RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

درحوزه تراکنش‌های شتابی

پست‌‌بانک‌ جزو ۱۰ بانک اول کشورمی شود

۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷کد خبر: 235100
ایستانیوز:محمدحسین مهرانی عضو هیأت مدیره پست بانک ایران درجلسه ارزیابی شعب درجه دو بانک اظهارداشت: این بانک در آذرماه سال‌جاری ۳۱میلیون تراکنش شتابی و غیرشتابی در سمت بانک مرکزی ثبت کرده که منحنی رشد تراکنش‌های آن قابل مقایسه با بانک‌های دیگر نیست و انتظار داریم با این رشد مثبت بتوانیم درسال ۱۳۹۷براساس پیش‌بینی‌های موجود جزو۱۰بانک اول کشور باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،وی در ادامه ضمن بیان مطلب فوق گفت: براساس گزارش بانک مرکزی در نیمه دوم سال جاری، هیچگونه تراکنش ناموفقی نداشته‌ایم.
وی افزود: خوشبختانه درحال حاضر و باتوجه به خروج نرم افزارهای بانک از حالت جزیره‌ای به حالت یکپارچه، اعتماد به کارت‌های پست‌بانک بیش از پیش افزایش یافته است.
مهرانی عنوان کرد: مهاجرت از نرم افزارهای فراز، سیمیا و کیمیا به نرم افزار جدید بعلت تراکم اطلاعات مشتریان، تکمیل منوهای این نرم‌افزار را با صرف زمان بیشتری همراه کرده و برای رفع این مورد اقدام به ایجاد سامانه هوش تجاری (BI) نمودیم که داشبوردهای آن شامل؛ تسهیلات، مدرن، کارت، سپرده، انواع ترازهای مالی، درخواستی، اعتبارسنجی، خزانه‌داری، آمار و بودجه، چک درون بانکی و باجه‌های خدمات بانکی است.
وی درپایان برنامه‌های بانک درسال آینده را تمرکز بیشتر بر کارت‌های اعتباری، ارتقاء اپلیکیشین‌های بانک وE-shop برای افزایش کارمزدهای پرداختی برشمرد و بر انجام این مهم تأکید نمود.
همچنین مهندس فلاح فر عضو هیأت مدیره درجلسه مذکور ضمن تأکید بر اهمیت و حساسیت عملکرد کارکنان واحدهای اجرائی بعنوان پیشانی بانک گفت: کارمزدها، خدمات، مدل‌های جذب مشتری و ارتباط مشتری باید با دقت و اثربخشی بیشتر تدوین و عملیاتی شود.
وی با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان در راستای ارتقاء و دستیابی به چشم انداز بانک گفت: در راستای این مهم نظام پیشنهادات بانک باید واحد تحقیق و توسعه را فعا‌ل‌تر و مؤثرتر نماید. البته حضور نیروهای باتجربه و خبره واحدهای اجرائی بانک در بدنه مدیریتی برای ارائه رهنمودها و سیاست‌گذاری‌های بانک می‌تواند در انجام این امر اثربخش باشد.
فلاح‌فر با اشاره به مأموریت بانک به‌عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه IT و ICT عنوان کرد: دولت بدنبال توسعه اقتصادی در روستاها و مناطق کم برخوردار جهت مهاجرات‌زدائی است که در راستای آن وظیفه خرده‌بانکداری را به پست بانک جهت ارائه خدمات بانکی و اعتباری به این مناطق واگذار کرده است.
وی هدف صندوق توسعه ملی را ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم در راستای مهاجرت‌زدائی و جلوگیری از تبعات آسیب‌های اجتماعی به جهت بیکاری دانست و گفت: با عاملیت این صندوق، پست بانک باید جذب منابع را به سمتی که منجر به ایجاد شغل پایدار می‌شود هدایت کرده و از منابع دراختیار در راستای این مهم استفاده نماید و البته اعطای تسهیلات اشتغالزائی مستلزم نظارت بر استفاده صحیح و درست است.
عضو هیأت مدیره در ادامه؛ شعب را به سه بخش دایره صندوق، حوزه اعتباری و حسابداری تفکیک و اظهارداشت: دایره صندوق پیشانی شعب در مواجه با مشتری است که کارکنان آن باید اخلاق مدار بوده و تسلط کامل به قوانین و مقررات داشته باشند.
وی؛ بررسی و نظارت بر عملیات مشتری، نظارت بر مدارک مشتریان، تجزیه و تحلیل، تصمیم‌گیری متناسب با درخواست مشتری، نظارت بر وثایق، نظارت بر مصرف درست تسهیلات و همچنین نظارت بر برگشت منابع را از وظایف مهم حوزه اعتباری شعب برشمرد.
فلاح فر باجه‌های خدمات بانکی را شرکاری تجاری بانک دانست و گفت: بخش عمده ای از منابع بانک از درآمد و کارمزدهای باجه‌ها از زحمات کارگزاران حاصل شده که ما باید در بهبود کسب و کارهای این باجه ها تمام تلاش خود را داشته باشیم و بعضی نظارت‌ها و دستورالعمل ها درخصوص آنان را باید مورد بازنگری قرار دهیم.
عضو هیأت مدیره در پایان هدف از برگزاری جلسات ارزیابی را انتقال تجربیات دانست و بر شایسته‌سالاری و بهره مندی از همکاران ارزشمند و متفکر در بدنه ستاد که منتج به ایجاد تفکر اساسی در تمامی بخش های بانک می شود تاکید نمود.
گفتنی است: پیش از این جلسه، رؤسای شعب مذکور در قالب کارگروه‌های تعیین شده به تشریک مساعی و ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود برای بهبود امور پرداخته و جمع‌بندی دیدگاه‌ها را در جلسه مذکور به اعضای هیأت مدیره بانک ارائه کردند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:پست بانک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *