RSS
امروز سه شنبه ، ۱ آبان ۱۳۹۷
آخرین اخبار

چشم انداز تیره رشد اقتصاد جهانی در سال‌۲۰۱۹

کاهش ۲۰ هزار تومانی وجه تضمین اولیه قراردادهای «آتی زعفران» از فردا

شرطی برای ادامه معاملات سکه آتی سکه

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

لزوم تقویت معاملات الکترونیکی طلای سرخ

در کیش اینوکس ۲۰۱۸ با معاملات الگوریتمی بیشتر آشنا شوید

گذاشتن وثیقه‌ برای اخلالگران بازار ارز، ممنوع

شرط جدید استفاده از وام مسکن یکم اعلام شد

اثرات شیوه های جبران کسری بودجه بر تورم و رشد اقتصادی

بازار بدهی در آستانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان

امروز آخرین مهلت ثبت شماره شبا برای سهام عدالت

واگذاری سهام موسسات دولتی جدی‌تر شد

نظرات بخش خصوصی را اخذ و منعکس کنید

فضای کسب و کار نامساعدتر شد

بانک رفاه حامی همایش انجمن پریودنتولوژی

پیش بینی گلدمن ساش از افزایش نرخ بهره

معاون نظارت بیمه مرکزی منصوب شد

نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها برگزار شد

بانک سپه ۷۰۰ میلیارد ریال جایزه می‌دهد

برنامه جدید بانک مرکزی برای تعادل بازار ارز

هیچ گونه خطایی در اپلیکیشن «بله» وجود ندارد

توقف همکاری یک بانک تایوانی با ایران

پرویزیان عضو اصلی هیات انتظامی بانک‌ها شد

اروپا خواستار اتصال حداقل یک بانک ایرانی به سوئیفت

بانک ملی ایران ۲۴ ساعته با شماست!

مدیرعامل ایران خودرو :

تغییر مدیران فعلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴کد خبر: 235496
ایستانیوز:مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خصوصی سازی، صنعت خودرو را نجات خواهد داد، گفت:اگر ۳ صندلی هیات مدیره ایران خودرو و ۳ صندلی سایپا به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود و عصر امروز نیز مدیران عامل این دو شرکت تغییر کنند به نفع کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش بین المللی خودرو اظهار داشت: ما با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور مخالف نیستیم و اگر بتوانیم کمک هم خواهیم کرد، ولی باید بدانیم که برای شکل گیری دو خودروساز بزرگ کشور سال‌ها برنامه ریزی شده و یک شبه نمی توان قطب سوم را ایجاد کرد.
 
وی همچنین با انتقاد از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷ ، افزود: مدیران شرکت بنز می‌گویند تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند، اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع،قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.
 
یکه زارع تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ تولید محصول با پلت فرم B و C کاهش خواهد یافت و تولید خودروهای شاسی بلند افزایش می یابد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال پیر شدن است، گفت: ماشین آلات و تجهیزات این صتعت باید به روز رسانی شوند.
 
مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر قطعه سازان با همان ماشین آلات قدیمی در حال تولید هستند.
 
یکه زارع در ادامه از تولید خودروی جدید بر روی یک پلت فرم جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ توسط ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: اگر قطعه سازان ایرانی توان لازم را داشته باشند کم کم ساپکو را حذف می کنیم و قطعه سازان بزرگ را جانشین آن خواهیم کرد تا ایران خودرو فقط کار نظارتی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: تا کنون قیمت قطعات بر اساس هزینه تمام شده قطعات و با در نظر گرفتن سود قطعه ساز محاسبه می شد ولی این سیاست باید تغییر کند و قطعه ساز بر اساس قیمت اعلامی خودروساز، قطعه را تولید کند و خودش را با شرایط خودروساز وفق کند.
وی ادامه داد: در این صورت قطعه ساز می تواند در تامین قطعات شرکتهای خارجی حضور داشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *