RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

قیمت طلا تحت فشار افزایش ارزش دلار

احتمال دو برابر شدن قیمت طلا وجود دارد؟

۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳کد خبر: 235360
ایستانیوز:شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. با این حال برخی از تحلیلگران معتقدند اگر طلا بتواند سطح حمایتی ۱۳۰۰ دلاری را طی ماه های آینده حفظ کند، این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز گرانبها به زودی با رشد فزاینده ای روبرو شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شاخص ارزش دلار در هفته گذشته بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده و نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته است. به گزارش ایستانیوز به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 3.30 دلار کاهش به 1315 دلار رسیده است.
 
کارشناسان اقتصادی وال استریت برای دومین هفته متوالی پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت. البته 50 درصد کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که قیمت طلا مسیری نزولی خواهد داشت که این رقم نسبت به 65 درصد هفته گذشته با کاهش روبرو شده است.
 
قیمت طلا در پایان مبادلات هفته میلادی با کاهش روبرو شد تا در هفته گذشته قیمت این فلز گرانبها با بیشترین کاهش در 2 ماه اخیر مواجه گردد.
 
شاخص سهام صنعتی داوجونز آمریکا با رشد 1.38 درصدی و شاخص اس اند پی با افزایش 1.49 درصدی روبرو شده است.
 
قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش 1.6 درصدی همراه شد که این بیشترین کاهش هفتگی از 8 دسامبر به شمار می رود.
 
قیمت هر اونس نقره نیز با 20.2 سنت کاهش به کمتر از 16.13 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت با کاهش 3.4 درصدی روبرو شده است.
 
جف رایت تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ولف پک کاپیتال در این باره گفت: بی شک افزایش ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
 
لاکم اوتونگا تحلیلگر اقتصادی موسسه اف ایکس تی ام نیز گفت: شکی وجود ندارد که قیمت طلا تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا قرار دارد.
 
به نظر می رسد اگر گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی هفته های آینده نیز افزایش یابد، قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار می گیرد.
 
شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با رشد 1.4 درصدی روبرو شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تا 1300 دلار در هر اونس کاهش خواهد  یافت.
 
بر اساس این گزارش سرمایه گذاران مین استریت نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 56 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده اند که نسبت به 64 درصد هفته گذشته با کاهش همراه بوده است.
 
در نظرسنجی این هفته کیتکو 20 کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که از 10 نفر اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. 6 نفر معادل 30 درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای دادند و 4 نفر معادل 20 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.
 
در نظرسنجی آنلاین نیز 731 نفر شرکت کردند که 408 نفر اعلام کردند قیمت طلا با افزایش همراه می شود، 219 نفر معادل 30 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 104 نفر معادل 14 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نمی کند.
 
هفته گذشته 65 درصد کارشناسان اقتصادی اعلام کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. 64 درصد سرمایه گذاران نیز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 1.6 درصدی روبرو شده است.
 
به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تا 1300 دلار کاهش خواهد یافت چرا که روند اصلاح ارزش دلار پایان یافته است و بازار سهام و ارزهای دیجیتال نیز رو به ثبات پیش می رود.
 
پیش بینی می شود با بازگشت ثبات نسبی به بازار سهام، تقاضا برای طلا با کاهش روبرو شود و این مساله قیمت این فلز گرانبها را در مسیر نزولی قرار دهد.
 
گروهی از کارشناسان بازار نیز معتقدند که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1296 دلار خواهد بود.
 
برخی تحلیلگران تصور می کنند که هرگونه کاهش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده بهترین فرصت بر ای خرید خواهد بود.
 
اعتماد سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصادی آمریکا، تقاضای طلا را کاهش داده است
 
معاون موسسه سرمایه گذاری استیت استریت گلوبال ادوایزر بر این باور است که اعتماد نسبت به رشد اقتصادی آمریکا موجب شده است تا سرمایه گذاران کمتر به دنبال خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا باشند.
 
به گزارش رویترز، جورج میلینگ استنلی معاون موسسه سرمایه گذاری گلوبال ادوایزر در سخنانی گفت: اعتماد سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصادی آمریکا موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا رشد چندانی نداشته باشد، آن هم در شرایطی که شاخص سهام داوجونز در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده است.
 
بر اساس این گزارش در حالی که شاخص سهام بورس وال استریت در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده ولی طلا نتوانسته است سرمایه گذاران بین المللی را جذب کند. این در شرایطی است که بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر رسیده است.
 
پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا نیز طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد. آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا در ماه ژانویه زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره را فراهم کرده است.
 
افزایش نرخ بهره می تواند جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران بین المللی کمتر کند
 
به اعتقاد میلینگ استنلی، رشد اقتصادی آمریکا توانسته است اعتماد سرمایه گذاران نسبت به دلار را حفظ کند. پیش بینی می شود ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده افزایش یابد و این مساله می تواند سرمایه گذاران بیشتری را برای خرید طلا جذب کند.
 
پیش بینی ها نشان می دهد که فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. گرچه شاخص سهام بورس وال استریت با کاهش شدیدی روبرو شده است ولی سرمایه گذاران بر این باورند که اوضاع اقتصادی آمریکا هنوز مطلوب است و اقتصاد این کشور می تواند روند رشد و رونق را ادامه دهد.
 
برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال همچنان تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت .
 
آیا احتمال دو برابر شدن قیمت طلا وجود دارد؟
 
تحلیلگر سابق موسسه سرمایه گذاری "بیر استرزنس" بر این باور است که قیمت جهانی طلا به زودی دو برابر خواهد شد.
 
 به گزارش کیتکو نیوز، جسی فلدر : تحلیلگر سابق موسسه سرمایه گذاری "بیر استرزنس" تاکید کرد: شرایط فعلی بازار و قیمت طلا نشان می دهد که این فلز گرانبها برای یک صعود چشمگیر آماده می شود و به نظر من این احتمال وجود دارد که قیمت طلا دو برابر شود.
 
بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به نظر من طلا در شرایط کنونی جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران بین المللی دارد. بررسی نمودارهای آماری و تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا می تواند به روند صعودی ادامه داده و تا 1650 دلار در هر اونس افزایش یابد.
 
این در شرایطی است که شاخص صنعتی دوجونز در بورس وال استریت آمریکا طی روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده است. این شاخص از ابتدای فوریه تاکنون 9 درصد کاهش داشته است.
 
این تحلیلگر اقتصادی افزود: یک رابطه کاملا معنادار بین شاخص سهام بورس آمریکا و قیمت جهانی طلا در 6 سال گذشته وجود داشته است. به نظر می رسد افت بیشتر شاخص سهام آمریکا در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
 
به اعتقاد فلدر قیمت طلا در مقایسه با ارزش سهام در بازار آمریکا نسبت به سال 2001 میلادی ارزان تر شده است.
 
فلدر بر این باور است که اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1300 دلاری را طی ماه های آینده حفظ کند، این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز گرانبها به زودی با رشد فزاینده ای روبرو شود.
 
به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو نیز تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت .



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *