RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مدیر عامل شستا خبر داد

بانک رفاه ۴۹درصد سهام یک بانک آلمانی را می خرد

۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸کد خبر: 235167
ایستانیوز: سرمایه گذاری تامین اجتماعی در ۹ماهه امسال ۲۴۰۰میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که معادل ۷۶درصد بودجه پیش بینی شده سال ۹۶می باشد و طبق برنامه راهبردی ۱۴۰۱میزان سود شرکت سالانه ۱۵درصد افزایش خواهد یافت .
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، مرتضی لطفی امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت : بعد از برجام هنوز حوزه بانکی کشور در شرایط ایده آل قرار نگرفته است از این سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بانک رفاه کارگران در حال مذاکره برای خرید 49درصد سهام یک بانک آلمانی هستند .  
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: ٩ پروژه در حوزه نفت و گاز و دارو در ایام الله دهه مبارک فجر با هزینه ۴۵٠ میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد؛ ضمن اینکه از داروهای جدید سرطانی نیز با حضور رییس جمهوری رونمایی می شود.
مرتضی لطفی افزود: در مجموع ١٧ طرح در شستا در حال انجام است که قرار است ٩ طرح آن در دهه فجر بهره برداری شود که پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حدود ٩٠ درصد پیشرفت، اوره و آمونیاک دوم خراسان شمالی، پالایشگاه میعانات گازی سیراف، طرح توسعه رایتل عنوان، طرح استحصال از معادن پلی متال سیستان و بلوچستان و اکتشاف، استخراج و فرآوری از معادن طلای کردستان از جمله این طرح هاست.
وی خاطرنشان کرد:با اجرای این ١٧ طرح بزرگ اقتصادی برای ١۵ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
وی اظهارکرد: مجموعه شستا به شفافیت و عرضه اطلاعات برای افکار عمومی توجه دارد و شستا در سال ۶۵ برای حفظ منابع کارگری و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی شکل گرفت تا از طریق بنگاهداری و سرمایه گذاری در زمینه ایجاد ارزش افزوده فعالیت کند.
لطفی درباره پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس ادامه داد: این پالایشگاه با ظرفیت ٣۶٠ هزار بشکه در روز اکنون ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو برای آن هزینه شده است و ۴٠٠ میلیون یوروی دیگر نیاز دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال ٩٨ تمام ١٧ پروژه به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: اکنون شستا ١۵٧ شرکت زیرمجموعه با احتساب شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی دارد که ارزش ریالی آنها ١۶ هزار میلیارد تومان است.
سرمایه فعلی شستا ٣٩ هزار میلیارد ریال  است
وی در ادامه سرمایه فعلی شستا را ٣٩ هزار میلیارد ریال معادل ٢ / ١ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ۶٠ هزار میلیارد تومان نیز به عنوان ارزش سهام این شرکت است، اکنون شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ٩ هلدینگ دارد که در بخش های دارو، عمران، حمل و نقل، سیمان، فناوری نوین و انرژی فعالیت دارد.
مدیرعامل شستا ادامه داد: در ارتباط با خروج از بنگاهداری برنامه راهبردی تا ١۴٠١ را تدوین کرده ایم و قرار است با خروج از بنگاهداری تعداد این هلدینگ ها به پنج هلدینگ برسد.
وی تصریح کرد: در مرحله اول هشت شرکت برای خروج از بنگاهداری به توافقات رسیده ایم و امیدواریم تا پایان بهمن ماه اینها را به فروش برسانیم. البته شستا ١٠۵ شرکت را در دستور کار خروج از بنگاهداری دارد چون این شرکت ها اغلب زیان ده یا در مقیاس کوچک هستند.
لطفی با بیان اینکه در مرحله بعدی ٢٧ شرکت دیگر را عرضه عمومی خواهیم کرد؛ افزود: همچنین براساس توافقات صورت گرفته با استانداری ها و اتاق بازرگانی استان ها، این اقدامات خروج بنگاهداری در استان ها را در برنامه کاری داریم.
وی ادامه داد: برای افزایش سرمایه ها و سود کاری نیز تاکنون ١٠٠ هیات خارجی جهت مذاکره با شستا وارد کار شده اند که برای این شرکت ها برنامه های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.
وی برخی از سرمایه گذاری ها با سرمایه گذاران خارجی را ایجاد کارخانه دارو با ١٨ میلیون دلار در کشور آذربایجان ، تبدیل کلینکر به سیمان با ٢۵ میلیون دلار در کشور عراق و انجام مذاکره با گرجستان عنوان کرد.
 ٨۵ درصد دارایی شستا در بورس عرضه می شود
مدیرعامل شستا در ادامه افزود:در حال حاضر ٨۵ درصد دارایی این شرکت در بورس عرضه می شود که البته ١٣٩ شرکت در بورس نیستند که هماهنگی های لازم برای اینها هم صورت گرفته است، چون دولت همه و شرکت ما را به خروج از بنگاهداری مکلف کرده است و دنبال این هستیم که بخش خصوصی را وارد این عرصه کنیم.
وی با بیان اینکه ما برای مشارکت خارجی مشکل جذب سرمایه گذار داریم، اظهار کرد: تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم تاپایان سال ٩٧ نیز ١٣۵ شرکت را به فروش برسانیم.
وی در ادامه درباره انتصاب نیروها در شستا نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی منشور ٩ ماده ای برای ما در نظر گرفته است تا افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها را داشته باشیم و جلوگیری از منسوبان و وابستگان در این شرکت نیز تاکید شد که می توان گفت در این زمینه ١٠٠ درصد موفق شدیم و ما برای انتصاب اولویت نیروهای داخلی و سهمی از بانوان را در نظر داشتیم.
لطفی ادامه داد: ٣٠ نیروی جدید منصوب کردیم که براساس جوان گرایی و تخصص بوده است و پنج مدیرعامل شرکت ها با ۴۵ تا ۵٠ سال سن را تغییر داده ایم و نیروی جوان جایگزین آنها کردیم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *