح نیروگاه آراد سیرجان با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون

واگذاری پرسپولیس و استقلال به پیشکسوتان قطعی نیست

بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های معوق کمتر از ۱۰۰ میلیون

ارز وارداتی کشور توسط بانک مرکزی تامین شد

بهبود شرایط تبادلات بانکی

معرفی خدمات بانک ملی با ابزارهای نوین

۱۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری در ۱۷ سال

برزخ افزایش حقوق کارگران

قیمت دلار به ۱۱۴۵۰ تومان رسید

تورم ۱۰ میلیون درصدی در انتظار ونزوئلا!

۶۰ درصد از متقاضیان وام مسکن کنار کشیدند!

درخواست توقف صدور مجوز ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی

مردم مراقب شرکت‌های مدعی سهامداری در بورس‌های غربی باشند

راه اندازی قرارداد آتی زعفران نگین سررسید اسفند ۹۷

شرایط دریافت تسهیلات مضاربه بانک ملّی

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

شکایت از نصب آنتن‌های موبایل را به کجا باید برد؟

۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴کد خبر: ۲۳۵۵۰۲
ایستانیوز:اگرچه بارها اعلام شده تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد تعیین‌شده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند تا اندازه‌گیری‌های لازم انجام و نتایج آن اعلام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و و وایمکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای یادشده اقدام می‌کند. این فرآیند به‌صورت ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ بررسی شکایت و انجام اندازه‌گیری‌های لازم توسط اپراتور یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه‌گیری انجام می‌شود.
 
آنتن‌ها باید در چه فاصله‌ای از اماکن مسکونی نصب شوند؟
 
تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان «پرتوهای غیریون‌ساز-حدود پرتوگیری» آمده است، کمتر باشد. متولی نصب و رسیدگی به شکایات مربوط به دکل‌ها در شهر تهران، شرکت ارتباط مشترک شهر بوده و در شهرستان‌ها به عهده شهرداری‌هاست. بنابراین در صورت وجود هرگونه نگرانی افراد از برپایی، سازه، استحکام پایه و محل نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، باید با این نهادها یادشده مکاتبه کرد.
 
تاکنون فاصله مشخصی جهت نصب آنتن‌های مخابراتی از اماکن مسکونی تعیین نشده است، زیرا فاصله در کنار پارامترهای دیگری چون توان تشعشعی و زاویه تابش آنتن تعیین‌کننده استاندارد یا غیراستاندارد بودن حدود تشعشعات یک آنتن است. بنابراین درصورت وجود نگرانی از تشعشعات آنتنی در مجاورت مکانی مسکونی باید موضوع از طریق ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری شود تا پس از انجام اندازه‌گیری‌های لازم رای نهایی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن حدود پرتودهی آنتن مورد نظر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران صادر شود.
 
نحوه ثبت درخواست شکایت از دکل‌ها و تشعشعات آنتن‌ها
 
جهت  ثبت شکایت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌توانید به شاخه پاسخگویی به شکایات (در سمت راست صفحه اصلی) مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته‌شده در هر قسمت، شکایت خود را ثبت و با گرفتن کد رهگیری مراحل اقدامات انجام‌شده در آن مورد را پیگیری کنید.
 
البته شکایت درباره تشعشعات پرتوهای رادیویی به صورت خاص در این لینک وجود دارد که با مراجعه به سامانه می‌توانید در صورت درخواست از وضعیت آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس از نظر میزان تشعشعات و یا بررسی استحکام ساختمان، سازه، دکل ، مهار و غیره در سراسر کشور و حل هرگونه نگرانی مردمی در این باره، لازم است از نوع سرویس، رادیویی را انتخاب و بر حسب نوع درخواست که تشعشعات یا تداخلات است، اپراتور را مشخص کنید.
 
برای پیگیری درخواست نیز می‌توانید پس از کلیک روی «پیگیری درخواست» با وارد کردن کد پیگیری از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوید. چنانچه درخواست شما توسط نهاد مربوطه، بررسی نهایی شده باشد، در قسمت «نتیجه بررسی» متنی با رنگ قرمز نتیجه نهایی رسیدگی به درخواست را به شما نشان می‌دهد. در نهایت نیز تمامی مراحل اعم از ثبت درخواست و اقدامات انجام‌گرفته به صورت پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود./ ایسنا 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *