RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

تلاش خستگی‌ناپذیر شاخص برای فتح قله ۱۰۰هزارتایی

بازگشت کامودیتی‌ها به کانال صعودی

۱۷:۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸کد خبر: 235182
ایستانیوز:شاخص کل بورس تهران آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با ورود مجدد به کانال ۹۸ هزار واحدی به پایان رساند تا فعالان بازار با آسودگی خیال بیشتری به تعطیلات بروند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ در جریان معاملات امروز تالار شیشه‌ای، دماسنج بازار با 389 واحد افزایش (0.4 درصد رشد)، ارتفاع 98 هزار و 317 واحدی را پس گرفت. در پایان دادوستدهای هفته جاری، یک میلیارد و 377 میلیون برگه سهم به ارزش 355 میلیارد تومان دست به دست شد. البته گفتنی است تنها 132 میلیارد تومان ارزش معاملات امروز، به دادوستدهای خرد سهام و حق تقدم اختصاص داشت که نسبت به روز گذشته 35 درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص‌های دیگر نیز طی معاملات امروز بطور دسته جمعی رشد را تجربه کردند. در این میان شاخص کل هم‌وزن هم با 30 واحد افزایش (معادل 0.17درصد) به عدد 17 هزار و 609 واحد رسید.
 
 طی معاملات امروز سهام در بورس تهران شاهد رونق در گروه‌های محصولات شیمیایی،  فلزات اساسی و خودرویی بودیم. این‌طور به نظر می‌رسد که گروه‌های یاد شده با اقبال پُررنگ سهامداران، بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند. از همین رو نمادهای «فولاد»، «تاپیکو» و «پارسان» هرکدام به ترتیب با 176، 42 و 32 واحد رشد بیشترین سهم را در مثبت کردن شاخص کل داشتند. گفتنی است طی معاملات روز گذشته بازارهای جهانی کامودیتی‌ها پس از یک اصلاح قیمتی کوتاه دوباره به روند صعودی بازگشتند. در این بین مس دوباره قیمت‌های 7110 دلار را به خود دید و «روی» 3481 دلار، سرب2604 دلارو قلع21842 دلار در هر تن معامله شدند. این افزایش نرخ‌های جهانی توانست بازار فلزات را در بورس تهران متاثر کند و معاملات این گروه در محدوده‌های مثبت انجام شود.
 
در میانه‎های بازار خبر آگهی معامله بلوکی 15.85 درصدی ایران‌خودرو در فضای مجازی خریداران بازار را به نماد خودرو متوجه کرد که به صورت مقطعی موجب التهاب در معاملات سهام مذکور شد اما به دلیل وجود ابهامات فراوان و در نهایت تکذیب آن موجب توقف نماد «خودرو» شد. همچنین روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: نامه منتشر شده مبنی بر واگذاری بلوک ایران خودرو جعلی است و اداره نظارت بر ناشران بورسی این سازمان، هیچ نامه‌ای در  این خصوص دریافت نکرده است. در ادامه معاون اقتصادی ایران خودرو نامه جعلی مربوط به آگهی مجدد بلوک ۱۵.۸5 درصدی را رسما تکذیب کرد و از پیگیری قضایی افراد خاطی خبر داد.
 
با شروع بازار، امروز شاهد ارائه گزارش‌های شفاف‌سازی از سوی 4 شرکت در سامانه کدال بودیم که مهمترین آن‌ها در خصوص تعدیل مثبت «قلرست» و نهایی شدن قرارداد قریب‌الوقوع «حسینا» با سازمان بنادر و دریانوردی بود. شرکت قند لرستان دلیل تعدیل 35 درصدی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را افزایش جذب 23 هزار تن چغندرقند نسبت به پیش بینی اولیه اعلام کرد. گفتنی است «قلرست» سود خالص پیش‌بینی شده خود را از 9 میلیارد و 290 میلیون تومان به 12 میلیارد و 126 میلیون تومان افزایش داد.
 
همچنین در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نماد شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شرکت در تاریخ 28 آذر 96  طی نامه‌ای خبر از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه واگذاری پنج ساله ارائه خدمات در ترمینال شماره 2 بندر شهید رجایی را روانه کدال کرد و عقد قرارداد را به زمان بعد موکول نمود و اما امروز شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در تاریخ 21 بهمن‌ماه این تفاهم‌نامه به قرارداد بدل خواهد شد.
 
از سویی دیگر اما سیمان درود طی اطلاعیه‌ای پیش‌بینی زیان خالص سالانه خود را از 470 میلیون تومان به شش میلیارد و 291 میلیون تومان زیان افزایش داد. از دلایل این افزایش زیان، رکود در صنعت ساخت و ساز در فصل زمستان مطرح شده است.
 
دیگر شفاف‌سازی منفی امروز مربوط به داروسازی سبحان بود. این شرکت نیز طی اطلاعیه‌ای با تعدیل منفی 34 درصدی سود پیش‌بینی شده هر سهم خود را از 1309 ریال به 862 ریال کاهش داد. شرکت در خصوص دلایل این تعدیل منفی اعلام داشت، تغییرات در سود خالص نسبت به برآورد قبلی عمدتاً ناشی از افزایش بهای عوامل تولید، افزایش هزینه‌های توزیع و فروش، تغییر حجم و ترکیب تولید و فروش و همچنین افزایش هزینه مالی متاثر از حجم تسهیلات اخذ شده بانکی به دلیل مشکلات نقدینگی صنعت دارو است.
 
طی دادوستدهای صورت گرفته در بورس تهران، بلوک 1.75 درصدی فولاد طی دو روز کاری (دیروز و امروز) توسط صدر تامین عرضه و توسط توسعه سرمایه رفاه خریداری شد. بلوک 740 میلیون سهمی دیروز به قیمت هر سهم 2818 ریال و بلوک 578 میلیون سهمی امروز به قیمت هر سهم 2868 ریال به فروش رفت. البته این نکته نیز قابل توجه است که یکی از دلایل اصلی کم حجم شدن بازار روزهای گذشته، وجود معامله‌های بلوکی و عرضه‌های عمده است که تاحدی نقدینگی از معاملات خرد سهام دور می‌کند.
 
همچنین در نماد «ذوب» امروز توضیحاتی در خصوص افزایش سرمایه این شرکت در کدال منتشر شد. طی این اطلاعیه شرکت اعلام کرد در حال حاضر پیشنهاد هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی منتفی است اما در مقابل افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در دست بررسی است که مراتب متعاقبا اعلام می‌شود. گفتنی است شرکت ذوب آهن اطلاعیه پیشنهاد هیأت مدیره پیرامون پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در تاریخ دهم بهمن بر کدال منشر کرد.
 
در سازمان تامین اجتماعی، خبر مهم، نشست خبری روز جاری مدیرعامل شستا با خبرنگاران بود. لطفی در این نشست از واگذاری‌های گسترده زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۱ قرار نیست هیچ شرکت مدیریتی داشته باشیم. وی همچنین افزود: مشتری خارجی شرکت تولید لوازم خانگی پارس یک شرکت ترکیه‌ای می‌باشد که قرار است با مشارکت این مجموعه برند پارس باقی بماند. از دیگر اخبار مهم این نشست پیشنهاد ایجاد صندوق ETF توسط شستا در بورس در آینده نزدیک است.  
 
 خبر مهم صنعت قطعه‌سازی که معاملات امروز این گروه را تحت تاثیر قرار داد، درخواست قطعه‌سازان برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت قطعات خودرو بود. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش 40 درصدی برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی، سهامداران این گروه را در مورد سودآوری سهام شرکت‌های مربوطه نگران کرده بود.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *