آخرین اخبار

جهانی شدن در عصر انقلاب چهارم صنعتی، محور اجلاس داووس ۲۰۱۹

۱۷ هزار نفر با سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧ از بانک صادرات وام ۶ درصدی گرفتند

جذب بازارهای جدید بیمه‌ای، رسالت اصلی شبکه فروش

توسعه معاملات الگوریتمی در دستور کار سازمان بورس

کانال ویژه مالی اروپا در آستانه راه اندازی است

یک جایگاه سوخت دولتی واگذار می‌شود

یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد

بازدید مدیرعامل بانک توسعه تعاون از طرح‌های شهر سیرجان

انتقال بخشی از وظایف سازمان خصوصی سازی به وزارت اقتصاد

افتتاح نیروگاه آراد سیرجان با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون

واگذاری پرسپولیس و استقلال به پیشکسوتان قطعی نیست

بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های معوق کمتر از ۱۰۰ میلیون

ارز وارداتی کشور توسط بانک مرکزی تامین شد

بهبود شرایط تبادلات بانکی

معرفی خدمات بانک ملی با ابزارهای نوین

۱۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری در ۱۷ سال

برزخ افزایش حقوق کارگران

قیمت دلار به ۱۱۴۵۰ تومان رسید

تورم ۱۰ میلیون درصدی در انتظار ونزوئلا!

۶۰ درصد از متقاضیان وام مسکن کنار کشیدند!

درخواست توقف صدور مجوز ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی

مردم مراقب شرکت‌های مدعی سهامداری در بورس‌های غربی باشند

راه اندازی قرارداد آتی زعفران نگین سررسید اسفند ۹۷

شرایط دریافت تسهیلات مضاربه بانک ملّی

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

مدیرعامل ایران خودرو :

تغییر مدیران فعلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴کد خبر: 235496
ایستانیوز:مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خصوصی سازی، صنعت خودرو را نجات خواهد داد، گفت:اگر ۳ صندلی هیات مدیره ایران خودرو و ۳ صندلی سایپا به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود و عصر امروز نیز مدیران عامل این دو شرکت تغییر کنند به نفع کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش بین المللی خودرو اظهار داشت: ما با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور مخالف نیستیم و اگر بتوانیم کمک هم خواهیم کرد، ولی باید بدانیم که برای شکل گیری دو خودروساز بزرگ کشور سال‌ها برنامه ریزی شده و یک شبه نمی توان قطب سوم را ایجاد کرد.
 
وی همچنین با انتقاد از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷ ، افزود: مدیران شرکت بنز می‌گویند تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند، اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع،قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.
 
یکه زارع تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ تولید محصول با پلت فرم B و C کاهش خواهد یافت و تولید خودروهای شاسی بلند افزایش می یابد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال پیر شدن است، گفت: ماشین آلات و تجهیزات این صتعت باید به روز رسانی شوند.
 
مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر قطعه سازان با همان ماشین آلات قدیمی در حال تولید هستند.
 
یکه زارع در ادامه از تولید خودروی جدید بر روی یک پلت فرم جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ توسط ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: اگر قطعه سازان ایرانی توان لازم را داشته باشند کم کم ساپکو را حذف می کنیم و قطعه سازان بزرگ را جانشین آن خواهیم کرد تا ایران خودرو فقط کار نظارتی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: تا کنون قیمت قطعات بر اساس هزینه تمام شده قطعات و با در نظر گرفتن سود قطعه ساز محاسبه می شد ولی این سیاست باید تغییر کند و قطعه ساز بر اساس قیمت اعلامی خودروساز، قطعه را تولید کند و خودش را با شرایط خودروساز وفق کند.
وی ادامه داد: در این صورت قطعه ساز می تواند در تامین قطعات شرکتهای خارجی حضور داشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *