RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

گزارش روز از بورس کالا

میزبانی بیش از ۸۳هزار تُن فولاد در بورس کالا

۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳کد خبر: 235435
ایستانیوز:کارشناسان معتقدند، به دلیل افزایش قیمت دلار بورس کالا امروز رونق نسبتا خوبی در معاملات خود داشته است. ۲۳ بهمن ماه، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا میزبان عرضه ۹۴۸ تن انواع تیرآهن، یک هزار و ۵۱۶ تن انواع میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان و ۸۱ هزار و ۳۵۰ تن ورق گرم و سرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ امروز یک هزار و 320 تن مس مفتول، سه هزار تن مس کاتد، 20 هزار تن مس کم عیار، 12 تن کنسانتره فلزات گرانبها،190 تن سولفور مولیبدن، سه هزار تن سیمان مرکب، 100 تن شمش روی در این تالار عرضه شد.
 
تالار صادراتی نیز میزبان عرضه 200 تن گوگرد پودر، 44 هزار و 500 تن قیر و 300 تن عایق رطوبتی بود. گفتنی است، 102هزار و 896 تن وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری هم در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا عرضه شد.
 
امروز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالا شاهد عرضه 9 هزار و 600 تن گندم خوراکی، 170 تن عدس درشت، 5 هزار و 350 تن شکر سفید، یک هزار و 500 تن روغن خام و 325 هزار قطعه جوجه یک روزه بودیم. علاوه بر این 3 هزار و 834 تن ذرت دانه‌ای نیز در قالب طرح قیمت تضمینی و در تالار محصولات کشاورزی عرضه شد.
 
بازار فرعی بورس کالا در 23 بهمن ماه، عرضه 458 تن گوشت منجمد، 100 تن کره لاکتیکی و یک هزار و 31 تن ضایعات فلزی و 50 تن روغن کارکرده لوکوموتیو را تجربه کرد.
 
نگاهی به خبرهای بازار کالا
 
خبر تعریف نمادهای جدید در سامانه معاملات مجازی قراردادهای مشتقه بورس کالا اتفاقی است که امروز رسانه‌ای شد. بنا به گفته  مدیرعامل بورس کالا، نمادهای زعفران، پسته و طلای 18 عیار در سامانه معاملات مجازی قراردادهای مشتقه (vdex) تعریف شده است. بورس کالا در فروردین ماه سال جاری از سامانه معاملات مجازی قرارادادهای مشتقه رونمایی کرده بود.
 
با مروری بر بازارهای جهانی نیز باید گفت: در بازار ورق گرم صادراتی چین به عنوان بازاری تاثیرگذار، هفته گذشته اغلب عرضه کننده ها دست از پیشنهاد قیمت برداشتند چرا که تعطیلات سال نو نزدیک است. در این میان برخی دیگر قیمت را ۱۰ دلار بالا برده به ۵۹۵ تا ۶۰۵ دلار هر تن فوب رساندند. بنابراین افزایش قیمت بیشتر به دلیل امید به بهبود بازار پس از تعطیلات بود و تقریبا همه اطمینان دارند اواخر فوریه و ماه مارس تقاضا و قیمتها در چین بالا میروند.
 
بازار بیلت چین هم به دلیل توقف نسبی فعالیت این بازار از ثبات برخوردار بود و پیشبینی میشود، چشم انداز بازار برای پس از تعطیلات نیز باثبات باشد. بر این اساس آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵۷۲ دلار هر تن درب کارخانه است که ۲ دلار افت هفتگی داشت. باید گفت، موجودی بازار ۱۳ درصد رشد داشت و ۸۶۹ هزار تن شنیده شد.
 
همچنین بر پایه گزارش تفصیلی بانک گلدمن ساکس که در زمینه چشم‌انداز بازار کامودیتی منتشر شده، بهای مس به عنوان فلزی استراتژیک به طور میانگین در سال ۲۰۱۸ معادل ۸۰۰۰ دلار برآورد شده است.

جدول بورسی

 


خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس کالا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *