RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

معاون‌ فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد؛

زیان‌دهی بانک‌ها در بخش بانکداری الکترونیک

۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱کد خبر: 233643
ایستانیوز:معاون‌ فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: شبکه بانکداری الکترونیک ۷۵۰۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم دارد در حالی که درآمد این سیستم ۱۷۰۰ میلیارد تومان است و بانک‌ها از این نظر زیان‌ده هستند.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ناصر حکیمی در اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور درباره تحولات سیستم مالی و روندهایی که در آینده در حوزه مالی کشور شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته تحولات بزرگی در نوع خدمت‌دهی به مردم ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه اگر شما بتوانید امروزه با پول نقد معاملات و خریدهای خود را انجام دهید کمی سخت است، گفت: در سمت دسترسی که فن‌آوری اطلاعات باید ابزار را ایجاد می‌کرد، پیشرفت و اقدامات خوبی صورت گرفته و مهم‌ترین اتفاق، بومی شدن برخی فن‌آوری‌ها در کشور است.
 
حکیمی ادامه داد: این سیستم توسط ۲۵ هزار نفر از مهندسان در حال حرکت است اما در عین پیشرفت ابزارها، سرویس‌ها و دسترسی به خدمات مالی اتفاق بزرگی رخ نداده و همچنان مشتریان برای دریافت تسهیلات خرد با مشکلاتی مواجه هستند.
 
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌های کشور عادت به نوآوری ابزارهای بانکی و استفاده از آن در بخش خرد را ندارد، افزود: متاسفانه قسمت آی تی بانک ها و کسب و کار بانک‌ها دو مسیر متفاوت را طی کرده‌اند و شبکه بانکداری الکترونیک ۷۵۰۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم دارد در حالی که درآمد این سیستم ۱۷۰۰ میلیارد تومان است و بانک‌ها از این نظر زیان‌ده هستند.
 
وی با اشاره به اینکه تحولات رخ داده در سیستم مالی طی این سال‌ها اگر درست استفاده شود به نفع و در غیر این صورت مخرب خواهد بود، گفت: این تحولات شامل رشد استفاده از شبکه های پیام رسان است که در ابتدا تنها برای انتقال پیام بود و اکنون برای نقل و انتقال پول و بسیاری دیگر از فعالیت استفاده می‌شود.
 
حکیمی افزود: تحول دیگر بحث بلاک چین یا دفاتر توزیع شده است که ذهنیت سنتی ما درباره نحوه معاملات، ثبت اطلاعات و ... را متحول خواهد کرد که به نظرم درباره استفاده از این فن آوری و اثرات آن سردرگمی وجود دارد.
 
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: البته بحث بیت کوین اکنون داغ است اما نکته مهم فن‌آوری و نوع دفتر داری پشت این پول‌ها است، بلاک چین یک روند جهانی است که سیستم مالی ایران را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
وی ادامه داد: اما درباره تحول سوم باید گفت که اکنون نسبت به سیستم بانکی دید خوبی وجود ندارد و نیاز به تغییر و تحول و جلب رضایت مشتریان است. این انتظار در کشور ما وجود دارد که بانک ها سمت و سوی سنتی و قدیمی خود را تغییر دهند، تجربه نشان داده مردم نسبت به بازپرداخت تسهیلات خوش قول هستند و مشکل بر سر تسهیلاتی است که به تولیدکنندگان پرداخت شده است.
 
حکیمی خاطرنشان کرد: فن آوری به جای تسهیل کارها، خود عامل تغییر کسب و کار است و اگر بخواهیم با تحول مواجه نشویم، همانطور که فین تک ها طی سال های اخیر پیشروی کردند و مبارزه با آن سخت است، سیستم بانکی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و از این سیستم تنها بدنه‌ای سنتی باقی خواهد ماند. وی تاکید کرد: اگر تغییرات هوشمندانه انجام نشود، عواقب خوبی نخواهد داشت و توصیه ما ایجاد زمینه همکاری با فن‌آوری است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *