RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

نرخ بهره در بازار سرمایه جذاب نیست

۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱کد خبر: 233664
ایستانیوز:معاون ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه هنوز هم نرخ بهره در بازار سرمایه جذاب نیست، گفت: با عرضه اوراق صکوک اجاره امروز، ارزش بازار بدهی بورس تهران به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روح‌الله حسینی‌مقدم در مراسم عرضه اوراق صکوک اجاره به ارزش 300 میلیارد تومان با بیان اینکه امیدواریم سایر شرکت‌های بورسی هم بتوانند از امکان تامین مالی در بازار سرمایه بهره‌مند شوند، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به دستورالعمل‌ها و پیگیری‌های انجام شده امکان استفاده از ابزارهای مالی نوین اسلامی برای تامین مالی شرکت‌ها به وجود آمده است که بتوانند از منابع عمومی بهره‌مند شوند.
وی افزود: شرکت‌ها می‌توانند با اعتبار خودشان از منابع عمومی بهره‌مند شوند که یکی از ابزارهای آن استفاده از اوراق صکوک اجاره است.
حسینی مقدم افزود: هرچند که اوراق صکوک اجاره ابزار جدیدی در بازار محسوب نمی‌شود اما به این نتیجه رسیدیم که هنوز بسیاری از شرکت‌های بورسی با این ابزار تامین مالی آشنا نیستند.
وی با اشاره به نرخ بالای برخی از اوراق صکوک اجاره اظهار داشت: نرخ بهره این ابزارهای تامین مالی در گذشته جذاب نبوده و باید در این باره بیشتر فرهنگ‌سازی شود چرا که هر شرکت می‌تواند یک مدل مالی برای تامین منابع داشته باشد یا اینکه از درآمدهای آتی برای تامین مالی استفاده کند.
معاون ناشران بورس تهران ادامه داد: شرکت‌های تامین سرمایه به سطحی رسیده‌اند که می‌توانند به شرکت‌های بخش خصوصی ابزار و مدل مالی ارائه دهند و در این عرصه رسانه‌ها می‌توانند به آگاهی‌بخشی بسیار کمک کنند.
حسینی‌مقدم تاکید کرد: هرچند که نرخ بهره اوراق صکوک اجاره و نرخ بهره تامین مالی‌ها در بازار سرمایه نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است ولی هنوز هم جذاب نیست و نرخ‌ها باید کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته می‌شوند شرکت‌های شفافی هستند که امکان استفاده از ابزارهای تامین مالی را دارند و اوراقی که امروز عرضه شد سی و سومین اوراق بورس تهران است که امکان معامله پیدا کرده است.
حسینی مقدم ادامه داد: در حال حاضر 27 نماد در بورس تهران وجود دارد که در بحث تامین مالی ورود کرده‌اند.
وی با اشاره به ارزش بازار بدهی بورس تهران گفت: با عرضه اوراق امروز ارزش بازار بدهی بورس تهران به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید.
معاون ناشران بورس تهران افزود: زمانی می‌تواند این آمار رضایت‌بخش باشد که در حوزه بازار بدهی نگاه به سمت بازار بورس و اوراق بهادار باشد.
وی ادامه داد: این هفتمین اوراقی است که در سال 96 عرضه شده و هر هفت اوراق هم متعلق به بخش خصوصی بوده است.
حسینی مقدم تاکید کرد: مهم ترین موضوع در این بحث پرداخت اجاره به موقع است که خوشبختانه اوراق صکوک اجاره بخش خصوصی بدون تاخیر این کار را انجام داده است.
به نوشته ایلنا،وی با اشاره به تاخیر پرداخت‌ها در اوراق شهرداری اظهار داشت: تاخیر پرداخت اجاره در اوراق شهرداری‌ها برای بورس سخت و غیر قابل هضم بوده است و به طور قطع این الزام است که یک ناشر تعهدات خود را به موقع انجام دهد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *