RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

مدیرعامل ایران خودرو :

تغییر مدیران فعلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴کد خبر: 235496
ایستانیوز:مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خصوصی سازی، صنعت خودرو را نجات خواهد داد، گفت:اگر ۳ صندلی هیات مدیره ایران خودرو و ۳ صندلی سایپا به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود و عصر امروز نیز مدیران عامل این دو شرکت تغییر کنند به نفع کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش بین المللی خودرو اظهار داشت: ما با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور مخالف نیستیم و اگر بتوانیم کمک هم خواهیم کرد، ولی باید بدانیم که برای شکل گیری دو خودروساز بزرگ کشور سال‌ها برنامه ریزی شده و یک شبه نمی توان قطب سوم را ایجاد کرد.
 
وی همچنین با انتقاد از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷ ، افزود: مدیران شرکت بنز می‌گویند تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند، اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع،قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.
 
یکه زارع تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ تولید محصول با پلت فرم B و C کاهش خواهد یافت و تولید خودروهای شاسی بلند افزایش می یابد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال پیر شدن است، گفت: ماشین آلات و تجهیزات این صتعت باید به روز رسانی شوند.
 
مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر قطعه سازان با همان ماشین آلات قدیمی در حال تولید هستند.
 
یکه زارع در ادامه از تولید خودروی جدید بر روی یک پلت فرم جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ توسط ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: اگر قطعه سازان ایرانی توان لازم را داشته باشند کم کم ساپکو را حذف می کنیم و قطعه سازان بزرگ را جانشین آن خواهیم کرد تا ایران خودرو فقط کار نظارتی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: تا کنون قیمت قطعات بر اساس هزینه تمام شده قطعات و با در نظر گرفتن سود قطعه ساز محاسبه می شد ولی این سیاست باید تغییر کند و قطعه ساز بر اساس قیمت اعلامی خودروساز، قطعه را تولید کند و خودش را با شرایط خودروساز وفق کند.
وی ادامه داد: در این صورت قطعه ساز می تواند در تامین قطعات شرکتهای خارجی حضور داشته باشد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *