RSS
امروز جمعه ، ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

چرا رونق بازار مسکن ناکام ماند؟

بی اثری تحریم نفتی با عرضه نفت در بورس و استفاده از ارز دیجیتال

صادرات ۶ میلیارد یورو کالا از ایران به اروپا در ۶ ماه

قیمت گذاری در بورس باید آزاد باشد

چشم انداز ورود ارز دیجیتال به بازار سرمایه

آرد گندم در بورس کالا معامله شد

رشد سودآوری در صنایع اثرگذار بورس

پیام مدیرعامل بانک ملت به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس

افتتاح ۱۰ طرح صنعتی در استان اصفهان و ایجاد ۸۲۱ شغل مستقیم

ازدیاد تقاضای سوداگرایانه برای ارز

۵ راهکار برای افزایش درآمدهای ارزی

پای سودهای ۲۳درصدی به بانک ها باز شد !

احتمال افزایش سود بانکی قوت گرفت

اوراق گواهی سیل نقدینگی را مهار نمی کند

واردات مصنوعات طلا به صرفه نیست

بحران ارزی هند تشدید شد

تسهیلات جدید گمرکی در راه است

دستور کرباسیان به گمرک برای ترخیص مواد اولیه

مهمترین رسالت ما زنده نگهداشتن ارزش‌های ایثارگران به نسل‌های آتی است

تسهیلات مناسب پست‌بانک‌ برای اشتغال‌زائی تعاونی‌های روستائی

ارائه خدمات بیمه‌ای به شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان

ارسال مدارک تخلفات ۳۱ ابر بدهکار بانکی به قوه قضاییه

اختلال موقتی خدمات الکترونیک بانک تجارت در بامداد شنبه

راه‌حل جذب سپرده‌های سرگردان

پرونده ادغام بانک‌ها و موسسات در بانک سپه نهایی شده است

مدیرعامل ایران خودرو :

تغییر مدیران فعلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴کد خبر: 235496
ایستانیوز:مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خصوصی سازی، صنعت خودرو را نجات خواهد داد، گفت:اگر ۳ صندلی هیات مدیره ایران خودرو و ۳ صندلی سایپا به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود و عصر امروز نیز مدیران عامل این دو شرکت تغییر کنند به نفع کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش بین المللی خودرو اظهار داشت: ما با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور مخالف نیستیم و اگر بتوانیم کمک هم خواهیم کرد، ولی باید بدانیم که برای شکل گیری دو خودروساز بزرگ کشور سال‌ها برنامه ریزی شده و یک شبه نمی توان قطب سوم را ایجاد کرد.
 
وی همچنین با انتقاد از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷ ، افزود: مدیران شرکت بنز می‌گویند تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند، اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع،قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.
 
یکه زارع تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ تولید محصول با پلت فرم B و C کاهش خواهد یافت و تولید خودروهای شاسی بلند افزایش می یابد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال پیر شدن است، گفت: ماشین آلات و تجهیزات این صتعت باید به روز رسانی شوند.
 
مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر قطعه سازان با همان ماشین آلات قدیمی در حال تولید هستند.
 
یکه زارع در ادامه از تولید خودروی جدید بر روی یک پلت فرم جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ توسط ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: اگر قطعه سازان ایرانی توان لازم را داشته باشند کم کم ساپکو را حذف می کنیم و قطعه سازان بزرگ را جانشین آن خواهیم کرد تا ایران خودرو فقط کار نظارتی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: تا کنون قیمت قطعات بر اساس هزینه تمام شده قطعات و با در نظر گرفتن سود قطعه ساز محاسبه می شد ولی این سیاست باید تغییر کند و قطعه ساز بر اساس قیمت اعلامی خودروساز، قطعه را تولید کند و خودش را با شرایط خودروساز وفق کند.
وی ادامه داد: در این صورت قطعه ساز می تواند در تامین قطعات شرکتهای خارجی حضور داشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *