RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

پوری حسینی عنوان کرد :

درب رددیون سهام دولتی ۴ سال است که بسته شده

۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰کد خبر: 233619
ایستانیوز:رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که متاسفانه برخی از منتقدین کماکان در فضای سالهای پیش از دولت یازدهم بسر می برند اظهار داشت: درب رددیون دولت ۴ سال است که بسته شده و دیگر واگذاری از این طریق صورت نمی گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ پوری حسینی صبح امروز در نشست معرفی برنامه خصوصی سازی کشور و فرصتهای سرمایه گذاری با فعالان بازار سرمایه گفت: با شروع بکار دولت یازدهم سهم خصولتی ها از واگذاریهای دولت کاهش یافت و رددیون دولت به عنوان بزرگترین آسیب واگذاریها نیز تعطیل شد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که متاسفانه برخی از منتقدین این سازمان کماکان در فضای سالهای پیش از دولت یازدهم بسر می برند اظهار داشت: درب رددیون دولت 4 سال است که بسته شده است و دیگر واگذاری از این طریق صورت نمی گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر این که لغو رددیون سهام دولتی یکی از اقدامات با ارزشی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: از ابتدای سال 93 تا به امروز سهم بخش خصوصی از واگذاریهای دولت افزایش چشمگیری داشته است به طوری که در سالجاری تا کنون 100 درصد واگذاریها به بخش خصوصی بوده است.
پوری حسینی با اشاره به این که از نظر عرضه ممکن است تمام سهامی که عرضه می شود به فروش نرسد یا ممکن است این سهام به فروش برسد ادامه داد: در هفته آینده و در شانزدهم بهمن ماه مزایده ای برگزار خواهیم کرد و در برنامه های ما عرضه شرکت کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت پارس، بیمه ها و نیروگاه ها خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه چندین هزار میلیارد سهم در بهمن و اسفند ماه عرضه می شود، گفت: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بخش عظیمی از این عرضه ها با موفقیت عرضه شود و ما شاهد کاهش تصدی گری دولت باشیم.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در چهار سال گذشته کارهای زیادی را برای تعیین قیمت پایه، نحوه واگذاری و شرایط واگذاری شرکت ها انجام دادیم و تلاش کردیم تا با همکاری هیات واگذاری بخش اعظمی از بستر کار را فراهم کنیم.
پوری حسینی افزود: باید تلاش کنیم تا مزایده به ثمر برسد و ما باید با بخش خصوصی تعاملات خود را داشته باشیم.
معاون وزیر اقتصاد افزود: بخش خصوصی هم باید بتواند از حق خودش دفاع کند و ما هم سعی می کنیم تا حرف آنان را بشنویم و اگر کسی نقدی یا پیشنهادی داشت آن را شنیده و برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه ما جلساتی برای تعامل با بخش خصوصی داریم گفت: در فرصت هایی که بوجود می آید صحبت آنان را می شنویم و همه تلاشمان این است تا با همکاری بخش خصوصی کم شدن حجم دولت را محقق سازیم.
پوری حسینی با انتقاد به فشارهای وارده بر سازمان خصوصی سازی گفت: برای ما سوال است که چرا بخش خصوصی واقعی جلوی منتقدان را که بارها در واگذاریها ما را متهم به تبانی نموده اند نمی ایستند و در کنار سازمان خصوصی سازی از حق خود دفاع نمی کنند.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: حالا که این سازمان با زحمت بسیار توانسته دولت را کم کم کوچک کند، به کمک بخش خصوصی نیاز دارد تا فشاری که تصدی گران به سازمان خصوصی سازی وارد می کنند کم شود اما اگر بخش خصوصی می خواهد سکوت کند و منتظر بماند تا بر اثر اتفاقات مشکلاتشان حل شود باید به آنان یادآور شوم که با این روش هیچگاه نمی توانند تصدی گری دولت را کاهش داده و به فعالیت اقتصادی در این فضا بپردازند.
پورحسینی افزود: ما به کمک پررنگ تر بخش خصوصی برای ادامه فعالیت نیاز داریم چرا که تنها در چهار سال گذشته هشت هزار و 700 نامه از سمت سازمان ها و دستگاههای نظارتی برای این سازمان ارسال شده و ما به تنهایی نمی توانیم پاسخگوی تمام این اتهامات باشیم.
وی با تاکید بر بستری که برای بخش خصوصی فراهم شده گفت: تنها برای واگذاری آلومینیوم المهدی ما را 23 ماه به دادگاه کشیدند، آن هم برای بنگاهی که چند صد میلیارد بدهی داشت. پس باید به بخش خصوصی اعلام کنم که در این دولت فرصتی پیش آمده تا با کم کردن تصدی گری دولت، فعالیت های اقتصادی مردم به خود مردم سپرده شود. به همین دلیل از بخش خصوصی واقعی تقاضا می کنیم به ما کمک کنند تا حق شان گرفته شود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:خصوصی سازی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *