RSS
امروز چهارشنبه ، ۲ اسفند ۱۳۹۶
آخرین اخبار

وجه التزام‌ مشتریان بدهکار بانک‌انصار بخشیده می‌شود

شرکت‌های دانش بنیان چقدر تسهیلات گرفتند

مشمولان نهایی سهام عدالت مشخص شدند

شفاف‌سازی ۹ ماهه بانک صادرات

انتقال حساب‌های درآمدی استان‌ها به بانک مرکزی

افزایش چک‌های مبادله‌ای در کشور

مجوز آزادی زندانیان حوادث رانندگی صادر شد

آغاز به کار سامانه هوشمند رتبه‌­بندی صندوق‌­های سرمایه­‌گذاری

دوانتخاب برای مدیریت نرخ ارز

توجه آمریکا به بانک‌های آسیایی برای تحریم ایران

سیر نزولی تورم بهمن ماه در ۶ سال اخیر +اینفوگرافیک

اجرای بزرگترین تامین مالی حوزه پلی استایرن در بورس کالا

رشد تسهیلات پرداختی شبکه بانکی

چطورشانس حضور در جام جهانی روسیه را افزایش دهیم

مدرسه بانک پارسیان در فشافویه هوشمندسازی شد

اعتماد ۲۵ هزار میلیاردی به ۵ موسسه غیرمجاز

موفقیت بانک شهر در حمایت از مدیریت شهرها و اجرای پروژه‌های عمرانی

حضور حمایتی بانک صادرات در هشتمین «اجلاس روسای آیتک»

امکان سنجی «تاسیس موسسات تسهیلات منطقه‌ای مسکن»

بررسی عملکردصندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس

نظام بانکی باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کند

پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید در موسسه نور

پذیره نویسی صکوک مرابحه ۷ هزار میلیارد ریالی ایران خودرو

تخفیف اقامت ۲۴ به اعضای باشگاه مشتریان بانک ایران زمین

برگزاری قرعه کشی طرح تکریم ۲ بانک ملت

مدیرعامل ایران خودرو :

تغییر مدیران فعلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴کد خبر: 235496
ایستانیوز:مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خصوصی سازی، صنعت خودرو را نجات خواهد داد، گفت:اگر ۳ صندلی هیات مدیره ایران خودرو و ۳ صندلی سایپا به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود و عصر امروز نیز مدیران عامل این دو شرکت تغییر کنند به نفع کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش بین المللی خودرو اظهار داشت: ما با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور مخالف نیستیم و اگر بتوانیم کمک هم خواهیم کرد، ولی باید بدانیم که برای شکل گیری دو خودروساز بزرگ کشور سال‌ها برنامه ریزی شده و یک شبه نمی توان قطب سوم را ایجاد کرد.
 
وی همچنین با انتقاد از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷ ، افزود: مدیران شرکت بنز می‌گویند تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند، اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع،قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.
 
یکه زارع تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ تولید محصول با پلت فرم B و C کاهش خواهد یافت و تولید خودروهای شاسی بلند افزایش می یابد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال پیر شدن است، گفت: ماشین آلات و تجهیزات این صتعت باید به روز رسانی شوند.
 
مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر قطعه سازان با همان ماشین آلات قدیمی در حال تولید هستند.
 
یکه زارع در ادامه از تولید خودروی جدید بر روی یک پلت فرم جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ توسط ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: اگر قطعه سازان ایرانی توان لازم را داشته باشند کم کم ساپکو را حذف می کنیم و قطعه سازان بزرگ را جانشین آن خواهیم کرد تا ایران خودرو فقط کار نظارتی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: تا کنون قیمت قطعات بر اساس هزینه تمام شده قطعات و با در نظر گرفتن سود قطعه ساز محاسبه می شد ولی این سیاست باید تغییر کند و قطعه ساز بر اساس قیمت اعلامی خودروساز، قطعه را تولید کند و خودش را با شرایط خودروساز وفق کند.
وی ادامه داد: در این صورت قطعه ساز می تواند در تامین قطعات شرکتهای خارجی حضور داشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *